    From: wharton <k...@y...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zwiększony luz wierzchołkowy
    Date: Fri, 11 Jun 2010 14:24:03 -0700 (PDT)

    On 17 Maj, 22:42, " " <a...@g...pl> wrote:

    > W a nie o takie rzeczy mi chodzi :)
    > Do wzor w jaki powinien by luz dotar em bez problemu, chodzi mi w a nie o to
    > czym skutkuje za du y luz, mniejsza sprawno ? Szybsze zu ycie? amanie z b w?
    > A mo e tylko wi ksze drgania i ha as?
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Z autopsji wiem że za duży luz wierzchołkowy powoduje większy hałas.
    Mieiśmy w firmie przekładnie małej mocy i wolnoobrotowa i inżynierzy
    zastanawiali się nad przyczynami głośnej pracy. Na początek zalecono
    zaokrąglić krawędzie wierzchołków zębów ale efekt był niezadowalający
    następnie zmniejszono luz wierzchołkowy i przekładnia jest dużo cichsza