  • 21. Data: 2019-12-28 14:48:19
    Temat: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.12.2019 o 12:30, r...@k...pl pisze:

    > Mowa o pamięci karty graficznej.

    To ty tak uważasz

    Z ciekawości zapytam - pokażesz mi specyfikacje jakiegoś telefonu (w tym
    przypadku najlepiej z androidem) w której podana jest ilość wbudowanej
    pamięci karty graficznej?

    --
    Czarek

  • 22. Data: 2019-12-28 15:17:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 14:15, Akarm pisze:

    > Naprawdę 4 k mAh? :D
    > Już nawet Murzyni (czytaj: Chińczycy) potrafią o pojemności napisać normalnie,
    > czyli w takim przypadku 4 Ah. Jak widać, niektórzy Polacy są nadal sto lat za
    > Murzynami.

    To, że Twój horyzont pojęciowy wydaje Ci się twojszy, nic
    nie znaczy, gdyż innym koło dupy lata Twoje pojmowanie świata.
    Do rymu zresztą. I jeszcze a propos linki ze stopki: nie ma
    w polszczyźnie "4 k mAh", nawet gdy śmiejemy się przy tym jak
    głupi do sera.

  • 23. Data: 2019-12-28 15:18:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 14:15, Akarm wrote:
    > Już nawet Murzyni (czytaj: Chińczycy) potrafią o pojemności napisać
    > normalnie, czyli w takim przypadku 4 Ah.

    Nie, normalna jednostka jest J. mAh/Ah to małopowanie przed jednych
    głupków innych głupków. Nijak nie da się stwierdzić jaką *pojemność* ma
    akumulator bazując tylko na mAh, co najwyżej można sobie porównać
    podobne chemicznie typy.

  • 24. Data: 2019-12-28 15:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Dec 2019 21:11:04 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Poszedłem do mediaxxx i chciałem zobaczyć co kupić, ale obok był salon
    > PLUS-a gdzie mam trzy tel. na firmę to pomyślałem, że zapytam czy coś
    > można wziąć zanim obecna umowa się skończy.
    > No i można. Cena/24 doliczana do obecnego abonamentu.

    Ale porownaj ceny, chocby z ceneo.
    IMO - raczej beda wieksze, ale kto wie ...

    > Pani coś wspomniała o Moto G8 i Moto ONE. Ja zbytnio się nie orientuję
    > na co patrzeć. Syn ma Motorole G5 i wydaje się ok. Ale może nie wiem
    > czego mi brakuje :-)
    >
    > https://www.plus.pl/dla-firm/telefony/przedluz-umowe
    >
    > Tylko tu nie widzę cen.

    Takie czasy, trudno o jasna oferte.
    I nie wiadomo - doniesc do UOKiK, czy olac i kupic gdzie indziej, az
    sie naucza :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-12-28 15:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Dec 2019 23:04:02 +0100, jaNus napisał(a):

    > Roberto, zdawałeś się człekiem *nieco* bardziej rozgarniętym:

    Hm, a sam jestes rozgarniety ?

    > "Układ graficzny Adreno 505 Pamięć RAM 2 GB Pamięć wbudowana 16 GB"
    > 2 GB ma grafa, no i co tam piszą dalej?

    I myslisz, ze ma 16GB RAM w cenie 362zl ?

    A tej nieulotnej/flash to ile ma ?

    > A poza tym, to użycie karty ?SD jest chyba możliwe, co?

    Probowales ?

    J.

  • 26. Data: 2019-12-28 16:00:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Dec 2019 23:36:14 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Nie wiem, co jest powodem, ale ma włączoną przeglądarkę, WhatsApp, to
    > nawigacja już nie nadąża za autem :-).
    >
    > Powtarzam com usłyszał szukając telefonu, że 2 GB to mało.
    > Wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę.

    Mialem samsunga z 768MB ... jakos tak ze dwa lata temu przestal
    dzialac, tzn np nawigacja google startowala dlugo, wieszala sie na
    minuty itp. I nie wiem czemu - GM sie rozrosl, czy inne programy/uslug
    sie rozrosly...

    Wiec wydaje mi sie, ze te 2GB powinny jeszcze na troche wystarczyc.

    Inna sprawa, ze jak sie chce WhatsApp, facebooka, dziesiec aplikacji
    bankowych, smartwatcha i jeszcze szybko przeskakiwac ... moze i duzo
    RAM trzeba.

    J.

  • 27. Data: 2019-12-28 16:04:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 00:35:25 +0100, heby napisał(a):
    > No więc ja nie znam rzeczywistego scenariusza kiedy to jest mało.
    > Oczywiście za wyjątkiem niechlustwa z okolic "nigdy nie zamykam
    > aplikacji bo to za dużo roboty". Wtedy i 8GB mało.

    Po pierwsze - to takie oficjalne zalecenie Androida.

    Po drugie - on teoretycznie do tego przystosowany, aplikacje zamyka
    sam, wznawia sam.

    Po trzecie - zamknij np przegladarke, Firefoxa czy Chrome ..

    Po czwarte - przybywa "czuwajacych" aplikacji.
    Zamykasz, a tam jakas czesc zostaje ..

    J.

  • 28. Data: 2019-12-28 16:05:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-12-28 o 15:17, collie pisze:

> [...]
    > Do rymu zresztą. I jeszcze a propos linki ze stopki: nie ma
    > w polszczyźnie "4 k mAh", nawet gdy śmiejemy się przy tym jak

    Ooo... Zaczynasz załapywać idiotyzm takiego zapisu!
    Zupełnie odmóżdżonym kretynom należy czasem wytłumaczyć sens używania
    przedrostków.
    I tak "k" (czyli kilo) oznacza 1000, a "m" (czyli mili) oznacza 1/1000.
    Może do niektórych dotrze idiotyczność dzielenia jednostek przez tysiąc
    (przedrostek "m"), tylko po to, żeby je jednocześnie mnożyć przez 1000
    (wtedy daje się przedrostek "k").
    4 Ah można zapisać również jako 4000 1/1000 Ah, to znaczy to samo, co
    4000 mAh.
    Skoro 4 k można zapisać jako 4000, to mAh można zapisać jako 1/000 Ah.
    Jak by nie patrzył, są to cały czas te same wielkości.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 29. Data: 2019-12-28 16:31:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 16:04, J.F. wrote:
    > Po pierwsze - to takie oficjalne zalecenie Androida.

    Którego? Zazwyczaj telefony dostarczane są z prawidłową ilością RAM do
    pracy z daną wersją OSa.

    > Po drugie - on teoretycznie do tego przystosowany, aplikacje zamyka
    > sam, wznawia sam.

    To się dzieje kiedy już dochodzisz do ściany. Należy zapytać: dlaczego
    dochodzisz do ściany?

    > Po trzecie - zamknij np przegladarke, Firefoxa czy Chrome ..

    Problem w tym że biorę do ręki teleon który się "muli" i widzę coś koło
    200 zakładek w przegladarce i ze dwadzieścia aplikacji w tle. Pytam, po
    co. Odpowiedzi brak. Ale muli się, trzeba nowy.

    > Po czwarte - przybywa "czuwajacych" aplikacji.
    > Zamykasz, a tam jakas czesc zostaje ..

    Samo nie przybywa. Trzeba je doinstalować. Znowu świadomie.

    Komuś komu standardowa ilośc RAM nie wystarcza do normalnego uzywania
    będzie miał problem z dowolnie większą iloscią RAM. Też nie wystarczy.

  • 30. Data: 2019-12-28 16:36:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 16:05:11 +0100, Akarm napisał(a):
    > W dniu 2019-12-28 o 15:17, collie pisze:
    [...]
> [...]
    > Może do niektórych dotrze idiotyczność dzielenia jednostek przez tysiąc
    > (przedrostek "m"), tylko po to, żeby je jednocześnie mnożyć przez 1000

    A 0.2Gm przebiegu samochodu to duzo czy malo ?

    Najpierw to sie powinni ogarnac tworcy ukladu SI, bo kto to slyszal,
    zeby jednostka podstawowa byl kg.

> [...]
    > Skoro 4 k można zapisać jako 4000, to mAh można zapisać jako 1/000 Ah.
    > Jak by nie patrzył, są to cały czas te same wielkości.

    Mozna, ale 0.08 Ah troche uciazliwe, a dopoki w bateriach nie bedzie
    znaczacego postepu, to moze trzymajmy sie tych mAh w telefonach,
    bedzie wygodniej.

    Tylko te powerbanki po 20000 mAh ... hm, moze wlasnie czas przejsc na
    Ah :-)

    J.