  • 61. Data: 2017-02-28 19:43:03
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob osiem szeregow po trzy diody i w kazdym szeregu opornik.

  • 62. Data: 2017-02-28 19:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
    >Dostałem "latarkę LED" w dość ergonomicznej obudowie, gdzie 24 diody
    >połączone są równolegle, a w szereg z równolegle połączonymi diodami
    >jest opornik o mocy - jak na moje oko - 1-2 W. Chciałbym przerobić
    >ją na awaryjne oświetlenie do samochodu na wypadek wymiany koła czy
    >czegoś podobnego. Zasilane oryginalnie jest toto z 3 baterii AA -

    >Jednakże podłączenie zasilacza stabilizowanego ustawionego na 4,5V
    >spowodowało, że opornik po prostu zaczął się palić, więc zamiast
    >kombinować z jakimś stabilizatorem,

    Hm, czy ten zasilacz aby na pewno mial 4.5V ?
    A prad jaki plynal ? Diody swiecily ?

    >Gdybym chciał kupić gotową przetwornicę - zrobiłbym to ! Jednak nie o
    >to mi chodzi.

    Wymien opornik na mocniejszy, kup wtyczkowa przetwornice USB, 5V
    powinno byc odpowiednie do zasilania latarki bez przerobek :-)

    Zreszta na kabelku bedzie spora strata :-)

    J.