  • 21. Data: 2018-02-06 18:36:25
    Temat: Re: Zima
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 09:19:19 -0800 (PST), p...@g...com

    > Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek
    > to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić.

    Które do twórcy systemu w żaden sposób nie wrócą.

    > Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze

    Wyłożył, bo miał. :P

    > Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode
    > mnie

    Twoje jest twierdzenie że powinno działać a nie działa (pomimo XXI wieku).
    Zadziała jak będzie to stanowiło wartość po którą warto się schylić, a jak
    jeszcze nie działa, to znaczy że nie jest warto. Nawet korki, co już było
    wykazane, nie działają idealnie -- a co dopiero takie szczegóły. Przecież
    taki karambol przy średnim natężeniu ruchu to kwestia nie więcej jak
    minuty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-02-06 18:40:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 09:25:23 -0800 (PST), p...@g...com

    > Waze ma 7 mln użytkowników

    Zarejestrowanych. A ilu użtkowników się znajduje w takim karambolu aby
    system był w stanie oczenić czy auto staje bo się kierowcy chce siku czy
    pawia puścić czy akurat bierze udział w karambolu? Powtarzam, nawet
    tirowiec słuchający na bieżąco CB się wpieprzył -- nie ma szans aby to
    zadziałało na algorytmach z kosmicznym wręcz, w stosunku do takiego CB,
    opóźnieniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-02-06 23:29:44
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 6 Feb 2018 13:13:23 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały
    >a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...

    Dokładnie. Ten gość miał wcześniej informację o tym, że coś sie
    dzieje. A zaczął hamować w ostatniej chwili.

    https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE

    Przyjmuję że to był Polak, na to wskazuje 28 kanał CB w Czechach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 24. Data: 2018-02-06 23:36:47
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 6 Feb 2018 13:29:50 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka
    >nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie
    >to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu
    >zderzak tira.

    Tego dnia na D1 było kilka karamboli. W sumie w żadnym z nich nie było
    chyba nawet rannych.

  • 25. Data: 2018-02-07 08:15:41
    Od: p...@g...com

    --A ilu użtkowników się znajduje w takim karambolu aby system był w stanie oczenić
    czy auto staje bo się kierowcy chce siku czy pawia puścić czy akurat bierze udział w
    karambolu?

    puszczasz pawia czy lejesz po heblowaniu na lewym pasie ? no to faktycznie algorytm
    moze nie ogarnac, normalny czlowiek zjedzie na MOP-a

    --Powtarzam, nawet tirowiec słuchający na bieżąco CB się wpieprzył -- nie ma szans
    aby to zadziałało na algorytmach z kosmicznym wręcz, w stosunku do takiego CB,
    opóźnieniem.

    CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-)

    PS na forum developerow Waze request takiej funkcji juz jest "Watch Out! -- Traffic
    slowing ahead" wiec spokojnie poczekajmy kiedy Waze przedstawi rozwiazanie ktore nie
    ma szans dzialac :-)

  • 26. Data: 2018-02-07 15:47:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 23:15:41 -0800 (PST), p...@g...com

    > puszczasz pawia czy lejesz po heblowaniu na lewym pasie ? no to
    > faktycznie algorytm moze nie ogarnac, normalny czlowiek zjedzie na MOP-a

    O ile będzie miał mopa w danym momencie.

    > CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-)

    Nie zadziałało, bo za mało czasu jest na reakcję w takiej sytuacji.

    > PS na forum developerow Waze request takiej funkcji juz jest "Watch Out!
    > -- Traffic slowing ahead" wiec spokojnie poczekajmy kiedy Waze
    > przedstawi rozwiazanie ktore nie ma szans dzialac :-)

    Potem poczekajmy jak często to zadziałą i z jaką skutecznością. Wg mnie
    zadziała jeszcze gorzej niż CB.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-02-07 15:51:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 15:47, Myjk pisze:

    > Nie zadziałało, bo za mało czasu jest na reakcję w takiej sytuacji.

    Raczej bo była "wypadek na XX na XX kilometrze". A patrzysz na którym km
    jesteś?

    > Potem poczekajmy jak często to zadziałą i z jaką skutecznością. Wg mnie
    > zadziała jeszcze gorzej niż CB.

    Zależy od prezentacji - moim zdaniem to jeśli ma być oparte od smartfony
    to tylko głosowo. Bo pod względem prezyzyjności informacji to "za 1000
    metrów nagłe zatrzymanie" brzmi o wiele lepiej niż "wypadek na XX na XX
    kilometrze".

    Warunek - musi to być oparte o komunikację głosową w dwie strony
    (również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w
    klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-02-07 16:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://www.youtube.com/watch?v=IPuzhKvvnwo
    >pierwsze nagranie
    >auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy
    >kuper,
    >XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika
    >ze kilka aut stoi na drodze ?
    >nawet google tego nie ogarnia ?

    A moze wlasnie ogarnelo - powiadomili wszystkich kierowcow, i sie
    gapili w telefony zamiast na droge :-)

    IMO - kierowca tu troche zaspal. Moze film sobie ogladal.
    I moze jeszcze jezdnia nadzwyczajnie sliska
    Jaki jezyk slychac w CB ? Koncowka polska, ale na poczatku mam
    watpliwosci.

    GPS pokazuje na okolice Brna, wiec moze nie dostal ostrzezenia na
    czas.

    Niemcy sobie buduja siec ekranow nad autostrada, my czasami tez ...
    ale to sa koszta, kto ma za to zaplacic ? (*)

    Google ? Oni na razie niespecjalnie sa zainteresowani takimi
    ostrzezeniami.
    Zreszta nie wiadomo czy z googla korzysta.
    A yanosik ... dopiero co rozszerzyl dzialalnosc na Europe :-)

    TMC ?

    Mozna bylo kupic Volvo z radarem, samo by zahamowalo :-)

    J.

    (*) unia da na nowe drogi ... czy na system zarzadzania ?
    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/uni
    a-sfinansuje-szybkie-drogi-w-polsce/ar-BBItrJb

  • 29. Data: 2018-02-07 16:59:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >(również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w
    >klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne.

    Sie bawia - w yanosiku pelno ostrzezen o zatrzymanych pojazdach.
    Nieduzo zreszta tego klikania ... ale i tak moze byc za pozno, bo
    przeciez klikniesz jak bedziesz stal.
    No ale moze nastepnych ostrzezesz i nie bedzie karambolu na 100
    pojazdow a tylko na 20 :-)

    No i troche szwankuje w yanosiku okreslanie kierunku.

  • 30. Data: 2018-02-07 17:01:42
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 7 Feb 2018 16:59:41 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Sie bawia - w yanosiku pelno ostrzezen o zatrzymanych pojazdach.

    Tak. Zwłaszcza tych co stoją np. na DK91, idącej za płotem autostrady
    A1 ;)