  • 71. Data: 2018-03-13 20:25:13
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-12 o 23:13, Zbych pisze:

    > Jakbym był producentem, to by mi robiło różnicę czy mam "10zł * 1mln
    > sztuk" w kieszeni czy nie. To klient musi swoim portfelem zagłosować, za
    > być może droższym i lepszym rozwiązaniem. Tylko skąd klient ma wiedzieć,
    > jak napędzany jest zegar w kuchni którą kupuje?

    Tak jak napisałem: niech producent nalepi na szybę piekarnika wielki
    napis "Innowacja! Zapłać te 10zł więcej i miej lepiej!".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-03-13 20:46:03
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Mar 2018 12:03:03 +0100, mark64 wrote:
    > Ale do brzegu. Ten zegarek nie służy tobie do wskazania czasu z
    > dokładnością do ułamka sekundy - bo i po co?
    > Ten zegarek daje możliwość pieczenia o określonej godzinie przez zadany
    > czas - jak braknie prądu to i tak się nic nie upiecze.
    > Po co pamiętać jaka jest godzina, w jakiej jestem strefie i bez obrazy
    > całą resztę wydumanych problemów?

    Zaczęło się od tego że ktoś powiedział "jak prąd wyjdzie, to muszę potem
    latać po całym domu ustawiać godzinę na wszystkich sprzętach co zaczęły
    migać 00:00". Na to posypało się kilka pomysłów jak to w idealnym świecie
    mogłoby wyglądać gdyby tylko źli producenci nie byli takie liczygrosze.
    Ostatecznie wynikło że to wcale nie taka prosta sprawa, jeśli ma być
    dobrze, działać w każdej sytuacji i nie powodować dodatkowych kłopotów
    producentowi i/lub dealerowi.

    Jeśli uważasz, że nieznajomość własnej strefy to wydumany problem, to
    zapewne należysz do grupy osób które dwa razy w roku ręcznie przestawiają
    zegarki we wszystkich domowych urządzeniach i uważają taki stan rzeczy za
    normalny.

    Moja - zapewne mocno naiwna - opinia jest taka, że świat byłby jednak
    prostszy i przyjemniejszy gdyby wszyscy trzymali się czasu UTC i darowali
    sobie zabawy z DST. Niektórych problemów nie sposób uniknąć, jak np. fakt
    że luty ma czasem 28 a czasem 29 dni, czy też że niektóre minuty mają
    60s, niektóre 61 a niektóre tylko 59 - ale po co stwarzać sobie jeszcze
    dodatkowe problemy...

    Mateusz

  • 73. Data: 2018-03-13 21:02:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > np takie: mp68 hamburg.

    Dzięki. Mam tej samej firmy, ale z poprzedniej epoki. Jeśli prawdą
    jest, że pamięta stacje po wyłączeniu prądu, to taki postęp cieszy.

    Jarek

    --
    Lepiej późno niż wcale.

  • 74. Data: 2018-03-13 21:02:37
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Mar 2018 20:25:13 +0100, Marek S wrote:
    > Tak jak napisałem: niech producent nalepi na szybę piekarnika wielki
    > napis "Innowacja! Zapłać te 10zł więcej i miej lepiej!".

    Pytanie czy szarego Kowalskiego (bądź jego małżonkę) to przekona. Mam
    pewne wątpliwości.

    Mateusz

  • 75. Data: 2018-03-13 21:16:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Mar 2018 19:46:03 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
> [...]

    A jak prad wroci ?

> [...]
    > Ostatecznie wynikło że to wcale nie taka prosta sprawa, jeśli ma być
    > dobrze, działać w każdej sytuacji i nie powodować dodatkowych kłopotów

    Kiedys robili takie radio-zegarki. Widac bylo to na tyle uciazliwe, ze
    z czasem zaczely miec kwarc i baterie. I juz nie trzeba bylo latac.
    W kuchence nie przeszkadza ?

    P.S. Kiedys radia byly na kondensator zmienny.
    Potem przyszla synteza, pamieci cyfrowe ... a teraz chinczyki znow nas
    zalewaja najprostszymi. Ktore juz sie zreszta do niczego nie nadaja,
    bo za duzo stacji.

    > Moja - zapewne mocno naiwna - opinia jest taka, że świat byłby jednak
    > prostszy i przyjemniejszy gdyby wszyscy trzymali się czasu UTC i darowali
    > sobie zabawy z DST.

    Co by nie mowic - siedze czesto do polnocy.
    Godzina 8 dobra do pracy ... a latem to 4h zmarnowane.
    Sloneczko swieci w zaslony, a wieczorem sie prad marnuje.
    Ale zima odwrotnie.

    J.

  • 76. Data: 2018-03-13 21:19:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > Ostatecznie wynikło że to wcale nie taka prosta sprawa, jeśli ma być
    > dobrze, działać w każdej sytuacji i nie powodować dodatkowych kłopotów

    Nie każdemu chodzi o Świat Idealny, niektórym wystarczy bateryjka RTC.
    I flash lub eeprom w radiu.

> [...]
    > zegarki we wszystkich domowych urządzeniach i uważają taki stan rzeczy za

    Kiedyś był normalny, za czasów zegarów mechanicznych. Teraz może być
    najwyżej lepiej. Jeśli może.

    > Moja - zapewne mocno naiwna - opinia jest taka, że świat byłby jednak
    > prostszy i przyjemniejszy gdyby wszyscy trzymali się czasu UTC i darowali
    > sobie zabawy z DST.

    Z tym się nie zgodzę. To, że człowiek rano nie nadaje się do żadnej
    twórczej pracy nie wynika z kąta deklinacji Słońca na niebie, tylko
    ze Świadomości, Że Jeszcze Nie Minęła Dziesiąta. Z mojego punktu
    widzenia lokalny czas urzędowy jest bardzo ważny.

    > Niektórych problemów nie sposób uniknąć, jak np. fakt że luty ma czasem
    > 28 a czasem 29 dni, czy też że niektóre minuty mają 60s, niektóre 61
    > a niektóre tylko 59 - ale po co stwarzać sobie jeszcze dodatkowe problemy...

    Ten problem można było lepiej rozwiązać -- zamiast 29 lutego powinien
    być 32 maja, bo to ładniejszy miesiąc.

    Jarek

    --
    Dziwaki stare, dawno ze słońcem w niezgodzie,
    Południe wskazywały często o zachodzie;

  • 77. Data: 2018-03-13 21:34:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 10:35:27 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > W sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Włączał się na kanale 1, nikt nie
    > powiedział, że musi być tam ustawiona TVP 1 :)

    Tak nawiasem mowiac, to pewien Amerykanin sie dziwil - co to za
    programowanie odbiornika. "u nas jest prosto - stacja nadaje na kanale
    67, to wciskasz 6 i 7 i odbierasz".

    J.

  • 78. Data: 2018-03-13 21:56:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.03.2018 o 21:38, Marek S pisze:

    > A czemu miałby służyć ten eksperyment? Czy chcesz przez to powiedzieć,
    > że urządzenie z nieustawionym zegarem pobiera więcej prądu więc jednak
    > lepiej byłoby oblecieć cały dom po zaniku zasilania by poustawiać od
    > nowa zegary?

    nie. W moim mastercooku sam zegar pobiera naście wat. stąd jest
    wyłączony jak tylko moze być. a że żona piecze sporadycznie, wnosi to
    wymierne oszczędności i.... zwalnia z obowiązku dbania o prawidłowe
    wskazanie tego zegara.
    ToMasz

  • 79. Data: 2018-03-13 22:27:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Mar 2018 21:19:22 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie każdemu chodzi o Świat Idealny, niektórym wystarczy bateryjka RTC. I
    > flash lub eeprom w radiu.

    Ale my tu żyjemy w Usenecie, helloł. Toster z synchronizację NTP i
    geolokalizacją to minimum o czym w ogóle warto rozmawiać (a najlepiej jak
    by zamiast grzałek używał pompy ciepła do grzania kromek).

> [...]
    > Świadomości, Że Jeszcze Nie Minęła Dziesiąta. Z mojego punktu widzenia
    > lokalny czas urzędowy jest bardzo ważny.

    Kwestia dostosowania Ludzkiej (Urzędniczej) Świadomości. W jedno lub góra
    dwa pokolenia powinno się ustabilizować :)

    > Ten problem można było lepiej rozwiązać -- zamiast 29 lutego powinien
    > być 32 maja, bo to ładniejszy miesiąc.

    Ciekawe co na to obywatele Nowej Zelandii.

    Mateusz

  • 80. Data: 2018-03-13 22:37:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ale my tu żyjemy w Usenecie, helloł. Toster z synchronizację NTP

    Racja. Niech ma nawet NNTP!

    > Kwestia dostosowania Ludzkiej (Urzędniczej) Świadomości. W jedno lub
    > góra dwa pokolenia powinno się ustabilizować :)

    To proponuję zabrać się za reformę nieśpiesznie za dwa pokolenia.

    > Ciekawe co na to obywatele Nowej Zelandii.

    Tam mają wszystkie miesiące ładniejsze, niech nie narzekają.

    --
    Jarek