  • 101. Data: 2018-03-22 00:28:22
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 21:46, Kris pisze:
    > Takie "rondo" jest w mieście Świętej Wieży
    > https://www.tvn24.pl/katowice,51/czestochowa-rondo-n
    ie-rondo-problemem-kierowcow,821793.html

    Za oznakowanie tego skrzyżowania ktoś powinien zdrowo beknąć.
    Stosując się do obowiązującego prawa, jadąc zgodnie ze znakami, każdy
    kierowca może wjechać pod prąd skręcając w lewo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 102. Data: 2018-03-22 08:13:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2018 o 00:28, Akarm pisze:

    > Za oznakowanie tego skrzyżowania ktoś powinien zdrowo beknąć.
    > Stosując się do obowiązującego prawa, jadąc zgodnie ze znakami, każdy
    > kierowca może wjechać pod prąd skręcając w lewo.

    Na rondo tam, na zjazd już nie. Tym bardziej ciekawe, że skoro już ktoś
    znak umieścił to bez sensu.

    Ogólnie i tak ktoś powinien beknąć. To że coś jest nawet zgodne z
    rozporządzeniem nie znaczy że jest dobrze. Ruch drogowy to nie gra w
    "sprawdzmy sposrzegawczośc kierowców". Jak coś wygląda jak rondo to
    powinno to być rondo. A jak ma nie być rondo, ma ma jak rondo nie wyglądać.

    Shrek

  • 103. Data: 2018-03-22 08:35:44
    Temat: Re: Znowu "z" uczepił się.
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.03.2018 z <...@...pl> napisał/a:

    > Czyli nikomu nie wadzi na rondzie jak mruga? :-)

    Czy _nikomu_ to nie mogę się wypowiedzieć.

    Mnie nie przeszkadza, tak jak i ci, którzy
    koniecznie się dzieckiem, czy też byciem
    jahwochwalcą, muszą pochwalić.

    Nie jest to formalnie zgodne z PoRD, zresztą tak jak
    np. dziękowanie z użyciem kierunkowskazów, choć też
    w mojej ocenie żadnych problemów raczej nie stwarza.

    Faktem jest, że to informacja praktycznie zbędna,
    ale jak ktoś musi... Są i tacy, co w czasie wyprzedzania
    lewym (skrajnym) pasem naparzają kierunkowskazem,
    że niby w pole chcą zjechać. Pewnie też są zdania, że to
    bardzo użyteczna informacja :-)

    > No i dostajesz info że jak jedziesz na wprost (2 zjazd) to on Ci zjedzie
    > z drogi (a przypominam że możesz 2 pasami jechać na wprost) i możesz też

    Czy możesz to zależy od ronda. Poza tym, żeby zjechać z ronda
    trzeba i tak zjechać na prawy (sprawdzić, czy nie turbinowe).
    Więc jeśli można z prawego jechać prosto, to po co się pchać
    na lewy? No i co oznacza "zjedzie mi z drogi"?
    Pojedzie dalej? Gdyby zjeżdzał z ronda "moim" zjazdem,
    to i tak by mi nie wadził...

    Powtarzam: to, który pas muszę _ja_ zająć, zależy od
    tego, gdzie _ja_ chcę jechać (ewentualnie jak mi wygodniej
    pojechać, jeśli w danym kierunku można pojechać z dwóch
    pasów). A nie od tego, czy ten przede mną sobie mruga, czy nie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 104. Data: 2018-03-22 19:25:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 23:54, Tomasz Stiller pisze:

    > Fajnie by było, jak byś następnym razem odnosił się do tego, co napisałem
    > a nie do swojego wrażenia :)

    W miejscu gdzie odniosłem się do tego co piszesz robisz uniki, nie
    odpowiadasz i kasujesz w cytatach.
    Skoro byłeś łaskaw napisać że "Otóż właśnie znaczy, że nie wolno."
    to w dalszym ciągu proszę o wskazanie jaki przepis twierdzi
    że nie wolno migać lewym kierunkiem przed rondem?

    > Tak? Jak to odczytujesz? Ilością mignięć? Czasem migania? Zdradź mi
    > proszę tajemnicę.

    Pisałem już, ale skoro dyskutant tępy i dopytuje o ilość mignięć to
    powtórzę: "Że chce zjechać trzecim lub czwartym zjazdem."

    > Co więcej, na rondo zawsze wjeżdżamy w prawo. Dlatego nie wolno migać w
    > lewo przed rondem.

    Wolno.
    Już dwa razy prosiłem o podanie przepisu z którego wynika że nie wolno.
    I nie doczekałem się odpowiedzi a tylko usuwałeś to pytanie w cytatach.

    > Miganie w lewo stojąc przed rondem literalnie informuje innych o tym, że
    > chcesz wjechać pod prąd. Dla nikogo nie niesie żadnej użytecznej
    > informacji.

    Tylko idiotów którzy zakładają ze ktoś miga aby poinformować że pojedzie
    pod prąd. Ile takich przypadków spotkałeś w porównaniu z migającymi
    w lewo a jadącymi zgodnie z przepisami łaskawie nie spytam.
    Bo i tak się nie doczekał bym odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2018-03-22 20:12:35
    Temat: Re: Znowu kierunkowskaz.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > to w dalszym ciągu proszę o wskazanie jaki przepis twierdzi
    > że nie wolno migać lewym kierunkiem przed rondem?

    Użycie kierunkowskazu jest okreslone w PoRD
    i miganie przed rondem nie jest zgodne z wymaganym przez PoRD.

    > Ile takich przypadków spotkałeś w porównaniu z migającymi
    > w lewo a jadącymi zgodnie z przepisami

    Nie jadą zgodnie z przepisami, bo uzywają kierunkowskazu niezgodnie
    z PoRD.

  • 106. Data: 2018-03-22 20:30:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-22 o 20:12, Flaros pisze:

    > Użycie kierunkowskazu jest okreslone w PoRD
    > i miganie przed rondem nie jest zgodne z wymaganym przez PoRD.

    Zakazane też nie jest.

    > Nie jadą zgodnie z przepisami, bo uzywają kierunkowskazu niezgodnie
    > z PoRD.

    Konkretnie z którym paragrafem.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2018-03-22 21:01:16
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Zakazane też nie jest.

    Użycie kierunkowskazu niezgodnie z PoRD jest nadużyciem
    i inny uczestnik ruchu musi liczyć sie z odmiennym zachowaniem
    takiego nietypowego kierowcy co rozprasza i zmniejsza
    bezpieczeństwo ruchu, a takze zmniejsza przepustowość jezdni,
    bo trzeba zachowac szczególną ostrożność, bo Zenek go wie
    co taki kierowca chce zrobić.

    > Konkretnie z którym paragrafem.

    Art. 22.
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
    niezwłocznie po wykonaniu manewru.

  • 108. Data: 2018-03-22 21:46:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-22 o 21:01, Flaros pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwo ruchu, a takze zmniejsza przepustowość jezdni,
    > bo trzeba zachowac szczególną ostrożność, bo Zenek go wie

    Skoro wszyscy wiedzą a Zenek nie wie to może niech przestanie używać
    swojego PJ.

    > Art. 22.
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
    > niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Przed wjazdem na rondo kierowca sygnalizuje w którą stronę zamierza
    z niego zjechać.

    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2018-03-22 22:11:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 22:51, Flaros pisze:
    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Widać że już nie  pamiętasz co o tym pisze w PoRD .

    pytasz po co migać czy co na to PoRD?
    Jak pierwszy raz wjechałem do UK, to pomyślałem "po co oni tyle mrugają,
    rondo zastępujące skrzyżowanie w kształcie litery T, a jadąc prosto
    mruga w prawo (bo to ostatni wyjazd z ronda). Po kilku miesiącach to
    doceniłem - dojeżdżając do ronda jestem pewny, że ten mrugający w prawo
    pojedzie prosto i muszę się zatrzymać. Jak z daleka mruga w lewo, to
    wiem że mogę ostrożnie jechać.
    Doceniam też to, że NIKT nie zajmuje tutaj skrajnego pasa, jeśli nie
    wyjeżdża pierwszym lub drugim zjazdem. Prawdopodobnie też przepisy
    nakazują przepuszczenie tego, który zmienia pas z wewnętrznego na
    zewnętrzny (bo nigdy nie ma z tym problemu). Ogólnie inna kultura jazdy
    (nie wierząc w dobre maniery ludzi, sądzę, że przez wzrost ubezpieczenia
    lub współwinę w przypadku kolizji?) - pomijając prędkość (bo jak się ma
    autostradę pod nosem i żyje spokojnie, to i można wolniej jeździć), to
    jeżdżą tu bardzo asekuracyjnie - większość woli się zatrzymać i
    przepuścić 10 aut więcej niż zaryzykować i pojechać.
    No i najlepsze - bez stu tysięcy dodatkowych znaków wiadomo, że jak jest
    rondo, to ten na rondzie ma pierwszeństwo - czyli obowiązuje zasada
    prawej ręki (mimo ruchu lewostronnego)

    Łukasz

  • 110. Data: 2018-03-22 22:29:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 07:33, Shrek pisze:

    > I zawsze "zwiększasz bezpieczeństwo" migając w lewo, że jedziesz prosto,
    > żeby podkreślić, ze nie skręcasz w prawo?
    >
    > To naprawdę nie jest wyższa szkoła rakietowa - migasz jak zmieniasz
    > kierunek lub pas. Jak jedziesz swoim pasem, to nie zmieniasz ani
    > kierunku ani pasa. Jak jedziesz swoim pasem to nie migasz, jak zjeżdzasz
    > ze swojego pasa w prawo, to migasz w prawo. Koniec;)

    jest jeszcze świat nieidealny w którym jeżdżą idioci (całkiem sporo) nie
    sygnalizujący zmiany pasa - jak odróżniasz ich od tych, którzy nie
    sygnalizują, bo nie zmieniają? IMO nadmierne sygnalizowanie w niczym nie
    przeszkadza.

    Łukasz