  • 11. Data: 2009-08-19 12:41:57
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    [..ciach..]
    > Nie polecam statycznie chłodzonej grafiki. Kupiłem dwie i powiedziałem -
    > nigdy więcej.
    Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo wydajna,
    ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.
    Dziękuję Wam za opinie, a jeśli możecie, pomóżcie mi skonfigurować sprzęt. Być
    może jednak zdecyduję się złożyć sam komputer. Chodzi mi o Intel quad, płyta
    Asus albo MSI, pamięć to wiadomo, dysk mniej ważny, grafika... no spróbuję
    jakąś z wiatrakiem, karta nie musi być mocna, grać nie będę, ale programy
    graficzne itd. będą używane. A, i jaki zasilacz, chodzi mi o firmę, bo moc to
    chyba 450 - 500W powinna wystarczyć. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam.

  • 12. Data: 2009-08-19 12:44:16
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-19 14:30, Wiesław pisze:

    > Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
    > koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
    > cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

    Odważna teza.
    Empiria dowodzi jednak czegoś wręcz przeciwnego. Przykład ode mnie z
    pracy: serwer Compaq (zabytek z drugiej połowy ostatniej dekady
    ubiegłego wieku) sprawuje się znakomicie. Kilkanaście Compaqów desktopów
    kupionych w 2001 roku również (odchodzą właśnie na emeryturę,
    technicznie w pełni sprawne,bo soft który wdrażamy nie działa pod
    Win98). Z kilkunastu zaś składaków, kupowanych 3 - 4 lata temu w jednej
    z renomowanych stołecznych firm połowa odeszła do krainy wiecznej
    hibernacji; reszta dogorywa. Wymieniam je tanim kosztem na poleasingowe
    szroty od Della i HP - bo wiem że one bezproblemowo będą mi służyć
    jeszcze dobrych kilka latek.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 13. Data: 2009-08-19 13:23:15
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-08-2009 o 14:44 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

    > Odważna teza.
    > Empiria dowodzi jednak czegoś wręcz przeciwnego. Przykład ode mnie z
    > pracy:

    Nie pisałem o komputerach do firm. Takie mają inne priorytety.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 14. Data: 2009-08-19 13:58:24
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 14:30:19 +0200, Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
    >koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
    >cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

    A tu nie masz racji. Zależy od modelu i producenta. Dell zwykle
    stosuej własne rozwiżania ale mam np. obok siebie jeden z kilkunastu
    desktopów HP kupionych kilka miesiecy temu do prac biurowych. Wszystko
    jak najbardziej standartowe czyli bezkonfliktowe do bólu - testuje na
    nim rózne rzeczy software i hardware. Wygrał właśnie tym że był tańszy
    niż składaki a miał lepsze warunki gwarancji. Za to ma wszytko
    solidnei przymocowane, kable pospinane we wiązki i puszczone z głową.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2009-08-19 14:02:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 14:44:16 +0200, "Mich@l"
    <k...@t...cy> wrote:

    >hibernacji; reszta dogorywa. Wymieniam je tanim kosztem na poleasingowe
    >szroty od Della i HP - bo wiem że one bezproblemowo będą mi służyć
    >jeszcze dobrych kilka latek.

    Też odważna opinia - przez moje ręce przeszło 3 lata temu ~120 sztuk
    identycznych poleasingowych Delli z ~2003 roku. Gdyby nie to że
    dostałem je w prezencie to sam bym tyle nie kupił jako używki. Tak na
    oko ~1/4 posłuzyła jako zapas i źródło częsi do napraw pozostałych.
    pady dysków, płyt głownych, zasilaczy, napędów DVD. Wszytko zależy w
    jakich warunkach te kompy pracowały.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-08-19 15:57:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Mich@l" <k...@t...cy> wrote in message
    > Z kilkunastu zaś składaków, kupowanych 3 - 4 lata temu w jednej z
    > renomowanych stołecznych firm połowa odeszła do krainy wiecznej
    > hibernacji; reszta dogorywa.

    znaczy skladacz do dupy i oszczedzil na tym na czym nie powinien

    nie widze mozliwosci zeby sredniej klasy podzespoly do skladaka
    byly gorsze niz dowolny sprzet firmowany przez znanego producenta

    oczywiscie musza byc zlozone z glowa

  • 17. Data: 2009-08-19 16:06:50
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Andrzej Kuća" <p...@g...pl> wrote in message
    > Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo
    > wydajna,
    > ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.

    w 2d? znaczy zle chlodzenie budy lub dupiate chlodzenie karty - mozna
    wymienic

    http://forum.pclab.pl/t478278.html

    kupowanie firmowego pc ma sens tylko jezeli kupujesz go z gwarancja onsite

    jezeli nie zamierzasz brac onsite to kupujac skladaka za 2500 i zostawiajac
    sobie 500 pod reka na dowolny element ktory moze ci pasc (padniety mozesz
    po naprawie odsprzedac na allegro) masz kompa ktory na bank jest
    wydajniejszy
    niz firmowka z onsite w tej samej cenie

    fakt kosztuje to troszke wiecej zaangazowania a czas to pieniadz, ale
    uzyskana
    wiedza zazwyczaj sie przydaje ;)

  • 18. Data: 2009-08-20 07:46:45
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-19 16:02, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > pady dysków, płyt głownych, zasilaczy, napędów DVD. Wszytko zależy w
    > jakich warunkach te kompy pracowały.

    Wiesz, to tak jak i z używanym samochodem :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 19. Data: 2009-08-20 08:02:56
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-19 17:57, tg pisze:

    > znaczy skladacz do dupy i oszczedzil na tym na czym nie powinien

    Sęk w tym że składane były według specyfikacji dostarczonej przez nas. A
    zapewniam że chłamu nie zamówiliśmy.

    > nie widze mozliwosci zeby sredniej klasy podzespoly do skladaka
    > byly gorsze niz dowolny sprzet firmowany przez znanego producenta

    Stoi sobie u mnie na biurku bynajmniej nie high-endowy HP Compaq dx7300.
    Procesor Pentium D - uchodzący za grzałkę, wyjca itepe. No a tu patrz
    pan - chłodno i cicho (jedyny dźwięk to cichuteńki, kojący szum wiatraka
    w zasilaczu).

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 20. Data: 2009-08-20 09:03:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009 09:46:45 +0200, "Mich@l"
    <k...@t...cy> wrote:

    >Wiesz, to tak jak i z używanym samochodem :)

    Kompy ogólnie z centrali banku. W róznym stanie - łacznie z takimi
    które na luminoforze monitorów CRT miały wypaloną ramkę z zachętą do
    logowania dla Windows2000 widoczną nawet bez prądu. ;-)

    A kupując poleasingowe komputery nie wiesz w jakich warunkach i jak
    intensywnie pracowały - na to chciałem zwrócic uwagę.

    Zdrówko