  • 91. Data: 2014-05-13 13:55:46
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Zwykle bierze się to raczej właśnie z niedoczytania instrukcji
    > przez poprzedniego zmieniacza filtra oleju, który go dokręci
    > za mocno ze strachu przed cieknięciem - mądzejszy się robi
    > niż instrukcja producenta albo w ogóle instrukcji nie widział.

    Ja doczytałem, dokręciłem mocno ręką i ciekł - zaczął się odkręcać.
    Poprawiłem kluczem do filtra (z umiarem) i był spokój.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 92. Data: 2014-05-13 13:56:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Moja "rączka" nie mieści się między kolektorem wydechowym, więc by
    > odkręcić/zakręcić filtr potrzebuję przedłużki,
    > którą zapewnia mi właśnie omawiany uchwyt.

    Ja mam tak w motorze.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 93. Data: 2014-05-13 13:57:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Dla mnie przy wymianie oleju największą oszczędnością czasu
    > i wysiłku jest uniknięcie jak tylko jest to możliwe konieczności
    > unoszenia auta do góry - raz to oczywiście trzeba zrobić aby się
    > "nauczyć" położenia korka spustowego i filtra,
    > ale następne wymiany oleju można już robić "na ślepo" :-)

    Sienolota nie musiałem podnosić :) Wystarczyło się wczołgać pod.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 94. Data: 2014-05-13 14:12:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> wrote in message

    > Ja doczytałem, dokręciłem mocno ręką i ciekł - zaczął się odkręcać.
    > Poprawiłem kluczem do filtra (z umiarem) i był spokój.

    A nie zostało jakiegoś brudu ze starego filtra na obudowie
    silnika? Stara uszczelka czy coś? Była czysta, gładka powierzchnia?

  • 95. Data: 2014-05-13 14:36:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ZIWK <w...@o...pl> wrote:

    > Po poluzowaniu o 1/4 obrotu - resztę odkręcam palcami - nie łowię korka
    > w misce :)

    I ten gorący olej, który wylatuje, jak wykręcisz, też łapiesz palcami?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 96. Data: 2014-05-13 14:38:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Są już jakieś warsztaty z opcją, że dzwonię i przyjeżdżają do mnie
    > na wymianę? (na razie tylko tak myją)

    Kiedyś był taki skuterowy, ale sam przyjazd kosztował 150 zł.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 97. Data: 2014-05-13 14:39:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > powstaje tylko pytanie czy naprawdę tak wiele osób same sie babrze
    > z wymianą oleju?

    Ale co to za babranie się? To naprawdę taki problem?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 98. Data: 2014-05-13 15:06:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-13 01:39, Pszemol pisze:
    > Wątek oczywiście nie dotyczy tych co zawożą auto do zakładu.

    Jakie zawożenie? Wyjeżdżając z pracy wstępuję do warsztatu (może
    najpierw zadzwonię ale zazwyczaj kolejek nie ma.
    Po 15-20 min. płacę za ojej + filtr a wymianę mam w cenie i zużyty olej
    z głowy.
    Sam staram się w miarę możliwości dużo samemu robić przy aucie (wiadomo
    trzeba ciąć koszty) ale wymiana oleju kompletnie się nie opłaca.

  • 99. Data: 2014-05-13 16:15:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 maja 2014 14:39:31 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Ale co to za babranie siďż˝? To naprawdďż˝ taki problem?

    Ekonomia. Wszystko się opłacało samemu robić, gdy zarabialiśmy na godzinę 15 centów.

  • 100. Data: 2014-05-13 23:55:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ekonomia. Wszystko się opłacało samemu robić, gdy zarabialiśmy na
    > godzinę 15 centów.

    AMEN...