  • 11. Data: 2002-11-02 18:11:33
    Temat: Zdecydowanie mozna inaczej! (p2p)
    Od: "Micro" <b...@a...stargard.pl>

    Osobiście jestem przeciwnikiem wycinania.
    Zawsze na taki krok robi się antykrok (patrz nowa kaza skacząca po portach)
    za rozsądne uwazam przycinanie pasma. Jak ktoś chce i musi to sobie korzysta
    z kazy czy innego gniota, aruch ma na poziomie okreslonym przez admina. Nie
    pojawia sie problem programów skaczących po portach. daje sie takim ruchem
    rozsadnie regulować a i uzytkownicy sa zadowoleni. Ci którzy chca korzystać
    z P2P - bo mogą i Ci, którzy chcą korzystać z innych usług jakie niesie
    Internet, bo chodzi im to Szybciej. Polecam takie metody regulacji ruchu pod
    rozwagę.

    Pozdrawiam Mi.

  • 12. Data: 2002-11-02 20:19:45
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-02 10:25, Użytkownik Mateusz(Amkacz) napisał:

    > skonczcie z tym...
    > nie dobrze mi sie robi jak slysze o blokowaniu.
    > tak nie mozna robic...
    > ograniczajcie pasmo ale nie blokujcie na milosc boska

    Aleź oni muszą. Bo jak lusery za dużo ciągną, to panom adminom słabo idą
    filmy i inne warezy. A nie można dopuścić do tego, żeby taki luser miał to
    szybciej od admina.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    "Linux is not like Novell, it isn't going to run out of money,
    it started off bankrupt, in a way." (Steve Ballmer, MS)

  • 13. Data: 2002-11-02 21:53:14
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości
    > Potwierdzeniem mojego stwierdzenia ze 90 % ludzi nie wie jakie problemy
    > stwarza Kazza2 sa posty sugerujace udostepnienie tylko www i poczty czy
    tez
    > ze ktos komus nie bedzie placil.

    To ja z innej manki. (troche prowokacyjnie)

    Jezeli podpisuje umowe na lacze do internetu 128 kb, to oczekuje lacza do
    routera brzegowego o przepustowosci 128kb. I prawde powiedziawszy,
    tlumaczenia jacy to admini biedni i nieszczesliwi, nie tylko mnie nie
    przekonuja, a smiesza. Smiesza, bo swiadczy to o ich niekompetencji.
    Dlaczego? ano, bo mamy dwie sytuacje:
    1. Adminuje w kilku firmach. w jednej jak wytlumaczylem ze kazaa jest be, to
    przestali uzywac.
    w drugiej musialem byc bardziej drastyczny (blokowanie portow, oranie po
    dyskach stacji)
    OK, firma placi za lacze, firma ma takie ządania - ma prawo.
    2. Kupuje od prowajdera lacze do domu. PSIM OBOWIAZKIEM prowajdera
    (dokladnie - admina) jest zadbac o to, zebym dostal to, za co place. Jak
    chce ssac kazza, dc, winmx i co tam jeszcze , to MAM TAKIE PRAWO. Place za
    lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    ile place. place za 128, mam dostac 128.
    Wiec gdzie problem? Ano w tym, ze tzw prowajderzy sprzedaja biedynym
    klientom te sama przepustowosc 50 razy. tzn maja jakies smutne 0,5M, i np
    100 klientow ktorym obiecuja 128.
    I jak dlugo juzezy zyja w nieswiadomosci, tj od czasu do czasu polaza po
    pornosajtach, to sie udaje.
    Ale jak ktos bedzie chcial faktycznie dostac za co placi.... ooo, to zaraz
    jest placz i zgrzytanie zebow.
    Prowajder co by mi mowil, co jest dla mnie dobre, przestaje byc moim
    prowajderem.

    Tak wiec proponuje pomyslec, jakim prawem chcecie userom czegos zakazywac.
    no, chyba, ze userzy podpisali taka umowe ze sie zgadzaja - ale to wtedy ich
    problem.

    PS. dobrze zrobione rownowazenie ruchu sprawdza sie nawet z kaza -
    sprawdzone.

    PS1. Ja wcale nie popieram szczegolnie systemow p2p, ale panowie, bez
    przesady.
    moze po prostu zostawicie userom tylko icmp? albo localhost?
    wtedy na pewno nie bedzie sie zatykac....

    "Dążenie do perfekcji może być oparte jedynie na doskonałym poczuciu smaku i
    dbałości o najwyższą jakość" Zino Davidoff
    Alex D. B. www.agiees.com

  • 14. Data: 2002-11-02 21:57:38
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Alex D. B. <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jezeli podpisuje umowe na lacze do internetu 128 kb, to oczekuje lacza do
    > routera brzegowego o przepustowosci 128kb. I prawde powiedziawszy,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > chce ssac kazza, dc, winmx i co tam jeszcze , to MAM TAKIE PRAWO. Place za
    > lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    > ile place. place za 128, mam dostac 128.

    Jak sam zauważyłeś powyżej - masz tyle do routera brzegowego. Więc o co
    chodzi? A używaj sobie ile chcesz. Do routera brzegowego.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2002-11-02 22:26:28
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <aq1ce5$mi7$1@news.onet.pl> Alex D. B. napisał(a):
> [...]
    > lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    > ile place. place za 128, mam dostac 128.

    Rzecz w tym ILE płacisz. ;)

> [...]
    > jest placz i zgrzytanie zebow.
    > Prowajder co by mi mowil, co jest dla mnie dobre, przestaje byc moim

    Wiesz, to nie jest takie proste. To tak, jak z szynką - wszyscy ją pompują
    świnstwami zyskując dwukrotny zysk na wadze. Są producenci, którzy chcieli by
    sprzedawać coś, co się nadaje do jedzenia, ale nie mogą, bo musieliby mieć ceny
    ponaddwukrotnie wyższe niż reszta, czego poza kilkoma bogatymi ekscentrykami nikt
    by nie kupił, bo kiełbasa to przecież kiełbasa. Podobnie jest z dostępem do
    Internetu. Policz sobie 2 Mpbs Polpaku - 2k brutto co miesiąc, a sieć to wcale nie
    taka high-end, są od niej lepsze i jednocześnie droższe Chcąc każdemu dać
    rzeczywiste 128 Kbps musisz podzielić to na 16 klientów, co daje 125 zł/mc. Dolicz
    do tego amortyzację sprzętu, utrzymywania sieci do klienta, pracowników i jakiś
    zysk, to wychodzi Ci 250-300 zł. Jak zapłacisz tyle za 128 Kbps, to dostaniesz
    dobre łącze. Jeśli chcesz 256 Kbps, to policz 400 zł.

    No widzisz, jeśli chcesz płacić za te "256 Kbps" np. 80 zł w sieci osiedlowej, to
    musisz się liczyć z tym, że to nie będzie działało dobrze, bo TAK SIĘ NIE DA, to
    jest grubo poniżej najoszczędniej liczonych kosztów. Litrem wódki też nie spijesz
    20 osób, bo TAK SIĘ NIE DA, choćby niewiadomo jak tanio było.

    Kiedyś można było spokojnie założyć, że przeciętny użytkownik prywatny w domu
    obciąża swoje łącze w 10%. Dlatego 2 Mbps dzieliło się nie na 16, ale na np. 120 i
    było git. Od czasu wejścia p2p obciąża w 80%, a jak mu się nie ograniczy, to kazaa
    pożre i 2 Mbps. No ale przy podziale na 120 ludzie płacili 50 zł i nie chcą się
    zgodzić na podwyżkę, bo przecież mają takie samo łącze... Dlatego teraz wielu
    adminów stosuje 'adaptywne' metody ograniczania transferu, dzięki czemu ci ssący
    non-stop mają niewiele, a ci, którzy nie przeginają, mają cały czas dużą
    przepustowość, aby sobie np. szybko zassać 100 MB. Jednocześnie jeśli ktoś
    przestanie ssać przez kaazę, to np. następnego dnia już będzie miał lepiej.

    Oczywiście jestem za tym, aby takie ograniczenia zawierać w umowach. Sprzedawanie
    oficjalnie pełnego dostępu do Internetu o określonej przepustowości i późniejsze
    obcinanie czegokolwiek to zwykłe oszustwo, niestety nagminne i ubierane w piękne
    frazesy równości i, niewiadomo dlaczego, uczciwości.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2002-11-03 08:31:42
    Od: c...@a...com

    In article <s...@l...localdomain>, Samotnik wrote:
    > Internetu. Policz sobie 2 Mpbs Polpaku - 2k brutto co miesiąc, a sieć to wcale nie

    Policz sobie ;) 3074 zl dokladnie (brutto).
    (reszte przekalkulować odpowiednio).

    a poza tym to dobry tekst :)

    --c

  • 17. Data: 2002-11-03 08:31:51
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    Użytkownik "MSZ" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Aleź oni muszą. Bo jak lusery za dużo ciągną, to panom adminom słabo idą
    > filmy i inne warezy. A nie można dopuścić do tego, żeby taki luser miał to
    > szybciej od admina.

    Nic nie musza. Jak 'biedni' admini sieci osiedlowych straca klientow na
    rzecz powiedzmy neo, gdzie nikt nie tnie bez sensu, to prosty czynnik
    ekonomiczny wytlumaczy ladminom, ze blokowanie jest bez sensu. przypomne, ze
    chodzi mi o uzytkownika domowego. w firmach wiadomo - firma placi - p2p sie
    wycina.

  • 18. Data: 2002-11-03 08:32:16
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    > ile place. place za 128, mam dostac 128.

    A jakie to łącze do domu ma GWARANTOWANĄ przepustowość ? Bo ja takiego cuda
    jeszcze w życiu nie widziałem.
    Jesteś już którąś z kolei osobą, która będąc zaangażowana w administrowanie
    sieciami zdaje się w ogóle nie dostrzegać realiów technicznych i
    ekonomicznych tym interesem rządzących.

    Z#

  • 19. Data: 2002-11-03 08:32:27
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Rzecz w tym ILE płacisz. ;)
    >

    > Wiesz, to nie jest takie proste.
    (...)

    Wiesz, to nie jest takie proste.
    Sa ludzie, co chca lepiej.
    Mam jakas (cenzura) siec osiedlowa, ale place wiecej za neostrade.
    Place, bo widze WYRAZNIE wyzsza jakosc, za ktora CHCE placic.
    Co do relacji cena/jakosc sieci osiedlowych, to znam problem co najmniej
    dobrze, bo przygotowywalem symulacje takiego projektu. Zgadza sie, NIE DA
    SIE zeby bylo np 128 za <100PLN.
    Ale to nie obchodzi mnie jako klienta. klient podpisuje umowe, i chce miec
    inet.

> [...]
    piękne
    > frazesy równości i, niewiadomo dlaczego, uczciwości.

    OOO, dokladnie o to mi chodzi.
    Sprawa blokowanie userom czegos-tam bez odpowiednich zapisow w umowie, to
    zwykle oszustwo ktore powinno miec epilog w sadzie.

  • 20. Data: 2002-11-03 08:32:34
    Od: "gLiNa" <g...@s...pl>

    > Odpowiedz bardzo prosta na podstawie lamania prawa jezeli juz tak o
    > scicslosc idzie.

    Nie Admin jest odpowiedzialny za ocenianie kto lamie prawo, a kto nie. Chyba
    ze w polsce obowiazuja jakies inne prawa.

    --
    Mikołaj Gliński - gLiNa
    ### g...@s...pl / GG: 810761 / ICQ: 17403689 ###