  • 191. Data: 2019-01-08 19:25:41
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-08 o 18:05, Cavallino pisze:

    > Ale inne niż chciałeś, bez 4x4 i automatu, więc po co o takich gadać?

    Z manualną skrzynią (przynajmniej w/g kryteriów wyszukiwania) nie ma
    żadnego. Z napędem 4x4 jest 5szt.

    A po co gadać? Nie zaniepokoiłbyś się zakupem czegokolwiek widząc, że
    ludzie wyzbywają się niemalże nówek?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 192. Data: 2019-01-08 19:35:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-08 o 18:07, Cavallino pisze:

    > To szukaj auta z jak największą turbiną i jak najbardziej sportowego....
    > Im niższa kultura pracy takiego napędu, tym odlot będzie większy.
    > Wiem co mówię - moja była Lancia Delta Integrale była tu nie do pobicia.
    > Najpierw turbodziura przez kilka sekund, ale potem wciskała w fotel
    > niemożebnie....

    Ale nie o to mi chodzi. Zadowoliłoby mnie auto o przyspieszeniu < 6s.
    Dla mnie poza mocnym silnikiem istotny jest komfort - jak pisałem wiele
    razy.

    A turbo dziura przez kilka sekund... wow. A ja narzekam u siebie na nią
    bo w skrajnych przypadkach od depnięcia do pełnej mocy to 1-2s.
    Zazwyczaj poniżej 1s. Wiele też zależy od poprzedzającego depnięcie
    stylu jazdy. Jeśli wlokę się dłuższy czas i depnę - reakcja jest sporo
    wolniejsza (auto przestawia się w tryb komfortowy). Gdy natomiast jadę
    dynamicznie, to reakcje skrzyni, turbiny są zupełnie inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 193. Data: 2019-01-08 20:08:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 21:58, s...@g...com pisze:

    > No sa automaty w tych mocnych z dwu powodow:
    >
    > 1. bo w mocnych autach te automaty czesto sa nieco inne niz w
    > pierdzidelkach (np typu dual clutch gearshift vs te z konwerterem
    > momentu). 2. Nie kazdy ludzik potrafi obsluzyc mocne auto manualem.
    >
    > W efekcie moze sie okazac ze automat w mocnym aucie bedzie trwalszy
    > niz manual w mocnym aucie.

    Co innego akurat wyczytałem. Chodziło o przenoszenie dużego momentu
    obrotowego. Automaty są (z nieznanych mi względów) ponoć dużo bardzie
    przystosowane do tego.

    > ALE. Automat w mocnym aucie bedzie
    > bardziej awaryjny niz manual w slabszym aucie.

    Oczywiście - jeśli nie ma siły niszczącej, to nawet skrzynia zrobiona z
    puszek po piwie wieki wytrzyma :-)

    > Teraz spojrz z drugiej strony wody: W europie: Azjatyckie sa uznawane
    > za ok ale mozna wtopic choc kupujac tojote sie nie ryzykuje.
    > Amerykanskie sa uznawane za psujace sie. Tylko ile z nich przyplynelo
    > do nas jako szkoda calkowita? A europejskie za nieokreslone bo
    > trafiaja sie dobre jak i beznadziejne.
    >
    > I jaki z tego wniosek? Ja mam, ciekawe do jakiego ty dojdziesz :)

    Strasznie nie lubię angażować się w dyskusje o wyższości marki X nad Y,
    gdzie często chodzi o wadliwy konkretny model a nie całą markę. Ale
    poszukałem dla Ciebie.

    A co ja dostrzegam? Kilkuletnie amerykańskie auto, w którym przyciski
    wytarte są do białego plastiku. Zresztą gdzieś to widziałem na YT -
    użytkownik miał identyczne skojarzenia. Komuś cytowałem, czy nie Tobie?

    https://youtu.be/LG9isl95aIc?t=886

    Przez krótki czas miałem w 90tych latach Forda Thunderbirda SC 3.8l, coś
    tak jak tu:
    http://americanclassicscars.com/ford/21900-90-ford-t
    hunderbird-sc-38l-supercharged-v6-automatic-super-co
    upe-33k-miles.html

    Jakiś lepszy model, z 2 turbinami, jedna byłą włączana elektrycznie
    guzikiem w kabinie. Auto miało 5 lat. Czerwona tapicerka na większości
    krawędzi była ... czarna. Przyciski powycierane. Wiem, że to były inne
    czasy lecz taka dewastacja wnętrza w tak krótkim czasie nie jest do
    przyjęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 194. Data: 2019-01-08 20:36:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 13:08:40 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > Co innego akurat wyczytałem. Chodziło o przenoszenie dużego momentu
    > obrotowego. Automaty są (z nieznanych mi względów) ponoć dużo bardzie
    > przystosowane do tego.

    Niby jakim cudem?
    Kola zebate sa takie same. Nie sadze aby automaty byly _z_reguly_ projektowane na
    wieksze moce niz manuale.
    Niektore pewnie sa ale to nie regula.

    > Oczywiście - jeśli nie ma siły niszczącej, to nawet skrzynia zrobiona z
    > puszek po piwie wieki wytrzyma :-)

    I od tego zaczalem tlumaczenie ci co w Twoich wymaganiach sie nie trzyma kupy :)

> [...]
    > krawędzi była ... czarna. Przyciski powycierane. Wiem, że to były inne
    > czasy lecz taka dewastacja wnętrza w tak krótkim czasie nie jest do

    Zbaczasz z traktu dyskusji.
    Dyskutujemy na temat ogolny amerykanska vs europejska technika z azjatami w tle.

    Mam ci wkleic wynik zapytania w youtube o tresci "zgnity"?

    Podumaj nad wnioskiem o ktory prosilem. Nie jest trywialny ale ciekawy.

  • 195. Data: 2019-01-08 23:20:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-08 o 20:36, s...@g...com pisze:

    > Niby jakim cudem?
    > Kola zebate sa takie same. Nie sadze aby automaty byly _z_reguly_ projektowane na
    wieksze moce niz manuale.
    > Niektore pewnie sa ale to nie regula.

    Nie w tym rzecz. Automaty mają sprzęgło hydrokinetyczne. Skrzynia
    sterowana jest komputerem. Zmiana biegów jest miękka - nieodczuwalna.
    Żaden kierowca przy ręcznej skrzyni biegów nie jest w stanie zapewnić
    takiej płynności (bez skoków obciążenia). A te skoki stanowią ponoć
    największy problem.

    > Zbaczasz z traktu dyskusji.
    > Dyskutujemy na temat ogolny amerykanska vs europejska technika z azjatami w tle.
    >
    > Mam ci wkleic wynik zapytania w youtube o tresci "zgnity"?

    No widzisz. Karoseria w moim aucie jest aluminiowa więc nigdy nie
    zacznie rdzewieć. Właśnie takich podpowiedzi oczekiwałem w wątku
    otwierającym. Czyli nie kupuj X czy Y bo po 5 latach będziesz miał
    dziury na wylot. I nie tylko to.

    > Podumaj nad wnioskiem o ktory prosilem. Nie jest trywialny ale ciekawy.

    Raczej skupiam się na odpowiedzi speców. Nie chcę błądzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 196. Data: 2019-01-09 08:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2019 23:20:22 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > Żaden kierowca przy ręcznej skrzyni biegów nie jest w stanie zapewnić
    > takiej płynności (bez skoków obciążenia). A te skoki stanowią ponoć

    Ale dla ktorego elementu ?
    Bo sama skrzynia reczna jak widac wytrzymuje, wiec silnik czy
    przeguby?

    A od tego hydrokinetycznego sie powolutku odchodzi - za duze straty
    wnosi.

    J.

  • 197. Data: 2019-01-09 15:52:11
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 16:20:26 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > Nie w tym rzecz. Automaty mają sprzęgło hydrokinetyczne. Skrzynia

    Uuuuu, nie kazde. "hamerykanskie" skrzynie - tak - w duzej wiekszosci.
    Ale te z podwojnymi sprzeglami juz nie. I te z "elektronicznymi" sprzeglami tez nie
    zawsze a wrecz zazwyczaj nie.

    > sterowana jest komputerem.
    Tak, zazwyczaj, poza tymi gdzie steruje wszystkim hydraulika. Tak, hydraulika robi
    tam za "komputer"

    > Zmiana biegów jest miękka - nieodczuwalna.

    A to roznie jest. Jak wszystko dziala - tak jest nieodczuwalnie. Jak zawodzi to jak
    jebnie to az w kregoslupie mrowi tak szkoda jest silnika i skrzyni.

    Poszukaj sobie transmission knocking. Zareczam, za jak sie psuje to takie stuki jak w
    automacie sa nie do wykonania w manualu.

    > Żaden kierowca przy ręcznej skrzyni biegów nie jest w stanie zapewnić
    > takiej płynności (bez skoków obciążenia). A te skoki stanowią ponoć
    > największy problem.

    O ile automat sie nie popsuje - tak. Ale jak sie popsuje to z precyzja komputera
    zmieli skrzynie i zostawi cie w zdumieniu :)
    Naprawde, nie przesadzam :)

> [...]
    > dziury na wylot. I nie tylko to.

    > Raczej skupiam się na odpowiedzi speców. Nie chcę błądzić.

    I odpowiedz w tym watku brzmi: Specow nie ma a ci co sa nie wiedza.

    :)

  • 198. Data: 2019-01-09 19:10:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 18:23, Piotrek Paradysz pisze:
    > No i o tym była mowa.
    > Więc to, że Ty nie masz, nie znaczy że aktualnie sytuacja nie jest inna.
    >
    > Oczywiście reszte wyciąłeś bo

    Bo nic nie wnosiła.
    Zawsze wycinam zbędne śmieci, zostawiając tylko to do czego się odnoszę.
    Na tym polega sztuka poprawnego cytowania.

  • 199. Data: 2019-01-09 19:11:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 19:25, Marek S pisze:

    > Z manualną skrzynią (przynajmniej w/g kryteriów wyszukiwania) nie ma
    > żadnego. Z napędem 4x4 jest 5szt.
    >
    > A po co gadać? Nie zaniepokoiłbyś się zakupem czegokolwiek widząc, że
    > ludzie wyzbywają się niemalże nówek?

    Gdybym widział że sprzedają 1 sztukę w całym kraju, to wręcz przeciwnie.

  • 200. Data: 2019-01-09 19:12:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 19:35, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > A turbo dziura przez kilka sekund... wow. A ja narzekam u siebie na nią
    > bo w skrajnych przypadkach od depnięcia do pełnej mocy to 1-2s.

    Ale wiesz, że mówiłem o sportowym samochodzie sprzed prawie 30 lat?