  • 11. Data: 2009-06-02 07:08:13
    Temat: Re: Zrzucanie filmów video na dysk
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Mam dość starego laptopa (PIII 1,1GHz)
    > Czy żeby zrzucić na niego materiał video z kamery
    > (na małe kasety) potrzebuję jakiejś szczególnej karty
    > PCMCIA (z jakimś wspomaganiem sprzętowym)
    > czy wystarczy taki "video grabber", który podłącza się
    > poprzez USB 2.0 do komputera?

    Przy takim sprzęcie nie upieraj się na zrzucanie na kompa - użyj nagrywarki
    DVD stacjonarnej. Może być też z HDD :-)

    Powodzenia. Reksio.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4121
    (20090601) __________

  • 12. Data: 2009-06-02 17:44:11
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Kamera zapewne ma interfejs FireWire. wykorzystaj go. Wystarczy zwykła
    > karta rozszerzeń z firewire.
    > z kilku powodów .
    > po USB2 nie będziesz miał prawdziwej rozdzielczości tylko straszną kupę.
    > po kompozycie - nieco lepiej ale i tak kiepskiej jakości obraz.

    A cóż to się różnią te dwa złączą, że jedno gorsze od drugiego? Jakim
    cudem transmisja po jednym i drugim cyfrowym wyjściu może dać różne bity
    na wejściu tego laptopa?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2009-06-03 07:13:27
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A cóż to się różnią te dwa złączą, że jedno gorsze od drugiego? Jakim
    > cudem transmisja po jednym i drugim cyfrowym wyjściu może dać różne bity
    > na wejściu tego laptopa?

    Złącza te w praktyce różnią się przepustowością i najcześciej zgrywanie po
    usb daje sensowne efekty tylko w przypadku niskich rozdzielczości, pewnie o
    to chodziło

  • 14. Data: 2009-06-03 07:17:08
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Karol Y pisze:

    > A cóż to się różnią te dwa złączą, że jedno gorsze od drugiego? Jakim
    > cudem transmisja po jednym i drugim cyfrowym wyjściu może dać różne bity
    > na wejściu tego laptopa?

    Widzę to tak: kamera analogowa nie potrafi zwolnic
    transmisji i dopasowac jej do szybkosci łącza.

    USB jest za wolne.

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-06-03 16:53:56
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Widzę to tak: kamera analogowa nie potrafi zwolnic
    > transmisji i dopasowac jej do szybkosci łącza.
    >
    > USB jest za wolne.

    Tudzież ja młody, zakładałem że kasete przewija tak szybko jak może
    wysyłać ;-)

    Dzieki.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2009-06-03 16:54:12
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

  • 17. Data: 2009-06-03 18:53:43
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 11:40:26 +0200, "michalek" <m...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >dysku twardego (w lapku jest 4200obr/min) albo
    >powinien mieć szczególnie dużo pamięci?
    >
    >Na jakiej możliwie słabej konfiguracji robiliście takie

    najslabszy sprzet na jakim to robilem to bylo 2x Pentium Pro (chyba
    200MHz to bylo) z chyba 64MB pamieci i kartami AV master i pinacle i
    windows NT, ale komp mial szybkie dyski 10K RPM na SCSCI i to bylo
    ponad 10 lat temu. potem pentium II 450Mhz.
    a! robilem tez grabbing video na pentium 90 Mhz. to juz byla troche
    mordega i o materiale dluzszym niz 5-6 minut to mozna bylo zapomniec,
    bo sie dzwiek rozsynchronizowywal. video bylo nawet ok.

    jesli masz USB2 to jest sporo graberow (w smiesznej obecnie cenie).
    zobacz co w ofercie ma plextor. uzywalem kiedys convertx M402U, ktory
    ma hardwareowa kompresje do divxa, z sygnalu composite i s-video.
    bylem z niego bardzo zadowolony, czasami zreszta nadal uzywam dwoch do
    grabienia materialu z dwoch kamer jednoczesnie wlasnie na laptopie.

    sa inne urzadzenia, ktore konwertuja do mpegow. jest tego troche i
    niektore daja zupelnie przyzwoita jakosc, ale nie sledze juz tego
    rynku.

    szybki i zdefragmentowany twardy dysk, w tym wypadku, jest porzadany.
    mozesz podlaczyc zewnetrzny po USB. USB2 ma wystarczajace pasmo, zeby
    pociagnac takie dwa urzadzenia jednoczesnie.
    nie przejmuj sie tym co mowia tutaj o transmisji po USB. <rs>

  • 18. Data: 2009-06-04 01:44:34
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Karol Y pisze:

    > A cóż to się różnią te dwa złączą, że jedno gorsze od drugiego? Jakim
    > cudem transmisja po jednym i drugim cyfrowym wyjściu może dać różne bity
    > na wejściu tego laptopa?

    bardzo proste.
    zobacz jak zbudowane jest USB a jak Firewire.

    Transfer o USB to podwójne przekodowywanie wpierw musi to zrobić kamera
    apotem komputer. Po co? nie wiem.
    Natomiast w przypadku firewire idzie czysty cyfrowy sygnał prosto z
    taśmy odbierany przez komputer. Co bardzo dobrze widać przy zgrywaniu.
    Przy USB zużycie procesora jest średnie - przy firewire - żadne. ciekawe
    dlaczego....

  • 19. Data: 2009-06-04 06:08:16
    Od: "michalek" <m...@g...com>

> [...]
    > pociagnac takie dwa urzadzenia jednoczesnie.
    > nie przejmuj sie tym co mowia tutaj o transmisji po USB. <rs>

    Nooo wielkie dzięki, właśnie o odpowiedź tej klasy mi chodziło.
    (a nie dywagacje o wyższości... nad...).
    Oczywiście "jarzeniami o USB" w powyższych wypowiedziach
    nie przejmuję się, bo piszący chyba nie bardzo wiedzą co piszą.
    O wydajność USB2.0 sie nie martwię. Miałem jedynie obawy
    o potrzebną moc procesora do ewentualnego zakodowania
    tego "w locie" na MPG lub DivX, ale swoim tekstem rozwiałeś
    moje wątpliwości.
    Eh, nie ma to jak spotkac kogoś kto zna komputery od czasów
    zwykłego Pentium i WindowsaNT :) wtedy rzeczywiście coś wie.

    dzięki

  • 20. Data: 2009-06-04 07:28:02
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    michalek pisze:

    > Na jakiej możliwie słabej konfiguracji robiliście takie
    > działania?

    Daaawno temu (2002) zrzucałem materiał z kamery DV po Firewire na
    Thinkpadzie R30 (Celeron 900 MHz). Ponieważ oryginalny dysk miał tylko
    30 GB, zapisywałem te filmy na dysku sieciowym serwera z Sambą i też
    wszystko działało.

    T.