  • 11. Data: 2009-07-02 14:30:05
    Temat: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    news:h2hfpj$2l07$2@opal.icpnet.pl...

    > Obserwacje działania tego przez kilka miesięcy wystarczą?

    A co się takiego wydarzyło?

    > A skoro masz odmienne doświadczenia, to o jakim przedziale cenowym mówisz?
    > I ewentualnie o jakiej firmie, bo może jest jakiś wyjątek?

    Teraz normą jest gigabitowy Ethernetu i to zarówno w pececie jak i dyskowych
    obudowach. Więc mówienie o wyższej wydajności złącza USB jest delikatnie
    mówiąc nieprawdziwe. Po drugie przy USB musisz używać tego samego systemu
    plików co w komputerze. W dyskach sieciowych jest to z reguły system
    wyspecjalizowany do transferu jakiś ext albo coś podobnego. Z definicji
    bardziej wydajny.
    Jeśli pytasz o sprzęt, to mam na myśli całe mnóstwo tanich, jednoukładowych
    nasów robionych na chipach Storlinka, Broadcoma, Marvella, Freescale, Ximety
    i innych przez różne firmy (Netgear, Synology, Raidsonic, QNAP).
    Bezkompromisowa nastawionych na Ethernet a nie żadnych tam hybryd wspólnych
    z USB. To bardzo szybko rozwijająca się gałąź.

  • 12. Data: 2009-07-02 15:06:33
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Teraz normą jest gigabitowy Ethernetu i to zarówno w pececie jak i
    > dyskowych obudowach. Więc mówienie o wyższej wydajności złącza USB jest
    > delikatnie mówiąc nieprawdziwe. Po drugie przy USB musisz używać tego

    Ja nie wiem, jak teraz. Ja wiem, jak w 2005-2007, ew. na poczatku 2008.

    > samego systemu plików co w komputerze. W dyskach sieciowych jest to z
    > reguły system wyspecjalizowany do transferu jakiś ext albo coś
    > podobnego. Z definicji bardziej wydajny.

    Zgadza sie.

> [...]
    > Synology, Raidsonic, QNAP). Bezkompromisowa nastawionych na Ethernet a
    > nie żadnych tam hybryd wspólnych z USB. To bardzo szybko rozwijająca się

    1. Ja mialem na mysli *jeszcze tanszy* sprzet, m.in. IcyBox z 2005.

    2. Odnosnie QNAP - tam jest Marvell do modelu TS-409. W wyzszych
    modelach jest juz znacznie lepiej, TS-809 to NAS na 8 dyskow + Core 2
    Duo. Naprawde polecam, jesli kogos stac (~9000 PLN + dyski).

    Patryk

  • 13. Data: 2009-07-02 20:31:17
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ja nie wiem, jak teraz. Ja wiem, jak w 2005-2007, ew. na poczatku 2008.

    To masz pecha, bo akurat ostatnio zdarzyło sie wiele. Dyski sata wymusiły
    gigabit i postęp w tej dziedzinie.

    > 1. Ja mialem na mysli *jeszcze tanszy* sprzet, m.in. IcyBox z 2005.

    Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
    "najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są podobne
    do tamtych.

    > 2. Odnosnie QNAP - tam jest Marvell do modelu TS-409. W wyzszych modelach
    > jest juz znacznie lepiej, TS-809 to NAS na 8 dyskow + Core 2 Duo. Naprawde
    > polecam, jesli kogos stac (~9000 PLN + dyski).

    Wyraźne widać podział na tańsze konstrukcje jednoukładowe i droższe,
    wykorzystujące uniwersalne procesory i resztę uniwersalnych komponentów. Nie
    jestem przekonany, czy te uniwersalne z samej zasady są dużo lepsze, to
    raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
    wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.

  • 14. Data: 2009-07-03 07:03:38
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
    > "najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są
    > podobne do tamtych.

    Bardzo możliwe. Nawet się cieszę z takiego obrotu spraw.

> [...]
    > to raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
    > wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.

    Nie twierdzę, że są lepsze z zasady - natomiast twierdzę, że 2 najwyższe
    modele QNAP są naprawdę świetne:

    - TS-639 - 6 dysków, 2 Atomy (fizyczne 2 procki, nie jeden 2-rdzeniowy),
    energooszczędny, a przy tym wydajny

    - TS-809 - 8 dysków, Core 2 Duo, nastawiony na wydajność

    Aczkolwiek niższych modeli uczciwie nie polecam.

    Patryk

  • 15. Data: 2009-07-03 07:59:58
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > energooszczędny, a przy tym wydajny
    >
    > - TS-809 - 8 dysków, Core 2 Duo, nastawiony na wydajność
    >
    > Aczkolwiek niższych modeli uczciwie nie polecam.

    Jest jeszcze problem ile się dostaje za jedną złotówkę. Z punktu widzenia
    ekonomii tańsze modele nie mają się czego wstydzić. Parametry oczywiście są
    skromniejsze, ale w ich ramach nie zdarzyły mi się większe wpadki.

  • 16. Data: 2009-07-05 18:26:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.07.2009 15:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do małego stanowiska komputerowego potrzebujemy "miejscowy" dysk na gromadzenie
    danych itp. (kazdy przychodzi z własnym lapkiem).
    > Lepiej myślec o dysku USB, czy ethernetowym?

    Szczerze -- o serwerze sieciowym.

    A z prostszych rozwiązań -- raczej USB. Prostsze po prostu.
    Zresztą zazwyczaj USB będzie po prostu szybsze, niż tani
    100 Mbps interfejs sieciowy NASa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |