  • 111. Data: 2014-05-16 12:10:27
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-12 12:43, RadoslawF pisze:

    > Doliczają kolejną marżę.
    > Sprawdź wymieniacza oleju i zobacz ile on zaproponuje.

    Kilku sprawdzałem. Oni też biorą z tej hurtowni zresztą (jest popularna w okolicy) a
    ceny na allegro też niższe nie są (32zł).
    W sklepach stacjonarnych ten olej jest faktycznie po 4x zł czyli tyle ile oni chcą.

    --
    JW

  • 112. Data: 2014-05-16 17:47:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-16 12:03, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

    > Może. To było 25 lat temu.
    > Ale znając jakość pf125, mogło być i tak, że np. gniazdo było krzywe i
    > wymagało mocnego docisku.
    >
    > Tak było np. z gniazdem dyszy wolnych obrotów w gaźniku. Felerny odlew z
    > "nadżerką" powodował mikrowyciek,
    > skutkiem czego a) trochę śmierdziało b) po 2-3 dniach w gaźniku nie było
    > już benzyny, i dopalał po 10-15 s.
    > ASO nie wiedziało dlaczego. Ile oni się naszukali przyczyn słabego
    > zapalania, i nie znaleźli.
    > Ja (nastoletni wtedy szczyl) znalazłem. Połączyłem dwa fakty...

    Trzeci ci umkną.
    Gdyby paliwo nie cofało się z instalacji przez nieszczelne zaworki
    w pompie to palił by za drugim zakręceniem a nie po tylu sekundach
    dydłania.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2014-05-16 17:49:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-16 12:10, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

> [...]
    > w okolicy) a ceny na allegro też niższe nie są (32zł).
    > W sklepach stacjonarnych ten olej jest faktycznie po 4x zł czyli tyle

    Źle sprawdziłeś. Wymieniacze kupują w beczkach i płacą
    cenę za litr jakiej tobie przy zakupie na litry nikt nie
    zaproponuje.

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2014-05-16 17:56:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-12 04:46, Pszemol pisze:
    > Nigdy nie miałem auta z turbo... kiedyś jechałem jednym takim
    > passatem CC z turbo i wiem, że się to mu włącza tak powyżej
    > 2500 obrotów.

    Powtarzasz klasyczną głupotę "znafcuff" samochodów. Zobacz sobie gdzieś
    schemat turbosprężarki i odpowiedz sobie na pytanie, co tam miałoby się
    włączać przy jakichś obrotach? Są spaliny- turbina się obraca.

  • 115. Data: 2014-05-16 18:27:53
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 maja 2014 12:03:46 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:

> [...]
    znaleźli.

    > Ja (nastoletni wtedy szczyl) znalazłem. Połączyłem dwa fakty...

    Przestań nawijać makaron na uszy. W dyszy wolnych obrotów paliwo było tylko wtedy
    kiedy silnik pracował. Wykręcenie dyszy wolnych obrotów nie skutkowało wypłynięciem
    przez dziurę gdzie była wkręcona paliwa z gaźnika. Ordynarny sposób uszczelnienia
    korpusu dyszy wolnych obrotów za pomocą zgniatanego O ringu i gwintu powodowało że
    całość była odporna na lewe powietrze jakie mogło się tamtędy dostać.

  • 116. Data: 2014-05-16 20:08:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Powtarzasz klasyczną głupotę "znafcuff" samochodów. Zobacz sobie gdzieś
    > schemat turbosprężarki i odpowiedz sobie na pytanie, co tam miałoby się
    > włączać przy jakichś obrotach? Są spaliny- turbina się obraca.

    Skąd więc wyczuwalny skokowy przyrost mocy w czasie jazdy?

  • 117. Data: 2014-05-16 22:37:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-16 20:08, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Skąd więc wyczuwalny skokowy przyrost mocy w czasie jazdy?

    Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między turbosprężarką a
    intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
    samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
    słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
    charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie, ale
    proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.

  • 118. Data: 2014-05-16 22:55:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    > charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie, ale
    > proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.

    Jesteś pewnym?

    --
    anacron
    aba/

  • 119. Data: 2014-05-16 23:06:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:

    > Jesteś pewnym?

    No przecież pamiętam, co się działo.

  • 120. Data: 2014-05-17 00:48:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No przecież pamiętam, co się działo.

    Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
    przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
    dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
    jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
    pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))