  • 11. Data: 2018-11-13 18:59:55
    Temat: Re: Zderzenie z winy innego - jak uzyskać uczciwe odszkodowanie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > cały czas w jednych rękach, żadnych "przygód", zadbany, itd.
    >
    > Niestety jego wartość teraz to najwyżej 30 tys. Problem w tym, że
    > gdy dostanę odszkodowanie - to za 30 tys mam marne szanse kupić
    > pojazd w tak dobrym stanie (w dodatku rzadki model - Mitsubishi
    > Charisma) . Oznacza to - że nawet gdy dostanę pełną kwotę - ciągle
    > jestem stratny.
    >
    > Co radzicie zrobić, żebym jako ofiara zdarzeń - nie czuł się
    > "oszukany przez system"?
    >
    > Tak naprawdę sytuacja nie dotyczy bezpośrednio mnie, ale wygodniej

    A ile kosztowałaby cie naprawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 12. Data: 2018-11-13 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > No nie. Ostatnio sasiad miał taką sprawę. Stara Honda wartości 10tys
    > i się uparł na naprawę. Naprawili mu za 15 tys i sprzedał za bez
    > problemu za 12tys.
    > Na początku wycenili mu na 8tys i kasacja. Był rzeczoznawca,
    > odwoływał się i nichuchu, więcej jak 8tys nie chcieli wypłacić.

    Bo pewnie zmienili wycene.
    To ze wycenili na 10tysiecy jeszcze nic nie oznacza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 13. Data: 2018-11-13 19:27:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 17:52, s...@g...com pisze:

    > Mylisz metode likwidacji z AC i z OC.

    Nie mylę, przecież wyraźnie piszę o 100%, a nie o 70%, jak to zwykle
    bywa w AC.

    > Co nie zmienia faktu ze TU czesto domyslnie stosuja metody z AC liczac ze
    poszkodowany sie nie upomni.

    Nie wiem, ale na pewno nie jest o tym ten temat.

    > Z OC maja ci naprawic szkode. Czyli w praktyce wstawiasz do ASO i oczekujesz ze
    auto wyjedzie w niegorszym stanie niz przed naprawa.

    A jeśli nie naprawią, to jak pójdziesz do sądu, to w najlepszym
    przypadku dostaniesz odszkodowanie w wysokości wartości poniesionej
    szkody. Z czego wynika, że jak naprawa kosztowałaby 150%, to TU
    wystarczy że zapłaci 100% i żadnych roszczeń mieć już nie będziesz.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-11-13 20:02:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-13 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > A dlaczego sam nie naprawił?

    Bo nie jest mechanikiem i nie ma warsztatu.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2018-11-13 20:08:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 listopada 2018 19:27:27 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > szkody. Z czego wynika, że jak naprawa kosztowałaby 150%, to TU
    > wystarczy że zapłaci 100% i żadnych roszczeń mieć już nie będziesz.

    Stosujesz tu pewien skrót myslowy.
    Naprawa kosztowala 100% tego co auto bylo warte. Bo nie bylo warte tyle ile
    statystyczny model z eurotaxu tylko byla warta duzo wiecej i wtedy wg Twojej
    interpretacji naprawa jest na 150% wyceny eurotaxu co nie znaczy ze auto nie moglo
    byc warte wiecej.

    I w takim wypadku jak auto bylo warte wiecej to TU ma wyplacic 100% jego wartosci.
    Tyle ze wartosc bedzie wyzsza. I na to trzeba papieru od rzeczoznawcy.

    Innymi slowy:
    Spalil sie panu "Da Vinci"? Proszę 750pln, pojdzie pan do spoldzielni artystow tam
    pan kazio namaluje panu nowego.

    W przypadku "Da Vinci" oczywiste jest o co chodzi, w przypadku samochodu trzeba
    papieru na poparcie wartosci. Jak jest to sie da wyciagnac z TU kase. Jak nie ma to
    pojada statystyka.

  • 16. Data: 2018-11-13 21:13:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > Bo pewnie zmienili wycene.
    > To ze wycenili na 10tysiecy jeszcze nic nie oznacza.

    Nienie, wycenili na 8tys a podobne auto na otomoto stało za 10tys.

    Niezupełnie. Zakład który naprawiał, nie miał żadnego twardego limitu na
    naprawę ale miał umowę z ubezpieczycielem (nie ASO). Negocjowali to z
    ubezpieczycielem sami. Ubezpieczyciel próbował im wcisnąć podróby lub
    sugerował klepanie i cena naprawy miała być niższa a właściciel się
    uparł, że mają to być oryginały i nie klepane. Zrobili na oryginałach i
    wyszło więcej, nawet sporo bo najpierw naprawa opiewała na kwotę 8tys.
    Generalnie była to wymiana obu drzwi i błotnika z prawej strony (wahacz,
    lampa przód, lusterko, klamki) i malowanie: maska, drzwi x2, tylny i
    przedni błotnik.

    Auto po naprawie nie nosiło żadnych widocznych usterek, po dobrym
    przyjrzeniu, może głębia koloru lekko rózna ale dopiero przy dobrym
    świetle. Ponieważ sasiad to skrupulant, to jeździł i oglądał pracę.
    Dostał auto zastępcze na czas naprawy.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 17. Data: 2018-11-13 21:39:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 21:13, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > przyjrzeniu, może głębia koloru lekko rózna ale dopiero przy dobrym
    > świetle. Ponieważ sasiad to skrupulant, to jeździł i oglądał pracę.

    Tak tylko dodam, że najpierw sobie wyliczał...czy 8tys go zadowoli i czy
    sprzeda resztę za 2tys. Decyzja była krótka. Nie sprzeda za 2 tys bo
    taki starszy złom nikogo nie interesuje, skoro sciągją podobne złomy i
    już po zarobku kosztują 2kzł a zabawa w sprzedaż "na części" go nie
    interesowała. Dodatkowo, czuł się moralnie skrzywdzony. Postawił na
    swoim i wygrał. Problem też jest wtedy z ubezpieczeniem pojazdu, bo
    dokąd go nie sprzedasz, to musisz opłacać ten złom co w przypadku
    pojazdu o niewielkiej wartości podnosi koszty.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 18. Data: 2018-11-13 21:48:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-11-13 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > A ile kosztowałaby cie naprawa?

    Nie wiem, czy w ogóle jest możliwe naprawienie samochodu tak, by strefy
    zgniotu ponownie były w pełni sprawne. Odpaliły 3 poduszki. Samochód
    dostał z przodu od jadącej z przeciwka furgonetki.

    --
    MN

  • 19. Data: 2018-11-13 21:52:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-11-13 o 16:49, elmer radi radisson pisze:

    > Mitsubishi Charisma faktycznie bylby rzadkim modelem. Nie chodzi
    > Ci o Carisme? Wyceniasz go realnie i rynkowo na 30 tysiecy? Przeciez
    > to auto produkowane do 2004 roku, w ofertach to juz 10 tysiecy za niego
    > jest totalnym szklanym sufitem. Takze rozumiem sentyment i wlasna
    > wycene, ale niestety trzeba brac pod uwage realna wartosc rynkowa.
    >
    > Chyba, ze to tylko taki hipotetyczny przyklad.

    Pomyliłem, Chodzi o Lancera.

    --
    MN