  • 91. Data: 2020-01-01 21:59:59
    Temat: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Może nie zaszkodzić zrobić jak tu napisali
    > http://www.hotfix.pl/firefox-znaczaco-obciaza-dysk-s
    sd-n11787.htm

    Zmieniłem, aczkolwiek na ten moment korzystamy tylko z chrome i z opery

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 92. Data: 2020-01-01 22:05:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Jan 2020 16:00:00 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > JF, ty sobie sprawdzaj a ja sobie bede po prostu korzystał ze starego ale
    > jednoczesnie zupełnie wystarczajacego mi kompa :)
    > Zeby jeszcze przyprawic cie o dodatkową gęsią skórke, powiem ze komp jest
    > włączony 247

    Zebym ci tylko wkrotce nie musial napisac "nie uwazales jak robiles,
    to teraz rob jak uwazasz" :-)

    Jest szybko, cicho, myslisz sobie ze swietnie, a tam w srodku SSD sie
    zuzywa.

    J.

  • 93. Data: 2020-01-01 22:08:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-01 o 21:59, Budzik pisze:
    > korzystamy tylko z chrome i z opery
    Tak z ciekawości... co brakuje jednemu, że trzeba użyć drugiego?

    Robert

  • 94. Data: 2020-01-01 22:10:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2019 14:06, J.F. wrote:
    > A potem sobie przypomnij, ze SSD padaja po ok 10 tys zapisow :-)

    SSDki rozkładają zapisy na cała powierzchnię. Innymi słowy musisz
    przewalić setki terabajtów przez jeden wirtualny blok aby dysk miał
    zauważalnie uszkodzoną pamięć (całą i mniej więcej równo).

    Bloki które widzi system po podpięciu dysku nie są fizycznymi blokami
    pamięci flash, podlegają cały czas relokacji na mniej zużyte i robi to
    kontroler dysku bez udziału systemu operacyjnego.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wear_leveling

  • 95. Data: 2020-01-01 23:25:52
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > Tak z ciekawości... co brakuje jednemu, że trzeba użyć drugiego?

    Ja ostatnio z Chrome'a + Mozilla. Warto używać więcej niż 1, każda ma
    inne zalety!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 96. Data: 2020-01-01 23:44:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-01 o 23:25, jaNus pisze:

    > Ja ostatnio z Chrome'a + Mozilla. Warto używać więcej niż 1, każda ma
    > inne zalety!

    Używam tylko Opery. Czego nie zrobię na Operze?

    Robert

  • 97. Data: 2020-01-02 00:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2020 22:10:27 +0100, heby napisał(a):

    > SSDki rozkładają zapisy na cała powierzchnię. Innymi słowy musisz
    > przewalić setki terabajtów przez jeden wirtualny blok aby dysk miał
    > zauważalnie uszkodzoną pamięć (całą i mniej więcej równo).

    no i jesli system zapisuje 1MB/s, to taki 100GB dysk zapisze w dobe.
    10 tys zapisow ... na 30 lat starczy, niby nie ma sie co bac ...

> [...]
    > pamięci flash, podlegają cały czas relokacji na mniej zużyte i robi to
    > kontroler dysku bez udziału systemu operacyjnego.

    I teraz pytanie - jak sobie ten mechanizm poradzi, jesli system ma
    jeden plik wymiany, zaalokowany na stałe, system zapisuje do niego
    blokami po 4KB, byc moze w wiekszej ilosci kolejnych, a blok kasowania
    flash jest np 256KB.

    J.

  • 98. Data: 2020-01-02 00:55:36
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > Czego nie zrobię na Operze?

    Na operze? No, pierdnąć nie wypada...

  • 99. Data: 2020-01-02 01:07:57
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Jan 2020 00:11:18 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1m7rqsmv626b7.6qm7mf4slj5i$.dlg@40tude.net>
    od "J.F." <j...@p...onet.pl> :

    >no i jesli system zapisuje 1MB/s, to taki 100GB dysk zapisze w dobe.
    >10 tys zapisow ... na 30 lat starczy, niby nie ma sie co bac ...

    Musisz jesazcze uwzględnić write ampliication:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Write_amplification

> [...]
    >jeden plik wymiany, zaalokowany na stałe, system zapisuje do niego
    >blokami po 4KB, byc moze w wiekszej ilosci kolejnych, a blok kasowania

    Już heby napisał, SSD ma wewnętrzny system translacji adresów logicznych na fizyczne,
    system pełni też inne funkcje(FTL):
    https://www.sciencedirect.com/topics/computer-scienc
    e/flash-translation-layer

  • 100. Data: 2020-01-02 11:58:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Tak z ciekawości... co brakuje jednemu, że trzeba użyć drugiego?

    Nic, ale ja przyzwyczajony do opery, zona do chrome a dzieki temu nasze
    zakładki nie przeszkadzaja sobie wzajemnie. higiena.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem