  • 121. Data: 2018-03-25 19:25:29
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-03-2018 o 18:17, Marek S pisze:

    > Ok, ale hamownia nie wnika w to co jest pod maską lecz beznamiętnie
    > mierzy ilość Nm/KM. Auto nie jest napędzane przyrostem sprężania turbiny
    > lecz sprężaniem jako takim. Przy wyższych obrotach sprężanie nie ginie
    > przecież.

    Ale przystaje przyrastać, bo turbina i tak już dmucha od dawna na full.
    A silnik już więcej z siebie wykrzesać nie może, o ile nie jest to
    silnik od F1

  • 122. Data: 2018-03-26 21:17:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-25 o 19:25, Cavallino pisze:

    > Ale przystaje przyrastać, bo turbina i tak już dmucha od dawna na full.
    > A silnik już więcej z siebie wykrzesać nie może, o ile nie jest to
    > silnik od F1

    Ja nie mam silnika F1 ale tak nie jest. Sprężanie ma jakiś złożony
    algorytm. Gdy depniesz, to sterownik na krótką chwilę "otwiera" na maxa
    kierownicę spalin. Pewnie po to by szybciej turbinę rozpędzić. Potem
    natomiast reguluje stany pośrednie zapewne stabilizując doładowanie w
    zależności od czegoś tam. Dopiero gdzieś wyżej max jest znów osiągany.
    Gdy odpuścisz, to również zaczyna regulacja pracować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 123. Data: 2018-03-27 08:08:20
    Od: p...@g...com

    --I jak chcesz w takim aucie wykorzystać tą moc, to musisz go wysoko kręcić.
    O tak: https://www.youtube.com/watch?v=jjbp-3Rbt-w

    ale kojarzysz ze to 16 letnie auto ? jak tak bedzie jezdzil to nie minie tydzien czy
    dwa i znow bedzie kolejny watek pt kupie auto :-)

    @Bolko
    PS jazdy probnej tez nie bylo ? kupowales online czy przez posrednika ?

  • 124. Data: 2018-03-27 08:15:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 08:08, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > ale kojarzysz ze to 16 letnie auto ? jak tak bedzie jezdzil to nie minie tydzien
    czy dwa i znow bedzie kolejny watek pt kupie auto :-)

    Skąd taki pomysł. Ja swoją 17 letną hondę kręcę wysoko regularnie i nie
    chce bydle się ukręcić

    Shrek

  • 125. Data: 2018-03-27 09:04:03
    Od: p...@g...com

    --Skąd taki pomysł. Ja swoją 17 letną hondę kręcę wysoko regularnie i nie
    chce bydle się ukręcić

    statystyka, doinwestowane 16-letnie auto to wyjatek nie regula

  • 126. Data: 2018-03-27 18:53:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-03-2018 o 21:17, Marek S pisze:

> [...]
    > kierownicę spalin. Pewnie po to by szybciej turbinę rozpędzić. Potem
    > natomiast reguluje stany pośrednie zapewne stabilizując doładowanie w

    Ale mówisz o std, czy o Twoim sofcie?

  • 127. Data: 2018-03-27 20:35:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-27 o 18:53, Cavallino pisze:

    > Ale mówisz o std, czy o Twoim sofcie?

    W obu przypadkach. Na nowym sofcie jedynie wzrosło sprężanie - zwrotnica
    spalin jest po prostu trochę bardziej "otwierana" i trochę wcześniej.
    Jednakże nigdy nie było dopuszczalne, czy to na poprzednim, czy bieżącym
    sofcie, otwarcie turbiny na maxa w całym zakresie obrotów bo rozwaliłoby
    to silnik, zatkało DPF i cholera wie co jeszcze. Zresztą gdy poprzednia
    turbina nawaliła (zapieczenie zwrotnicy i uszkodzenie łopat) to
    paradoksalnie auto dostało niezłego kopa od najniższych obrotów, po czym
    po chwili wchodziło w tryb awaryjny z powodu przekroczenia bezpiecznych
    wartości doładowania. Tak więc dmuchanie na full - jak się wyraziłeś -
    jest w rzeczywistości niedopuszczalne i tłumione. Oczywiście nie zawsze
    - jak napisałem - bo rządzi tym jakaś skomplikowana logika. Ciężko
    regułę w tym zaobserwować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 128. Data: 2018-03-27 21:50:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 09:04, p...@g...com pisze:

    > statystyka, doinwestowane 16-letnie auto to wyjatek nie regula

    Ale ona nie jest doinwestowana, wręcz przeciwnie - chcę bydle od trzevh
    lat zajechać i nie chce się paść, nawet olej już wymieniam jak sobie
    przypomnę czyli co dwa lata - jedyne o co dbam to hamulce (opony jeszcze
    w normie). W zawieszeniu coś zaczęło stukać - trzeba będzie obczaić. Jak
    coś poważniejszego, to może się uda;)

    Mowię ci - bydle nie chce dać się zajeżdzić;)

    Shrek

  • 129. Data: 2018-03-28 18:48:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2018 o 20:35, Marek S pisze:

> [...]
    > jest w rzeczywistości niedopuszczalne i tłumione. Oczywiście nie zawsze
    > - jak napisałem - bo rządzi tym jakaś skomplikowana logika.

    Algorytm.
    I to on powoduje objawy o których pisałeś.

  • 130. Data: 2018-03-28 20:31:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-28 o 18:48, Cavallino pisze:

    > Algorytm.
    > I to on powoduje objawy o których pisałeś.

    Sęk w tym, że badając auto na hamowni nie bada się algorytmów każdego
    podzespołu oddzielnie lecz mierzy się to co występuje na kołach. Tak
    więc algorytm jakikolwiek ma się nijak bo liczy się całość systemu.
    Wykres hipotetycznie jest najważniejszy.

    A'propos obserwacji. Z uwagi na niniejszą dyskusję zacząłem uważnie
    rejestrować zachowanie się auta. No i obserwacja z dziś. Jechałem na
    ostatnim biegu, obroty rzędu 2000 (ok 120km/h). Wciskam gaz do dechy
    (ale bez kickoutu) przy wyprzedzaniu, auto rwie do przodu, po czym
    sekundę później skrzynia wrzuca niższy bieg (=wysokie obroty - nie wiem
    jakie, nie patrzałem), czuć wyraźnie spadek przyspieszenia (odczuwalny
    jak efekt przyhamowania), chwilę potem znów wskakuje poprzedni najwyższy
    bieg (=niższe obroty) a przyspieszenie rośnie.

    Wniosek dla mnie z tego jest taki - KM nic nie znaczą w moim aucie.
    Przyspieszenie jest tam, gdzie jest najwyższy moment obrotowy a moc w KM
    jest o 30% niższa. Nie wiem jak się mają do tego naukowe teorie mówiące
    coś innego...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek