  • 11. Data: 2016-09-20 20:29:31
    Temat: Re: Znalezienie przerwy w kablu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:nrrsi4$43q$1@node2.news.atman.pl...

    > Trzeba jeszcze umieć się nim posługiwać ;>

    Podłączyć kabel, nacisnąć włącznik, uruchomić funkcję "Pomiar", odczytać
    wynik, wyłączyć miernik, odłączyć kabel. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2016-09-20 22:36:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam Wysocki pisze tak:

    > Macie jakiś sprytny sposób na znalezienie przerwy w 50-metrowym
    > przedłużaczu?

    podłącz lampkę i ugniataj przedłużacz ;)

    podłącz faze do przerwanej żyły i wykrywaczem do przewodów przejedź
    skręconym na minimum czułości.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 13. Data: 2016-09-20 22:53:58
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Próbowałem podłączyć do jednej żyły przebieg ok. 150 kHz i chodzić z
    > odbiornikiem, ale nawet na końcu kabla jest silny sygnał (tak samo po
    > podłączeniu do drugiej żyły). Widocznie zerwany jest tylko jeden przewód,
    > a pojemność między przewodami (albo pojemność samej przerwy) jest tak
    > duża, że się sprzęga...
    >
    > Jakby on miał chociaż 3 żyły, to bym wykorzystał uziemienie, ale nie ma -
    > ma dwie.
    >
    > Do głowy przychodzi mi jeszcze wbijanie szpilek - zacząć w środku i szukać
    > "binarnie", dzieląc na coraz mniejsze części, ale wolałbym coś mniej

    zmierzyć pojemność pomiędzy sprawną żyłą a uszkodzoną z obu końców- na
    podstawie proporcji powinno dac się obliczyć

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2016-09-20 23:15:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-09-20 o 17:56, Mariusz pisze:
    > Wystarczyło podłączyć z obu stron pod nieprzewodzącą żyłe w
    > przedłużaczu i po puszczeniu kilkunastu kV w miejscu przerwy mini łuk
    > wysmażył miejsce przerwy w izolacji :)

    Z kapelusza to wziąłeś, czy wzorowałeś się na kimś wcześniejszym? Pytam,
    bo sprytne.
    Ale jeśli przerw jest kilka, to już raczej nie zadziała?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 15. Data: 2016-09-21 00:29:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Spróbuj z sygnałem 1 kHz, albo nawet 50 Hz.
    > Możesz też spróbowac miernikiem Fazer poszukać przerwy na przewodzie
    > fazowym.
    > http://www.sunco.pl/pdf/pl_manual_777.pdf

    Albo jak ktos pisal - 50 Hz z gniazdka i poszukac Fazerem, akurat mam w
    szufladzie. Sprobuje...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2016-09-21 00:31:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mariusz <l...@w...pl> wrote:

> [...]
    > po puszczeniu kilkunastu kV w miejscu przerwy mini łuk wysmażył miejsce

    Genialne w swej prostocie :) Generator tez mam - inwerter do ccfl na 12v
    zasilony z 20v robi bardzo ladne iskry :)

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi!

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2016-09-21 00:34:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Ale jeśli przerw jest kilka, to już raczej nie zadziała?

    Powinno wypalic kilka dziur :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 18. Data: 2016-09-21 10:08:18
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    http://sp-hm.pl/thread-1465-post-15128.html#pid15128

  • 19. Data: 2016-09-21 12:36:11
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > Do głowy przychodzi mi jeszcze wbijanie szpilek - zacząć w środku i szukać
    > "binarnie", dzieląc na coraz mniejsze części, ale wolałbym coś mniej

    A spróbuj np. na jednym końcu zasilanie, na drugim odbiornik, lub na jednym
    kocu zewrzeć żyły, a na drugim omomierz, np. z piszczałką, byś nie musiał
    stale patrzeć na cyferblat, podzielić kabel na odcinki, nawet binarnie,
    czyli dzieląc na połowy. Miejsce podziału zafiksuj mechanicznie, by się nie
    ruszało i miąchaj odcinkami. Jeśli miąchany odcinek nie wykazuje zmiany
    stanu, to potraktuj go jako sprawny i na połowy podziel odcinek pozostały,
    oczywiście, dla pewności i jego przemiąchaj.
    Tak idac, skracaj odcinki "pomiarowe", aż wyłapiesz, gdzie jak go nawet
    lekko dotkniesz, to stan się zacznie zmieniać, poza tym często mechanicznie
    wyczujesz, ze miąchanie w miejscu uszkodzenia jest łatwiejsze. Licz się
    jednak z tym, że to korozja i kabel jest poprzerywany w wielu miejscach.
    Jak znajdziesz, to ciachnij oczywiście obie żyły, bo kto wie, w jakim stanie
    jest ta, która się jeszcze nie przerwała, a potem połącz, zgodnie ze sztuką.
    Jak byłem na przyuczeniu do zawodu i jeździłem z telefoniarzami po szafkach,
    to mieli jakiś śmieszny generatorek, akustyczny i nim znajdowali miejsca
    uszkodzeń. Szczegółów jednak nie pomnę, po 30 latach, nie zgłębiałem
    działania.
    Widzi mi się, wypróbowanie czegoś w rodzaju sondy pojemnościowej, gdzie do
    podejrzanej żyły przypina się generator, w obwodzie jakiś miernik,
    słuchawka, etc, jaki drugi "biegun" sonda, wodzić wzdłuż żyły, gdy trafisz
    na przerwę, w tym miejscu przestanie się tworzyć kondensator złożony z sondy
    i przerwanej żyły, dość dokładnie określisz miejsce uszkodzenia. Tak myślę,
    czy nie na tym właśnie polegalo działanie aparaciku telefoniarzy, z którymi
    jeźedziłem na przyuczenie (a i piwko się zdarzyło w kanciapce, jedno, żeby
    nie paść) :)

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 20. Data: 2016-09-21 12:38:31
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > To się da zrobić na zwykłym oscyloskopie i generatorze, ale wymaga
    > solidnej przerwy w kablu. Wykrycie malego pęknięcia raczej kłopotliwe jest
    > bo echo praktycznie nie istnieje. Co nie zmienia faktu że można próbować
    > :D

    Uziemić drugi koniec żyły i jechać sondą, nawet, jeśli oporność w miejscu
    uszkodzenia nie będzie zbyt duża, to i tak powinien dać się zauważyć
    wyraźny7 spadek poziomu sygnału. Pomacać mechanicznie (często wyczuwam, ze
    kabel w miejscu uszkodzenia jest miększy i niekiedy takie miąchanie
    wystarcza) dla potwierdzenia i prawdopodobnie mamy dziada :P