  • 171. Data: 2014-05-22 13:41:20
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-22 10:13, Użytkownik masti napisał:

    > dasz przykład hasła? to sobie popatrzę w historię

    Tego które próbowałem poprawić zostawmy w spokoju.
    Zobacz te:
    http://technologie.gazeta.pl/internet/56,104530,1035
    9592,Henryk_Batuta_nigdy_nie_istnial,,1.html
    http://technologie.gazeta.pl/internet/56,104530,1035
    9592,Howard_Webb_podpada_Polakom,,4.html

    Pozdrawiam

  • 172. Data: 2014-05-22 14:09:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 May 2014 13:41:20 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

> [...]
    > http://technologie.gazeta.pl/
    internet/56,104530,10359592,Henryk_Batuta_nigdy_nie_
    internet/56,104530,10359592,Howard_Webb_podpada_Pola
    kom,,4.html

    z historii wiki to mógłbym wykłady robić :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 173. Data: 2014-05-22 18:19:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > A dlaczego odrzucasz możliwość sprzedaży oleju rzepakowego zamiast
    > Mobila? Na tym właśnie polega oszukiwanie klientów.

    Zakładam, być może błędnie, że oszust jest na tyle inteligentny ze
    minimalizuje ryzyko wpadki. Sprzedaż oleju, który spali sie w silniku już w
    drodze do domu z warsztatu nie byłaby zbyt mądra...

    A jesli mowimy na czym polega oszustwo: oszustwem nazwalbym nawet klamstwo
    ze to Mobil gdy sprzedaje tanszy Castrol. Nie znam przypadkow gdzie zamiast
    oleju silnikowego ktos by lał olej spożywczy - ty znasz?

  • 174. Data: 2014-05-22 21:37:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-22 14:09, Użytkownik masti napisał:

> [...]
    > internet/56,104530,10359592,Howard_Webb_podpada_Pola
    kom,,4.html

    > z historii wiki to mógłbym wykłady robić :)

    To zrób Przemolowi bo jemu się zdaje że wiki jest równie
    wiarygodne jak encyklopedia papierowa.

    Pozdrawiam

  • 175. Data: 2014-05-22 21:43:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Tego które próbowałem poprawić zostawmy w spokoju.

    Czemu?
    Czy to jakaś tajemnica?

  • 176. Data: 2014-05-22 23:05:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 May 2014 21:37:56 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > To zrób Przemolowi bo jemu się zdaje że wiki jest równie wiarygodne jak
    > encyklopedia papierowa.

    nie jest. Jest bardziej wiarygodna. To juz naukowcy ustalili.
    W papierowej, nie dość, że nieaktualna, to musisz wierzyć, ze ją dobrze
    napisali. W wiki masz linki do źródeł i blbliografii

  • 177. Data: 2014-05-23 16:35:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
> [...]

    >już w
    >drodze do domu z warsztatu nie byłaby zbyt mądra...

    Ale zainkasowac od klienta za najlepszy markowy olej, a zaplacic za
    najtanszy - to sie nazywa interes.
    Ten najtanszy silnikoway naprawde tak samo dobry jak ten najdrozszy ?

    J.

  • 178. Data: 2014-05-23 16:51:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zainkasowac od klienta za najlepszy markowy olej, a zaplacic za
    > najtanszy - to sie nazywa interes.

    Nie, w moim słowniku to się nazywa oszustwo.

    > Ten najtanszy silnikoway naprawde tak samo dobry jak ten najdrozszy ?

    Nie tak samo dobry ale prawie tak samo dobry.

    Za różnicę niektóry klient zapłaci, inny uzna że nie jest warta ceny...

    W każdym razie jadąc autem od mechanika po zmianie oleju zauważysz tylko
    poprawę pracy silnika, a nie wyczujesz na słuch czy inaczej czy wlali Ci
    najtańszy mineralny czy najdroższy syntetyk jak tylko gęstość i lepkość, te
    numerki xxWyy będą podobne. Przecież najgorszy olej silnikowy będzie mieć
    lepsze właściwości smarne niż nawet najlepszy w stanie "przejeżdżonym", w
    momencie gdy go już wymieniasz na nowy.

    A zatem tego typu oszustwo jest jak najbardziej możliwe a nawet
    prawdopodobne...

  • 179. Data: 2014-05-23 18:42:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie, w moim słowniku to się nazywa oszustwo.

    Oj tam, a wyprodukowac byle jaki olej, ale pochwalic sie w telewizji
    ze najlepszy, to jak nazwiesz ? :-)

> [...]
    >Ci
    >najtańszy mineralny czy najdroższy syntetyk jak tylko gęstość i

    Nie wyczujesz. Tylko czy silnik z 200kkm przebiegu tez nie wyczuje
    przez kolejne 100 kkm ? :-P

    >A zatem tego typu oszustwo jest jak najbardziej możliwe a nawet
    >prawdopodobne...

    No i dlatego kolega woli obejrzec kanisterki, a nie z beczki.

    Nigdy nie nalewalem rzepakowego ... ale skad wiesz czy nie bedzie
    podobnie ? :-)

    J.

  • 180. Data: 2014-05-24 05:12:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Oj tam, a wyprodukowac byle jaki olej, ale pochwalic sie w telewizji ze
    > najlepszy, to jak nazwiesz ? :-)

    Tu już bez konkretnego kontekstu nie umiem jednoznacznie ocenić.
    Słowo "najlepszy" może znaczyć dużo różnych rzeczy, w zależności
    od przyjętych kryteriów oceny.

    > Nie wyczujesz. Tylko czy silnik z 200kkm przebiegu tez nie wyczuje przez
    > kolejne 100 kkm ? :-P

    To już wykracza poza zainteresowania wymieniacza-oszusta,
    który chce na różnicy w cenach olejów w beczkach zarobić
    i nie wpaść przy okazji po pierwszej takiej podmianie.

    > No i dlatego kolega woli obejrzec kanisterki, a nie z beczki.

    Dokładnie... Butelki też dla mnie wychodzą bezpieczniejsze niż beczki.
    Można to dodać do wielu małych powodów dla których podmieniam
    olej samodzielnie.

    > Nigdy nie nalewalem rzepakowego ... ale skad wiesz czy nie bedzie podobnie
    > ? :-)

    Ja też nie nalewałem i nie wiem co by się działo - opisałem tylko
    moje dosyć luźne wyobrażenia jakie mam z doświadczeń przy
    smażeniu frytek ;-) Tylko domyślam się po prostu że olej do
    smażenia nie wytrzyma temperatur i będzie zbyt wodnisty aby
    skutecznie smarował łożyska, panewki itp... Zwłaszcza gdy go
    zastosujesz w czystej postaci, bez żadnych dodatków które się
    rutynowo dodaje do olejów petrochemicznych aby poprawić ich
    działanie przy dużych ciśnieniach w panewkach czy temperaturach.