  • 121. Data: 2018-03-24 13:34:03
    Temat: Re: Znowu kierunkowskaz.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 12:31:11 +0100, t-1 napisał(a):

    > Ciebie może i nie interesuje co się dzieje na drodze.
    > Ale mnie interesuje i mi czasem pomaga, więc nie mów o wszystkich tylko
    > o sobie.

    Na przecietnym rondzie i tak bedziesz widzial tylko najblizszy wjazd.
    A co sie dzialo wczesniej to nie spamietasz, chocbys dluzej stal.

    Dobrze by bylo, aby kierowca obowiazkowo sygnalizowal zjazd.

    Dobrze by bylo, zeby sygnalizowal chec kontynuowana jazdy po obwodzie.
    Ale przy wiekszej ilosci pasow moze to mylic.

    > Skąd taki pomysł, że ortodoksyjny kierowca złamie zasady PoRD?
    > Tylko dureń może tak myśleć.
    > Oznacza więc: na tym skrzyżowaniu skręcę w lewo lub zawrócę.

    A ty gdzie jestes, ze to cie tak interesuje ?

    J.

  • 122. Data: 2018-03-24 15:01:54
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 12:01, Shrek pisze:

    > Nigdzie nie ma znaku że to rondo:P

    w zasadzie chyba nigdzie nie ma - ale tutaj rzadko są skrzyżowania "X",
    albo skrzyżowanie "T" i kończąca się odnoga musi ustąpić pierwszeństwa
    (też chyba znaków nie ma) a jak już jest "X" to na ziemi wymalowane kto
    ustępuje (też często bez znaków pionowych)
    tu jest troszkę większe rondo: http://tnij.at/251998 - na takim nie
    zawsze migają w prawo, ale będąc na wewnętrznym jak chcą zmienić pas
    (zjechać z ronda) to mają pierwszeństwo (jeśli nie w przepisach to
    umowne) - działa to bardzo płynnie

    > Ok, źle przeczytałem.
    >
    > Jak dla mnie na prostych rondach możecie sobie migać w lewo - tylko nie
    > wymagajcie tego od innych. Ani mi to pomaga, ani szkodzi. Ale jak już są
    > jakieś pasy udziwnione czy po lewej jest wolny pas, to to po prostu
    > wprowadza często w błąd.

    ten co miga w lewo powinien zająć skrajnie lewy - bo przecież jedzie w
    lewo - wtedy w błąd nie wprowadza

    Łukasz

  • 123. Data: 2018-03-24 15:20:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-24 o 06:53, Flaros pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przed wjazdem na rondo nikogo to nie interesuje i nikomu to nie pomaga.
    > PoRD tego nie wymaga.

    Nie twierdziłem że PoRD tego wymaga.
    Co do kwestii komu pomaga to ludziom bez wyobraźni nic nie pomaga.

    > To jest wprowadzanie w błąd innych kierowców.

    Jeśli zjadą trzecim czy czwartym zjazdem to nie jest.

    > Zgodnie z PoRD to oznacza tylko zamiar jazdy w przeciwną stronę
    > niż nakazany znakiem "ruch okrężny".

    Tyle że tak samo jak w przypadku domniemanego zakazu migania nie
    będziesz potrafił mi tego udowodnić podpierając się kodeksem.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2018-03-24 15:39:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 21:46:08 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Przed wjazdem na rondo kierowca sygnalizuje w którą stronę zamierza
    > z niego zjechać.

    Ale tam nie jest napisane "przed wjazdem na rondo".

    Rownie dobrze mozna rozumiec, ze przed wjazdem trzeba zawsze migac w
    prawo (za wyjatkiem tych "niby rond")

    J.

  • 125. Data: 2018-03-24 15:57:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 15:01, ddddddddddddd pisze:

    > ten co miga w lewo powinien zająć skrajnie lewy - bo przecież jedzie w
    > lewo - wtedy w błąd nie wprowadza

    Może i powinien, ale często teorie które nakazują mu migać nakazują mu
    również jazdę dookoła prawym - dlatego czuje się w obowiązku podkreślić
    swoją jazdę na wprost lewym kierunkiem;)

    Shrek

  • 126. Data: 2018-03-24 20:29:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-24 o 15:39, J.F. pisze:

    > Ale tam nie jest napisane "przed wjazdem na rondo".

    Gdzie "tam"? w kodeksie czy poście?

    > Rownie dobrze mozna rozumiec, ze przed wjazdem trzeba zawsze migac w
    > prawo (za wyjatkiem tych "niby rond")

    Nie można, poza przypadkami kiedy zjeżdżasz pierwszym zjazdem.

    Pozdrawiam

  • 127. Data: 2018-03-24 21:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 20:29:36 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Gdzie "tam"? w kodeksie czy poście?

    w poscie, ale przeciez to cytat z kodeksu.

    > Nie można, poza przypadkami kiedy zjeżdżasz pierwszym zjazdem.

    Co by nie mowic, to aby skrecic w lewo trzeba najpierw skrecic w
    prawo, to czy nie nalezy przy tym migac w prawo ?

    J.

  • 128. Data: 2018-03-25 00:15:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-24 o 21:25, J.F. pisze:

    > w poscie, ale przeciez to cytat z kodeksu.

    To potrzeba specjalnego przepisu tylko na rondo?
    Z drugiej strony kiedyś taki był i nakazywał miganie lewym.
    Ale młodzież tego nie pamięta.

    > Co by nie mowic, to aby skrecic w lewo trzeba najpierw skrecic w
    > prawo, to czy nie nalezy przy tym migac w prawo ?

    Przed skręceniem trzeba, tylko nie wypacz tego i nie zrób
    kółka na rondzie z włączonym prawym kierunkiem i doktryną
    że kiedyś w końcu w prawo skręcisz.
    Bo to będzie niezgodne z przepisami i stworzy zagrożenie.