  • 31. Data: 2014-10-24 18:13:50
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 13:11, Przemek pisze:

    > Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość, bo wywiązała
    się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze lądują z tyłu,
    ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    > pozdr

    Lepsze z lewej, bo inne auta jadą po Twojej lewej stronie
    i na dodatek w przeciwnym kierunku - na pewno chcą cię zabic.
    Gorsze z prawej - tam tylko krawężnik. Nisko nad ziemią i nie
    rusza się.

  • 32. Data: 2014-10-24 18:30:16
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-24 18:13, megrims pisze:

    > Lepsze z lewej, bo inne auta jadą po Twojej lewej stronie
    > i na dodatek w przeciwnym kierunku - na pewno chcą cię zabic.
    > Gorsze z prawej - tam tylko krawężnik. Nisko nad ziemią i nie
    > rusza się.

    coś w tym jest, żona kiedyś mi zepsuła oponę o krawężnik - a takiej
    słabej nie byłoby szkoda

    Łukasz

  • 33. Data: 2014-10-24 18:31:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "depros" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Navigator 2

    Zużyte?
    Bo nowe są świetne, ale już któraś osoba narzeka na nie gdy mają lat kilka.
    Widocznie szybko tracą parametry.

  • 34. Data: 2014-10-24 18:47:48
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.10.2014 o 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
    > Czołem!
    >
    > Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
    > przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
    > listopadzie. Jak myślicie?
    >
    > Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
    > Pozdrawiam!

    Ja dzis zalozylem swoje Nokianki Hakkapeliitta 8.

  • 35. Data: 2014-10-24 21:01:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
> [...]
    > listopadzie. Jak myślicie?
    >
    > Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)

    Dzisiaj zamówiłem jednak zimówki do turbiny :D
    W CL'u już mam.

  • 36. Data: 2014-10-24 21:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2014 17:40:56 +0200, dddddddd napisał(a):
> [...]
    montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

    > ja w rwd lepsze zakładam na przód z prostej przyczyny - na tyle się
    > zużywają szybciej (ja nie hamuję, tylko przyspieszam :)

    Ale wiesz - jest drugi punkt widzenia - gorsze na tyl, niech sie
    zuzyja szybko, bedziesz mial dwie srednie opony i dwie dobre, nowe :-)

    Ale zima, to w rwd chyba lepsze na tyl - i mniejsze ryzyko ze tyl
    ucieknie na zakrecie, i pod gore latwiej ruszyc.

    > w fwd też dawałem lepsze na przód - wiem kiedy powinienem jechać wolniej
    > w zakręcie ze względu na słabe opony na tyle,

    Wiesz ? zazdroszcze.

    > a w krytycznej sytuacji
    > dużo ważniejsza jest dla mnie droga hamowania i skrętność przednich kół

    Tylko ze na sniegu jest mniejsze dociazenie przedniej osi i obie osie
    bardziej rownomiernie hamuja niz na asfalcie.

    J.

  • 37. Data: 2014-10-24 23:01:06
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 18:31, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Zużyte?
    > Bo nowe są świetne, ale już któraś osoba narzeka na nie gdy mają lat kilka.

    roczne

  • 38. Data: 2014-10-24 23:02:21
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 16:21, Marcin N pisze:

    > Ciekawe. Tylko sprzeczne z tym, co czytałem kiedyś, że bez względu na
    > temperaturę LETNIE opony lepiej trzymają się suchej drogi od ZIMOWYCH.
    > Także na mrozie.

    Mało możliwe. Inne zakresy miękkości w dedykowanych temperaturach.

  • 39. Data: 2014-10-24 23:05:13
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 21:01, megrims pisze:

    > Dzisiaj zamówiłem jednak zimówki do turbiny :D
    > W CL'u już mam.

    Megrims ty potworze:) Będziesz 911 katował zimą?;]

  • 40. Data: 2014-10-25 06:45:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-24 18:31, Cavallino wrote:

    > Zużyte?
    > Bo nowe są świetne, ale już któraś osoba narzeka na nie gdy mają lat kilka.
    > Widocznie szybko tracą parametry.

    No przecież w nazwie masz "całoroczne" Po roku tracą paramerty i musisz
    kupić nowe;)

    Shrek.