  • 71. Data: 2014-10-27 13:54:20
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >A ile to było dni razem? 3?

    O nie, snieg padal krotko, ale mroz trzymal i trzymal, i to co spadlo
    lezalo.

    Owszem - na glownych ulicach troche sprzatnieto, troche posolono,
    troche auta rozjechaly i bylo znosnie, ale na bocznych ... miasto
    sprzatac nie chcialo, wiec snieg zamienil sie w lod.
    A jak gdzies plug przejechal, to zgarnal z jezdni na miejsce do
    parkowania.
    Co mnie zmusilo do przesiadki na tramwaj :-(

    Poza tym tu nie chodzi o to czy sie przydaly przez 3 dni, tu chodzi o
    to ze auto rozbic mozna w 10 minut :-)

    J.

  • 72. Data: 2014-10-27 14:42:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

> [...]
    > A jak gdzies plug przejechal, to zgarnal z jezdni na miejsce do parkowania.
    > Co mnie zmusilo do przesiadki na tramwaj :-(

    Nie przesadzajsniegu nie ma sensu kupowania zimowych open.
    Na uniersalnych pojedziesz tak samo dobrze.

    > Poza tym tu nie chodzi o to czy sie przydaly przez 3 dni, tu chodzi o to
    > ze auto rozbic mozna w 10 minut :-)

    i te zimowe opony spowodują, że twoja szansa zmaleje?
    Szczególnie jesli jezdzi się nimi po terenie do którego nie zostały
    zaprojektowane?

  • 73. Data: 2014-10-27 15:25:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Nie przesadzajsniegu nie ma sensu kupowania zimowych open.
    >Na uniersalnych pojedziesz tak samo dobrze.

    Na uniwersalnych. Bo na letnich to niekoniecznie.

    >i te zimowe opony spowodują, że twoja szansa zmaleje?

    Tak.

    >Szczególnie jesli jezdzi się nimi po terenie do którego nie zostały
    >zaprojektowane?

    Tak.
    Nawet jak 99 dni bedzie piekna pogoda i beda nieznacznie gorsze od
    letnich ... to tylko nieznacznie. A przez tej jeden dzien letnie moga
    sie okazac znacznie gorsze od zimowych (czy calorocznych).

    J.

  • 74. Data: 2014-10-27 16:41:19
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjechaniem na główną drogę.
    > Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o dośc sporym nachyleniu.
    > Oczywiście mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mieście, to jest
    > odśnieżana na sam koniec (w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi po
    > których jeżdźi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy
    > stał sobie pośrodku tej górki samochód "na letnich"
    > Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się
    > praktycznie nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja
    > zawsze zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

    Dlatego każdy musi postępować wg siebie a nie dlatego, że pani w TV
    powiedziała że już czas na zmianę albo że wieść gminna tak podpowiada. Już
    we wrześniu jakaś młoda straszyła rychłą zmianą opon. Przez ostatnie 2 lata
    wcale nie zmieniałem. Decyzję podejmuję gdzieś tak w połowie grudnia. Nie
    zapowiadają śnieżyc to sobie nawet głowy nie zawracam.

    neelix

  • 75. Data: 2014-10-27 17:16:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > A ile to było dni razem? 3?

    I 3 razy melepety na letnich spowodowały gigantyczne korki.
    O 3 razy za dużo.

  • 76. Data: 2014-10-27 17:18:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Bo?
    > Jakie to ma znaczenie czy latem czy zimą?

    Zasadnicze.
    Latem nie ma zagrożenia opadami śniegu gdy jesteś w pracy.

    > Ważne czy po śniegu czy nie.

    Tylko wtedy gdy przy pierwszy płątku śniegu zrobisz w ciągu kilku sekund
    wypad z jezdni do rowu.
    Ale melepety na letnich jakoś nie chcą tego robić i jadą dalej.
    Blokując normalnych.