  • 111. Data: 2018-03-23 06:36:30
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2018 o 22:29, ddddddddddddd pisze:

    > jest jeszcze świat nieidealny w którym jeżdżą idioci (całkiem sporo) nie
    > sygnalizujący zmiany pasa - jak odróżniasz ich od tych, którzy nie
    > sygnalizują, bo nie zmieniają? IMO nadmierne sygnalizowanie w niczym nie
    > przeszkadza.

    I dlatego, że jeden nie sygnalizuje zmiany pasa, to żeby suma się
    zgadzała drugi uważa, że należy sygnalizować mimo, że sie nie zmienia?

    W większości wypadków miganie na rondzie w lewo nic nie daje, ani tak
    naprawdę nic nie szkodzi. Ale jak już masz bardzoej skomplikowany układ
    lub więcej pasów, to po prostu może wprowadzać w błąd.

    Shrek

  • 112. Data: 2018-03-23 08:01:19
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 05:36, Shrek pisze:

    > I dlatego, że jeden nie sygnalizuje zmiany pasa, to żeby suma się
    > zgadzała drugi uważa, że należy sygnalizować mimo, że sie nie zmienia?

    jak napisałem w innym poście - też tak uważałem, dopóki nie pojeździłem
    kilka miesięcy w UK, gdzie jest to normalne

    > W większości wypadków miganie na rondzie w lewo nic nie daje, ani tak
    > naprawdę nic nie szkodzi. Ale jak już masz bardzoej skomplikowany układ
    > lub więcej pasów, to po prostu może wprowadzać w błąd.

    nie wprowadza w błąd, o ile wszyscy nie jadą zewnętrznym pasem

    Łukasz

  • 113. Data: 2018-03-23 08:20:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 08:01, ddddddddddddd pisze:

    > jak napisałem w innym poście - też tak uważałem, dopóki nie pojeździłem
    > kilka miesięcy w UK, gdzie jest to normalne

    Być może w UK tak to działa, ciężko się wypowiedzieć, bo trzeba by
    popatrzyć jak to tam jest oznakowane. U nas też często się miga, bo
    więszośc "rond" to tylko zwykłe skrzyżowania dróg dwujezdniowych.

    > nie wprowadza w błąd, o ile wszyscy nie jadą zewnętrznym pasem

    Właśnie jak jedziesz zewnętrznym to wprowadzasz w błąd, bo migając w
    lewo sygnalizujesz, że chcesz zmienić z jakiegoś powodu pas na bardziej
    wewnętrzny. Na dodatek zewnętrznym to nie nalezy dookoła ronda jeździć.
    No i co to za założenie, ze wszyscy mają jeździć zewnętrznym?

    Shrek.

  • 114. Data: 2018-03-23 09:21:57
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości

    > pytasz po co migać czy co na to PoRD?
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz

    Ja nie pytałem, pytał " z ". Jemu zadaj to pytanie .

  • 115. Data: 2018-03-23 09:25:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ddddddddddddd pisze:

    > rondo, to ten na rondzie ma pierwszeństwo - czyli obowiązuje zasada
    > prawej ręki (mimo ruchu lewostronnego)

    nie mimo ruchu lewostronnego a właśnie dzięki niemu, bo reguła prawej
    ręki jest sensowna właśnie w takim ruchu bo masz przepuszczać tych
    których dobrze widzisz bo są po twojej stronie to raz i np. działanie
    rond to dwa

    niestety jak się zrobiło ruch prawostronny to i regułę powinno zmienić
    na lewej ręki żeby miała sens

  • 116. Data: 2018-03-24 06:53:10
    Temat: Re: Znowu kierunkowskaz.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Przed wjazdem na rondo kierowca sygnalizuje w którą stronę zamierza
    > z niego zjechać.
    >
    > RadoslawF

    Przed wjazdem na rondo nikogo to nie interesuje i nikomu to nie pomaga.
    PoRD tego nie wymaga.
    To jest wprowadzanie w błąd innych kierowców.
    Zgodnie z PoRD to oznacza tylko zamiar jazdy w przeciwną stronę
    niż nakazany znakiem "ruch okrężny".

  • 117. Data: 2018-03-24 09:58:27
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 08:25, cyklista pisze:

> [...]
    > rond to dwa
    >
    > niestety jak się zrobiło ruch prawostronny to i regułę powinno zmienić

    no i właśnie na rondzie na którym poruszający się po nim ma
    pierwszeństwo, obowiązuje zasada lewej ręki

    Łukasz

  • 118. Data: 2018-03-24 10:11:09
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 07:20, Shrek pisze:

    > Być może w UK tak to działa, ciężko się wypowiedzieć, bo trzeba by
    > popatrzyć jak to tam jest oznakowane.

    w zasadzie to znaków niewiele
    tu pierwsze lepsze z wyznaczonymi pasami do skrętu:
    http://tnij.at/251872
    a tu bez wyznaczonych (ale nikt w prawo z zewnętrznego pasa nie jedzie -
    nikt!)
    http://tnij.at/251874

    > Właśnie jak jedziesz zewnętrznym to wprowadzasz w błąd, bo migając w
    > lewo sygnalizujesz, że chcesz zmienić z jakiegoś powodu pas na bardziej
    > wewnętrzny.

    przecież napisałem że jeśli wszyscy nie jadą zewnętrznym pasem (czyli ci
    którzy chcą skręcić w lewo jadą wewnętrznym), to nie wprowadza to w błąd

    Na dodatek zewnętrznym to nie nalezy dookoła ronda jeździć.
    > No i co to za założenie, ze wszyscy mają jeździć zewnętrznym?

    nie należy, ale niestety w Polsce tak to działa

    Łukasz

  • 119. Data: 2018-03-24 12:31:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-24 o 06:53, Flaros pisze:

    > Przed wjazdem na rondo nikogo to nie interesuje i nikomu to nie pomaga.
    > PoRD tego nie wymaga.

    Ciebie może i nie interesuje co się dzieje na drodze.
    Ale mnie interesuje i mi czasem pomaga, więc nie mów o wszystkich tylko
    o sobie.

    > To jest wprowadzanie w błąd innych kierowców.
    > Zgodnie z PoRD to oznacza tylko zamiar jazdy w przeciwną stronę
    > niż nakazany znakiem "ruch okrężny".

    Skąd taki pomysł, że ortodoksyjny kierowca złamie zasady PoRD?
    Tylko dureń może tak myśleć.
    Oznacza więc: na tym skrzyżowaniu skręcę w lewo lub zawrócę.

  • 120. Data: 2018-03-24 13:01:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 10:11, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > http://tnij.at/251872
    > a tu bez wyznaczonych (ale nikt w prawo z zewnętrznego pasa nie jedzie -

    Nigdzie nie ma znaku że to rondo:P

    > przecież napisałem że jeśli wszyscy nie jadą zewnętrznym pasem (czyli ci
    > którzy chcą skręcić w lewo jadą wewnętrznym), to nie wprowadza to w błąd

    Ok, źle przeczytałem.

    Jak dla mnie na prostych rondach możecie sobie migać w lewo - tylko nie
    wymagajcie tego od innych. Ani mi to pomaga, ani szkodzi. Ale jak już są
    jakieś pasy udziwnione czy po lewej jest wolny pas, to to po prostu
    wprowadza często w błąd.

    Shrek