  • 11. Data: 2014-05-11 10:25:19
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > zrób sobie taką lance do wysysania oleju. wkładasz ją zamiast bagnetu i za
    > 5 minut masz pusto w misce.
    Jaaasne.
    W każdym silniku "lanca" dojdzie bezpośrednio od korka do dna miski?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 12. Data: 2014-05-11 10:29:37
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.05.2014 10:25, WOJO pisze:
    > Jaaasne.
    > W każdym silniku "lanca" dojdzie bezpośrednio od korka do dna miski?
    nie. natomiast w tych które ja widziałem, lanca zejdzie do końca i
    wyssie więcej niż spłynie korkiem. Sczególnie jak auto ma obniżone
    zawieszenie i korek wielokoronie spotkał się z chodnikiem i jest wbity
    2cm w miskę :)

    ToMasz

  • 13. Data: 2014-05-11 10:49:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-11 03:02, Użytkownik Pszemol napisał:
    > Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
    > Jakieś plusy/minusy?
    > Sądze, że mając taki zawór można ograniczyć procedurę
    > wymiany oleju znacznie wycinając z niej podnoszenie auta
    > na podnośniku, grzebanie się z kluczem, wymianę podkładki, itp...
    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

    1. rączki i tak zabrudzisz wymieniając filtr
    2. w domowych warunkach nie podnosisz a tylko wjeżdżasz na kanał
    3. tak na oko kranik wygląda na dłuższy od zwykłego korka i jak
    zawadzisz o coś to będziesz miał niepotrzebny problem
    4. kranik ma zamontowana na stałe dźwigienkę do otwierania,
    jest szansa ze jakiś dzieciak w czasie zabawy ją odkręci
    (celowo lub nie) lub jak pojedziesz w teren to rusza ją
    jakaś gałąź czy inny badyl.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-05-11 11:36:19
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 10:25:19 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Jaaasne.
    >
    > W ka�dym silniku "lanca" dojdzie bezpo�rednio od korka do dna miski?
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > WOJO

    Myślisz że jak ćwierć litra zostanie w misce to będzie to miało jakiekolwiek
    znaczenie? I tak sporo zostaje w różnych kanałach, wale, wałkach klawiatury, pompie
    itp. Ktoś napisał że filtr co dwie zmiany. Był tu kiedyś idiota co pytał jakim olejem
    płukać silnik przy wymianie oleju.

  • 15. Data: 2014-05-11 11:38:02
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-05-2014 10:29, ToMasz pisze:
> [...]
    > wyssie więcej niż spłynie korkiem. Sczególnie jak auto ma obniżone
    > zawieszenie i korek wielokoronie spotkał się z chodnikiem i jest wbity

    a ktore auta maja miske nie z aluminium?

  • 16. Data: 2014-05-11 11:39:41
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 11/05/2014 07:06, Pszemol wrote:

    > Ja częściej wymieniam olej w dwu autach niż lodówki ;-)

    Za to amerykanskie lodowki sa tak duze, ze jeden karton spokojnie
    wystarcz na dwie wymiany! ;-)

    --
    Pozdr

  • 17. Data: 2014-05-11 11:48:05
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-05-2014 11:36, k...@g...com pisze:

> [...]
    itp. Ktoś napisał że filtr co dwie zmiany. Był tu kiedyś idiota co pytał jakim olejem

    byl tez taki ktory radzil po spuszczeniu oleju przegazowac silnik, zeby
    pozbyc sie oleju z pompy i filtra.

  • 18. Data: 2014-05-11 12:05:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-11 11:48, K pisze:

    > byl tez taki ktory radzil po spuszczeniu oleju przegazowac silnik, zeby
    > pozbyc sie oleju z pompy i filtra.

    Jeśli silnik nie-turbo to nic mu nie będzie, byle to zrobić krótko. Inna
    sprawa że nie wiem po co.

  • 19. Data: 2014-05-11 14:42:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    > 1. rączki i tak zabrudzisz wymieniając filtr

    Filtra nie wymieniam często - co drugą wymianę oleju.

    > 2. w domowych warunkach nie podnosisz a tylko wjeżdżasz na kanał

    Na jaki kuźwa kanał??? :-) Zakładasz że każdy ma kanał?

    > 3. tak na oko kranik wygląda na dłuższy od zwykłego korka i jak
    > zawadzisz o coś to będziesz miał niepotrzebny problem

    Myślałem o tym i wydaje mi się, że obie moje miski olejowe
    w hondach mają korek patrzący w tył samochodu, wystający
    pod kątem w dół, wkręcone w tylny bok, dolny narożnik
    tylnej ściany miski olejowej, a więc nie ma jak "zawadzić".
    Nie wiem gdzie jest spust w Twoim aucie, ale u mnie nie ma
    takiego ryzyka. Na dodatek jest dużo elementów podwozia
    niżej niż miska olejowa...

    > 4. kranik ma zamontowana na stałe dźwigienkę do otwierania,
    > jest szansa ze jakiś dzieciak w czasie zabawy ją odkręci
    > (celowo lub nie) lub jak pojedziesz w teren to rusza ją
    > jakaś gałąź czy inny badyl.

    Teraz to już chyba przesadziłeś z zabawą dzieciaka pod samochodem :-)
    Co do gałęzi/badyla - chyba nie przyjrzałeś się za bardzo -
    ta dźwignieńka w pozycji zamkniętej zaworu spoczywa w rowku
    przyciśnięta tam sprężyną. Aby ją otworzyć trzeba dźwigieńkę
    unieść najpierw pokonując opór sprężyny a potem przekręcić
    o 90' obracając zawór kulowy. Nie widzę szansy aby zrobiła
    to "gałąź czy inny badyl" bo musiałaby działać do góry a nie tylko
    w stronę poruszania się auta. Chyba boisz się na zapas...

  • 20. Data: 2014-05-11 14:44:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    > więcej niż spłynie korkiem. Sczególnie jak auto ma obniżone zawieszenie i
    > korek wielokoronie spotkał się z chodnikiem i jest wbity 2cm w miskę :)

    Hm... Jeżdzę dobre 20-25 lat różnymi samochodami i takiego
    przypadku nie miałem - w którym aucie korek spustowy oleju
    jest najniższym elementem podwozia którym można zahaczyć
    o chodnik???