  • 41. Data: 2018-12-13 21:52:52
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To niestety nie mój segment, zupełnie mnie takie auta nie rajcują...

    A, ok. Sądziłem, że wyrażając opinię o Mercu iż on jest jedynie drogi i
    nic więcej, posiadasz wiedzę o autach tańszych i lepszych w tejże kategorii.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2018-12-13 22:10:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-12 o 23:25, s...@g...com pisze:

    > Zdradze ci tajemnice. Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem
    > steruje tak naprawde obciazeniem nakladanym na silnik. Moze to nie
    > jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.

    Zdecydowanie nie tylko to. Jadąc z tak samo przyciśniętym gazem lecz pod
    górę, zachowanie turbiny jest zupełnie inne. Na hamowni świetnie było to
    widać. Po drugie gdy depniesz gaz gdy turbina jest na jałowych obrotach
    i zrobisz to samo - gdy nie jest: sterownik zupełnie inaczej zadziała. W
    pierwszym przypadku otworzy turbinę na maxa na krótką chwilę - jak
    pisałem. W drugim już nie. Wcale bym się nie zdziwił gdyby kąt
    pochylenia samochodu też miał znaczenie bo gdy hamuję silnikiem na
    płaskim i na pochyłym, nawet skrzynia pracuje zupełnie inaczej. Z górki
    wrzuca wysoki bieg a na płaskim nigdy. Moim zdaniem to wszystko jest
    dużo bardziej złożone niż badanie samej pozycji pedału gazu.

    > Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest
    > jej geometria. Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze
    > cyrkuluje. Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej
    > obecnosc kiedy sie kreci bez obciazenia.

    Nie rozumiem? Przecież turbina nie jest od zawirowywania powietrza. Od
    tego są klapy wirowe, które są za turbiną, za ogromnym intercoolerem,
    który zniweczyłby wszelkie ewentualne zawirowania niby to wnoszone przez
    turbinę celowo, za długimi i giętymi kanałami łączącymi to wszystko.
    Jakby pomierzyć długość tych kanałów od turbiny do końca dolotu, to może
    z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
    miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 43. Data: 2018-12-13 22:49:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 15:10:57 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
    > miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?

    Ale calosc jest projektowana jako calosc. Jak wypniesz turbine albo ja zatrzymasz to
    powietrze za nia uklada sie inaczej. I w efekcie to co tam wymaga odpowiedniego
    przeplywu juz nie dziala jak powinno.

    Dlatego czasem zdjecie tlumika zmniejsza osiagi. Nieczeste ale jednak na tyle
    popularne ze sporo ludzi sie zdziwilo :)
    A wydawalo by sie ze tlumik bedacy juz za silnikiem tylko utrudnia a jednak nie.

    Te uklady to dosyc skomplikowane czasem sa...

  • 44. Data: 2018-12-13 22:51:22
    Od: s...@g...com

> [...]
    > z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
    > miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?

    Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
    zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
    pokona...

  • 45. Data: 2018-12-14 22:02:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-13 o 22:51, s...@g...com pisze:

    > Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
    zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
    pokona...

    Na logikę: sądzę, że tak bo droga od turbiny do silnika posiada
    przeróżne kształty nie korelujące ze swobodnym przepływem. Od turbiny
    idzie obszerna metalowa rura do intercoolera. Ten z kolei to duża
    prostopadłościenna puszka o szerokości 70cm, więc już tam szlag trafi
    wszelkie ukształtowanie strumienia powietrza. Potem powietrze wraca z
    powrotem w okolice turbiny (konkretnie głęboko pod nią - spód silnika)
    kolejnym przewodem i znów jest skierowane do przodu, do kolektorów
    ssących. W kolektorze ssącym następuje dopiero kształtowanie strumienia.
    Jest tam 2x po 3 klapki (mam 2 kolektory w silniku) wyglądających jak
    5zł na ośce. Siłownik elektryczny obraca nimi kształtując przepływ.

    Powiem tak: nigdy nie jeździłbym ze zdemontowaną turbiną ale jeździłem z
    "odłączoną" więc wiem jak jest. Jeździłem też z zatartą zwrotnicą w
    pozycji półotwartej. Różnica jest gigantyczna. A co zawirowanie
    powietrza daje? A no daje równomierne przyspieszanie. Pamiętasz jak
    pisałem, że u mnie jest tak, że przyspieszenie 120->140 odczuwalnie było
    mniejsze niż 140-160 pomimo, że przy 120 obroty mam już na poziomie
    skutecznego wpływu turbiny? Po tym wątku poszedłem na kontrolę silnika i
    okazało się, że na sterowaniu klap wytarła się plastikowa prowadnica.
    Ponoć co 2 lata trzeba ją (k...wa) zmieniać. Po wymianie przyspieszenie
    jest równomierne - ot cała różnica. Stosunkowo niewielka mimo ogromnych
    luzów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2018-12-14 22:13:50
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 15:02:24 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > Ponoć co 2 lata trzeba ją (k...wa) zmieniać. Po wymianie przyspieszenie
    > jest równomierne - ot cała różnica. Stosunkowo niewielka mimo ogromnych

    Czyli jednak wniosek jest taki ze wybierales kiepskie auta :)
    A przynajmniej to jedno.

    Co to za wynalazek ze gorzej od forda sie eksploatuje? :)

  • 47. Data: 2018-12-14 22:44:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-14 o 22:13, s...@g...com pisze:

    > Czyli jednak wniosek jest taki ze wybierales kiepskie auta :) A
    > przynajmniej to jedno.

    Ba! Wszystkie źle wybierałem! :-) Jeździłem Fiatami, Daewoo, Mercami i
    wszystkie się psuły. :-D Obawiam się, że na całej rodzinie i wszystkich
    moich znajomych ciąży klątwa bo wciąż zmagają się z podobnymi
    problemami. No może przy nowych samochodach jest lepiej bo po pół roku w
    serwisie i rozprawie sądowej udało się wymienić auto na nowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 48. Data: 2018-12-14 23:35:31
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 15:45:04 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > problemami. No może przy nowych samochodach jest lepiej bo po pół roku w
    > serwisie i rozprawie sądowej udało się wymienić auto na nowe.

    Ta lista slabo wyglada :)
    pierwsze dwa to z definicji slabe jakosciowo. a mercedes sie mocno opuscil i jesli
    kupiles starszego niz 6-8 lat pozniej niz powiedzmy rok 2000 to juz tez slabo
    wybrales.

    To juz lepiej bylo brac wieswagena albo opela...

    Zamiast filozofowac zrob porzadny research co warto kupic i dlaczego.

    Nowe auta sa sporo lepsze od tych z przeszlosci ale nadal trzeba wiedziec co kupowac.

  • 49. Data: 2018-12-15 23:30:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-14 o 23:35, s...@g...com pisze:

    > Zamiast filozofowac zrob porzadny research co warto kupic i
    > dlaczego.

    Właśnie go robię.

    > Nowe auta sa sporo lepsze od tych z przeszlosci ale nadal trzeba
    > wiedziec co kupowac.

    Ok, zmieniam tytuł wątku: jakie nowe Ferrari mi doradzicie? Mogę wydać
    do 150 tys. zł. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 50. Data: 2018-12-16 08:56:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Właśnie go robię.

    > Ok, zmieniam tytuł wątku: jakie nowe Ferrari mi doradzicie? Mogę wydać
    > do 150 tys. zł. :-D

    Moze fiat tipo i do tego znaczek ferrari? I jeszcze zostanie na
    dwumiesieczne wakacje!
    Ale w sumie nie napisałes do czego ci to auto.
    Scigasz sie na Monzy czy tylko na pobliskich polskich torach? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,