  • 21. Data: 2014-10-24 13:52:24
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
    > Czołem!
    >
    > Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
    > przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
    > listopadzie. Jak myślicie?
    >
    > Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
    > Pozdrawiam!

    jak to dobrze ze nie musze zmieniac, mam uniroyal allseason

  • 22. Data: 2014-10-24 13:54:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Oct 2014 04:11:37 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Przemek

    > Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość, bo wywiązała
    się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze lądują z tyłu,
    ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    > pozdr

    Powinno się zakładać lepsze na tył, trudniej wtedy wpaść w poślizg bokiem.
    Na przód można założyć jeżeli jeździsz grubo poniżej prędkości, przy której
    możesz stracić przyczepność.

  • 23. Data: 2014-10-24 14:49:35
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-24 11:46, elmer radi radisson pisze:

    > Podaj co to za opony.

    Navigator 2

  • 24. Data: 2014-10-24 14:53:50
    Od: depros <d...@g...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=f-Ak7aUFSnQ

  • 25. Data: 2014-10-24 15:49:13
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-10-24 o 14:49, depros pisze:

    > Navigator 2

    Jeśli chodzi o jazdę po mokrym to Navigatory mają kiepską opinię.
    A kupiłbym, bo tanie :) tylko ta opinia mnie odstrasza, w końcu
    praktycznie całą zimę jest mokro.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2014-10-24 15:57:58
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 24 października 2014 14:54:36 UTC+2 użytkownik depros napisał:

    > http://www.youtube.com/watch?v=f-Ak7aUFSnQ

    Uwielbiam takie animowane "dowody" :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 27. Data: 2014-10-24 16:21:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-24 14:53, depros pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=f-Ak7aUFSnQ

    Ciekawe. Tylko sprzeczne z tym, co czytałem kiedyś, że bez względu na
    temperaturę LETNIE opony lepiej trzymają się suchej drogi od ZIMOWYCH.
    Także na mrozie.

    --
    MN

  • 28. Data: 2014-10-24 17:32:03
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-23 21:20, Tomasz Pyra pisze:

    > Jutro planuję zmienić slicki na letnie :)

    :) znajomy kupił C2 właśnie na slickach (w jakiejś młodzieżówce
    startowała, seryjna tylko wybebeszona) i też stwierdził że to już chyba
    ostatni przejazd na tych oponach, ale on to w górach mieszka ;)

    łukasz

  • 29. Data: 2014-10-24 17:35:41
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-24 15:49, Miroo pisze:

    > Jeśli chodzi o jazdę po mokrym to Navigatory mają kiepską opinię.
    > A kupiłbym, bo tanie :) tylko ta opinia mnie odstrasza, w końcu
    > praktycznie całą zimę jest mokro.

    prawda jest taka że w naszym kraju jest albo:
    1) śnieg - wtedy dobre by były zimówki
    2) deszcz - wtedy potrzebne są opony dobre na deszcz
    3) sucho - wtedy też dobre opony to opony deszczowe bo o ile nie
    startujesz w rajdzie to będą spełniały oczekiwania

    Dlatego letnie kupuję na deszcz i jeżdżę nimi przez 90% roku, a na śnieg
    mam zimówki

    Łukasz

  • 30. Data: 2014-10-24 17:40:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-24 12:29, Przemek pisze:
    > A ja zapytam:
    > jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 mają słabszy bieżnik, to na której osi je
    montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

    ja w rwd lepsze zakładam na przód z prostej przyczyny - na tyle się
    zużywają szybciej (ja nie hamuję, tylko przyspieszam :)
    w fwd też dawałem lepsze na przód - wiem kiedy powinienem jechać wolniej
    w zakręcie ze względu na słabe opony na tyle, a w krytycznej sytuacji
    dużo ważniejsza jest dla mnie droga hamowania i skrętność przednich kół

    Łukasz