  • 121. Data: 2014-05-17 00:53:09
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
    > przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
    > dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
    > jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
    > pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))

    Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.

  • 122. Data: 2014-05-17 06:32:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.

    A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.

  • 123. Data: 2014-05-17 10:58:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 06:32, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.

    To trzeba było na tej jeździe próbnej zdjąć rurę od sprężarki i porównać
    charakterystyki ;)

  • 124. Data: 2014-05-17 18:53:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > M�wi� o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.

    turbodziura w benzynach tez wystepuje

    a sama turbosprezarka tez sie steruje... np. na tym generalnie bazuje chip tuning,
    zwlaszcza turbo diesli

    Turbosprezarki posiadaja np. zmienna geometrie, zawory obejsciowe

    Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis
    tam obrotow...

    WS

  • 125. Data: 2014-05-17 23:08:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 18:53, WS pisze:

> [...]
    >
    > Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis

    Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy
    jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez komputer, to nawet
    nie jest elektrozawór.

    A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
    jednego rezystora równolegle do przepływomierza?

  • 126. Data: 2014-05-17 23:17:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy

    A czy w aktualnie produkowanych samochodach większości nie stanowią już
    jednak sprężarki ze zmienną geometrią?

> [...]
    >
    > A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
    > jednego rezystora równolegle do przepływomierza?

    Robi tak jeszcze ktoś?
    Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy - ale nie mam teraz
    rozeznania - Freelandera TD4 wymieniłem na Pajero II z mechaniczną pompą
    wtryskową.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 127. Data: 2014-05-17 23:56:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 23:17, Adam pisze:

    > Robi tak jeszcze ktoś?
    > Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy

    Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.

  • 128. Data: 2014-05-18 00:19:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-17 23:56, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    > oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.

    Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
    działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
    się w praktyce.

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2014-05-18 21:49:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego

  • 130. Data: 2014-05-19 02:10:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-18 21:49, Użytkownik Pszemol napisał:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego

    Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.