  • 21. Data: 2016-09-21 12:39:17
    Temat: Re: Znalezienie przerwy w kablu
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:nrrsni$4et$1@node2.news.atman.pl...

    > I echa nie będzie bo impuls poleci dalej przez przerwę? Aż sprawdzę.

    Uziemić drugą część żyły...

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 22. Data: 2016-09-21 12:44:27
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Genialne w swej prostocie :) Generator tez mam - inwerter do ccfl na 12v
    > zasilony z 20v robi bardzo ladne iskry :)

    Mnie taki wysmażył ładną plamkę na kciuku, jak chwyciłem go w miejscu,
    którego grzeczni chłopcy nie dotykają :) Nie zabolało nawet, raczej
    pośmierdziało palonym naskórkiem :) Nie wydaje mi się, aby był on w stanie
    upalić izolację, natomiast przeleciałbym sondą, czy w którymś miejscu nie
    wystepuje jakaś nienaturalna aktywność elektromagnetyczna.

  • 23. Data: 2016-09-22 01:20:53
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał:

    > Przedłużacz jest do dupy, kruchy i połatany, ale nie chcę kupować nowego,
    > bo mam już nowy, porządny i trzy razy droższy. Ten chciałbym puścić przez
    > drogę i puścić nim awaryjnie 12V (niewielki prąd,

    Trzeba mieć coś z głową, aby tracić czas na łatanie złomu. Skop sąsiadce
    ogródek, weź 500 zł i kup nowy kabel. Paranoja.

    Pzdr

  • 24. Data: 2016-09-22 12:00:23
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.09.2016 o 15:12, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Próbowałem podłączyć do jednej żyły przebieg ok. 150 kHz i chodzić z
    > odbiornikiem, ale nawet na końcu kabla jest silny sygnał (tak samo po
    > podłączeniu do drugiej żyły). Widocznie zerwany jest tylko jeden przewód,
    > a pojemność między przewodami (albo pojemność samej przerwy) jest tak
    > duża, że się sprzęga...
    >
    > Jakby on miał chociaż 3 żyły, to bym wykorzystał uziemienie, ale nie ma -
    > ma dwie.
    >
    > Do głowy przychodzi mi jeszcze wbijanie szpilek - zacząć w środku i szukać
    > "binarnie", dzieląc na coraz mniejsze części, ale wolałbym coś mniej

    Jak masz oscyloskop to dołącz generator prostokąta i oscyloskop i
    obserwuj impuls. Zobaczysz odbicie i wyliczysz.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 25. Data: 2016-09-22 15:17:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Trzeba mieć coś z głową, aby tracić czas na łatanie złomu. Skop sąsiadce
    > ogródek, weź 500 zł i kup nowy kabel. Paranoja.

    Można naprawić stary, skopać ogródek, wziąć 500, potem szpadlem
    sąsiadkę,obwiązać kablem, zakopać w ogródku ...

  • 26. Data: 2016-11-13 14:05:14
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz" napisał:

    > Miałem mały generatrorek WN zrobiony z trafa z starego TV na 2N3055.
    > Wystarczyło podłączyć z obu stron pod nieprzewodzącą żyłe w przedłużaczu i
    > po puszczeniu kilkunastu kV w miejscu przerwy mini łuk wysmażył miejsce
    > przerwy w izolacji :)

    Dzięki za ten wpis :) Niezły sposób, jednak ma pewną wadę. Może usmazyć
    wiele miejsc w kablu. Jeśli byś był uprzejmy to podaj więcej szczegółóe, bo:

    Generator na trafie WN z TV na 2N3055? Śmiem wątpić.

    Które napięcie podłączałeś do kabla? Bo jeśli WN, to z pewnością nie
    wysmażyło miejsca przerwy. Tak, że Twoją opowieść traktuję jako bajeczkę.

    pzdr

  • 27. Data: 2016-11-14 12:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup

    >Które napięcie podłączałeś do kabla? Bo jeśli WN, to z pewnością nie
    >wysmażyło miejsca przerwy. Tak, że Twoją opowieść traktuję jako
    >bajeczkę.

    Dlaczego mialoby nie usmazyc ?

    J.

  • 28. Data: 2016-11-16 04:39:51
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Dlaczego mialoby nie usmazyc ?

    Dlatego, że ma za małą moc. A co z 2N3055? Tranzystor w ukladzie mocy WN to
    musi być dedykowany wysokonapięciowy i szybki. Typu np. BU 208. Z całą
    pewnościę nie tranzystor przeznaczony do stopni mocy audio.

    Pzdr

  • 29. Data: 2016-11-16 09:13:08
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 16-11-2016 04:39, Kamil wrote:

    > Dlatego, że ma za małą moc. A co z 2N3055? Tranzystor w ukladzie mocy WN
    > to musi być dedykowany wysokonapięciowy i szybki. Typu np. BU 208. Z
    > całą pewnościę nie tranzystor przeznaczony do stopni mocy audio.

    W prehistorycznych czasach dokładnie w takiej konfiguracji robiłem
    generator WN, z trafa od Neptuna 625 i 2N3055. Zasilanie z około 12V.
    Trafo posiada wiele odczepów po stronie niskiej, tranzystor spokojnie
    wyrabia na częstotliwości odchylania poziomego 15625Hz.
    K.

  • 30. Data: 2016-11-16 11:36:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-11-16 o 04:39, Kamil pisze:

    > Dlatego, że ma za małą moc. A co z 2N3055? Tranzystor w ukladzie mocy WN
    > to musi być dedykowany wysokonapięciowy i szybki. Typu np. BU 208. Z
    > całą pewnościę nie tranzystor przeznaczony do stopni mocy audio.

    Łojejku, a dlaczego nie? Co przeszkadza, bo nie widzę zupełnie związku.
    Poza tym, że 2N3055 to jednak tranzystor ogólnego przeznaczenia, a nie
    "dedykowany do audio". Taka raczej próba co się da wycisnąć z
    technologii, a że wyszła przyzwoicie, no to w różnych miejscach można go
    spotkać. Nie tylko w audio i zasilaczach liniowych. ZTCP to chyba nawet
    jakieś oświetlenie kolejowe (świetlówki w wagonach) było na nich zrobione.

    Pozdrawiam

    DD