  • 91. Data: 2002-11-07 13:58:20
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Oni nie sprzedaja raczej 300 Mbit/s w szkielecie (czyli sumy CIR wiekszej
    > od przepustowosci fizycznej lacza), tylko w dostepie. A to dwie zupelnie
    > rozne sprawy.

    Oczywiscie ze tak nie moze byc i nie jest. Pasmo gwarantowane jest mniejsze
    lub rowne pasmu fizycznemu. Tylko ze z tego pasma korzystaja tez inni nie
    posiadajacy gwarancji i ich pakiety wowczas sa odrzucane i ich lacza nie
    osiagaja tego co kupowales. Kupujesz lacze do 2 Mb i nie jest powiedziane ze
    kiedykolwiek zobaczysz te 2 mb. Mozesz nie zobaczyc rowniez 1 mb. Ale
    placisz za to ze modemy sa ustawione na 2 mb i MOZE jak inni nie beda
    korzystac to ci sie uda.

  • 92. Data: 2002-11-07 13:58:28
    Od: Kowalski Pawel <argail#nospam@histeria.pl>

    Jaroslaw Druzbinski napisał(a):

    > A ja mimo wszystko uwazam ze skoro ludzie mysla jak siec zniszczyc poniewaz
    > do tego sprowadza sie dzialanie Kazaa2 to nalezy ich izolowac. Dlatego ja
    > osobiscie podjalem decyzje o wycieciu glownej klasy kazaa po to zeby userzy
    > nie mogli pobierac list, pozatym wyciolem wszystkie znane mi hosty a w
    > chwili obecnej jest ich ponad 300 i mam swiety spokuj. Wszystko dziala jak
    > przed wrzesniem.
    > Dla informacji powiem ze nie wycinalem zadnych innych uslug p2p

    Poprosze o nadeslanie wycietych adresow - mysle ze na ich publikacji
    zkoszystam nie tylko ja.

    --
    Paweł "Argail" Kowalski
    a...@h...pl

  • 93. Data: 2002-11-07 15:02:16
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-06 08:21, Użytkownik
    c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl napisał:

    > ufff... ile mozna w kólko pisac slowo "admin" we wszystkich odmianach
    > przez przypadki (niczym proza WO traktujaca o "pryszczatych
    > linuksiarzach"), polaczone z sugestia, ze dochodzi do "odciecia"
    > sporej ilosci uslug?

    Można, oj można...

    > ustalmy raz na zawsze:
    >
    > 1. mowa jest o programie o nazwie Kazaa2 - i tylko o nim.

    Nieprawdą jest jakoby. Niektórzy tak, ale było parę wypowiedzi przeciw p2p
    w ogólności.

    > 2. program Kazaa2 generuje mase ruchu - w tym na portach ogólnie
    > uznawanych za nalezace do innych uslug - www/ftp itd...

    > 3. Kazaa2 generuje ruch nawet wówczas, gdy "nic nie robi" (testowalem

    > u mnie bylo to jakies 30KB na minute) - w tym czasie twórcy
    > programu zarabiaja na tym, ze do userów plyna reklamy/bannery

    Tak to działa. Usery mają radochę a autorzy softu kasę. Chyba że luser
    weźmie kazaalite.

    > 4. Nielegalne rozpowszechnianie nagran audio jest zakazane w tym kraju
    > 5. Kazaa2 sluzy w wiekszosci do nielegalnego rozpowszechniania nagran

    Do tego może szłużyć również z tuzin innych protokołów, choćby wcale
    często używane ftp. Zresztą im bardziej się tym provider interesuje, tym
    gorzej może wyjść jak będą łapać.

    > 6. Kazaa2 nie jest wynikiem istnienia blokad na Kazee1, jest w duzej
    > mierze wynikiem tego, ze dotychczas latwo mozna bylo dzielic pasmo,
    > przez co Kazaa1 z punktu widzenia usera-laika chodzila "po prostu
    > wolniej" od innych programów p2p. Kazaa2 jest wynikiem potrzeby

    Jak tego kiedyś używałem, to nie zauważyłem, żeby działało wolniej, a
    nawet powiedziałbym, że od gnutelli było znacząco szybsze. Usery
    podejrzewam nie zauważały tak łatwo sensownego przycinania psama,
    natomiast blokowanie poniekąd rzuca się w oczy.

    > utrzymania sie na rynku przez jej autorów i potrzeby przegonienia
    > konkurencji wsród programów p2p - za wszelka cene. Swiadczy o tym
    > chocby to, ze obecna wersja programu nie jest opatrzona zadna
    > dokumentacja techniczna, a wszelkie dzialania dzieja sie bez wiedzy

    A widziałeś ty jakiś masowo sprzedawany/rozdawany program zawierający
    dokumentację TECHNICZNĄ? A nie tylko obrazki ze strzałką i opisem "tu
    klikać"? Wśród producentów, przekonanie że użytkownik powinien wiedzieć
    "jak to działa" to niestety pieśń przeszłości. Poza opensource.

    > uzytkownika... w pewnym sensie Kazaa2 jest "wrogiem" innych p2p

    To się nazywa, ten tego, wolna konkurencja czy jakoś tak?

    > 8. Uzytkownicy Kaazy2 to duzo ponizej 20% ogólu.

    Ale niestety wymuszają zmiane kalkulacji, a to niewygodne jest i bolesne
    czasem.

    > kwestie zawarte chocby w punkcie 3 czy 5 nie zaleza od "dobrego humoru

    5 może.

    > admina", fakty zawarte w punktach 7 i 8 dotycza komfortu pracy 80%
    > uzytkowników sieci - bynajmniej nie jakichs "adminów"...

    Tylko czemu nie widzę postów od tych biednych i sponiewieranych,
    popierających blokowanie? Skoro jest ich ponad 80%, to powinno się choć
    paru znaleźć.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 94. Data: 2002-11-07 15:02:24
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-06 08:16, Użytkownik Marek Moskal napisał:

    > Kupujesz to, co jest okreslone w umowie. A tam jest zazwyczaj sporo
    > zastrzezen...

    Owszem, tyle że znane mi są przypadki - wcale liczne - umów, które nie
    zawierały ograniczeń na p2p i parę innych rzeczy; po czym ograniczenia te
    wprowadzał sobie Pan Admin. Z nienacka i nie przejmując się takimi
    duperelami jak umowy.

    Life is brutal...

  • 95. Data: 2002-11-07 15:02:30
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Bo na ten przykład koncepcje co jest "dobre" a co "złe" inaczej rozumieją
    > jedni i drudzy?

    No coz kazdy chyba wie ze userowi to nawet 1 Gb/s byloby malo. Bo jakby sie
    sciagal film 2 min to chcialby zeby bylo w 1 min. TO jest rzecz jasna ale
    admin musi dbac tez o to zeby sasiad obok mu nie wydzwanial ze nie moze
    otworzyc strony poniewaz jeden z drugim doja sobie film. Oczywiuscie ten sam
    ktory doi wymysla adminowi ze mu sie poczta nie chce sciagnac z wp i ze mam
    uplynal limit.
    To jest przeciez chore.

    dzialalo

    No tez wlasnie wszystkim to nie znaczy tym co sciagaja filmy. A jezeli onie
    ni umieja sie sami ograniczac i ROZSADNIE dzialac to musi wkroczyc Admin. To
    tak jak z prawem. Dopoki go nie lamiesz nic sie nie dzieje ale jak go
    zlamiesz to cie policja i wymiar sprawiedliwosci sciga. Tak jest z Userami i
    adminami. Chyba ktos musi nad tym panowac bo jakby nie trzeba bylo to po co
    admini. Dziala ci to dziala nie dziala to nie. Nie mialbys komu sie skarzyc.
    Proste co ?

    > Z niektórych wypowiedzi tutaj można wysnuć wniosek, że i to za dużo.

    Z ktorej tak wynika ze www i poczta to za duzo ?

  • 96. Data: 2002-11-07 15:02:38
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-06 08:17, Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > Tak a na jaki i z jakiego ?

    A czego używasz, że aż tyle ma patchy do ściągania, jak rozumiem dzień i
    noc, nic tylko patche, patche, patche?

    Ja do redhata mam może jeden patch na miesiąc, który mnie dotyczy i jest
    na tyle istotny, żeby go instalować. Znajomy z FreeBSD też jakoś nie
    narzeka na nadmiar poprawek.

    > A wywalic zbednych tysiecy pakietow wlasnie chcemy. Kazaa2 to jest jeden
    > wielki pakiet ktory nalezy calkiem wyciac nie tylko ograniczyc

    Sorry, ale czy autorzy tego programu zgwałcili ci psa i spalili dom, że
    tak strasznie nienawidzisz ich produktu? Nie to żebym ja go szczególnie
    lubił, badziewny jest istotnie.

    > Jak masz watpliwosci to Twoj problem ale stawiajac zarzut o sciaganiu przez
    > Adminow nie "Adminow" filmow to ciezki zarzut.

    Namnożyło się ostatnio świętych w sieci... Jeden w drugiego legalny na
    600% normy, etyczny i moralny aż do obrzydzenia... Tylko jakoś mi się w to
    wierzyć nie chce. Ale to może ja mam jakiś defekt?

    Jeszcze nie spotkałem takiego admina, który by sobie czasem nie skorzystał
    z nielimitowanego dostępu jaki ma (albo może sobie włączyć). Z umiarem
    większym niż typowy fan kazaa, ale jednak... Ale to może dlatego, że mało
    towarzyski jestem.

  • 97. Data: 2002-11-07 16:58:37
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Thu, 7 Nov 2002 15:02:16 +0000 (UTC), MSZ <d...@p...com.pl>
    wrote:

    >Można, oj można...

    ale w jakim celu... ?

    >Nieprawdą jest jakoby. Niektórzy tak, ale było parę wypowiedzi przeciw p2p
    >w ogólności.

    - p2p sa zle z racji faktu, iz wiekszosc p2p "zapuszczona" na
    laczu bez regulacji pasma po stronie zarówno routera, jak i zwyklych
    ustawien po stronie usera (ag, czy kaaze mozna sobie w komputerze
    "spowolnic" umozliwiajac tym innym i sobie normalna prace z innymi
    uslugami) powoduje calkowite "ubicie" calego pasma
    (mam na mysli oczywiscie p2p sluzace do rozproszonej wymiany plików,
    a nie ircowe dcc, czy komunikatory)
    - p2p DAJA SIE LUBIC, gdy mozliwe jest regulowanie pasma i/lub gdy
    uzytkownik sam ustawi sobie odpowiednie limity (co mu sie przyda
    zwlaszcza, jesli sa ustawione limity "na usera" a nie "na usluge")
    - nie jest mozliwe (nie bylo znane rozwiazanie gdy zaczynalismy ten
    watek) proste regulowanie pasma (na routerze) w przypadku kaazy2...
    mozna limitowac "per user" - ale to wymaga wspóldzialania obu stron,
    jesli user chce byc zadowolony z jakosci innych uslug - z obserwacji
    na wlasnym poletku widze, ze uzytkownicy sa zazwyczaj strasznie
    podejrzliwi wobec prosb o np. spowolnienie sobie kaazy do 64kbps -
    puszczaja wiec transmisje na full, a nie kojarzac tego faktu z tym,
    ze przestaja im sie otwierac strony i sciagac poczta, dzwonia
    z narzekaniami, albo po czasie odmawiaja placenia dostawcy.

    >Tak to działa. Usery mają radochę a autorzy softu kasę. Chyba że luser

    ale gdyby nie polityka przycinania pasma itd... takie "nic nie
    robiace" kaazy2 zamulilyby pól polskiego internetu...

    >Do tego może szłużyć również z tuzin innych protokołów, choćby wcale
    >często używane ftp.

    w kwestii piractwa roznica miedzy kazaa2 a ftp jest taka, jak miedzy
    pistoletem, a nozem... obydwa przedmioty moga posluzyc do zabicia
    czlowieka, ale w przypadku noza mozna jego uzywanie tlumaczyc potrzeba
    pokrojenia chleba, czy przeciecia sznurka, a w przypadku pistoletu
    tlumaczenie, ze chcialo sie nim np. wylaczyc na odleglosc telewizor
    jest juz mniej wiarygodne...

    >Jak tego kiedyś używałem, to nie zauważyłem, żeby działało wolniej, a
    >nawet powiedziałbym, że od gnutelli było znacząco szybsze. Usery

    AFAIK jak tylko admini zaczeli kroic pasmo na porcie 1214 kazaa1 stala
    sie dosc wolnym medium (nie mowie o calkowitym blokowaniu, ale
    przycinaniu pasma) - jako najwczesniej "rozpracowana".

    >A widziałeś ty jakiś masowo sprzedawany/rozdawany program zawierający
    >dokumentację TECHNICZNĄ? A nie tylko obrazki ze strzałką i opisem "tu

    moze dokumentacja techniczna, to zle slowo, ale np. w przypadku
    audiogalaxy producent informowal na stronie, na jakich portach to
    dziala (aczkolwiek nie zachecal do blokowania, tylko podawal przyklady
    wykorzystania za maskarada itd.)

    >To się nazywa, ten tego, wolna konkurencja czy jakoś tak?

    to samo mozna powiedziec o dresiarzu, który wystawia za okno kolumny
    1000W i daje na caly regulator "umpcyk umpcyk" uniemozliwiajac ludziom
    w promieniu 500m wysluchanie wiadomosci w telewizji, czy skupienie sie
    na pracy...

    >Tylko czemu nie widzę postów od tych biednych i sponiewieranych,
    >popierających blokowanie?

    wynik zaparowania okularów? ;)

    na zakonczenie akcent ubarwiajacy.
    w miejscu gdzie mieszkam jest kilka sieci osiedlowych. w jednej
    uzytkownicy dopuscili sie rekoczynów wobec _administratora_ który
    mial na komputerze zapuszczone non-stop w tle Kazaa maksymalnie
    wysycajace lacze...

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 98. Data: 2002-11-07 19:07:15
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > owszem jezeli wszyscy beda mieli tylko takie pliki nie bedzie problemu
    > Kazaa2

    Chyba nie wierzysz, że przesyłanie wyłącznie legalnych danych odciąży
    twoją sieć? Zresztą i tak piszesz, że nie zablokowałeś innych sieci P2P,
    pewnie w nich tylko legalne rzeczy krążą?

    > Ale my nie rozmawiamy o www i ftp tylo o kaza. Nikt nie przestatawil
    > problemu zwiazanego ze sciaganiem plikow linuxa czy czegos podobnego a
    > jedynie problem zapychania lacz poprzez wysylanie i pobieranie plikow
    > avi i mp3 oraz obrazkow gier.

    Jw. Czym różni się (z "punktu widzenia" sieci) plik zawierający dane
    legalne lub nie?

    > Odsylam do przeczytania Netykiety. Pozatym wcale sie nie dziwie ze siec
    > robi sie taka jaka robi skoro ludzie twojego pokroju w niej siedza. Nie
    > stosuja tego co kiedys ktos madry wymyslil. Pamietam czasy z lat 96
    > kiedy internet byl przyjamnoscia a nie walka taka jak teraz podjudzana
    > przez takich jak ty.

    Tak, to ja wykradam krowom mleko, duszę dzieci we śnie i wiąże koniom
    ogony. To przez ludzi takiego jak ja pokroju jest na świecie koklusz,
    sraczka i gradobicie. Dyskutujmy o argumentach, nie bawmy się w zaczepki
    osobiste. Przecież o tym także mówi netykieta.

    --
    UNIX is user friendly. He's just very picky about who his friends are...

  • 99. Data: 2002-11-08 14:31:51
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Jaroslaw Druzbinski napisal(a) [07 Nov 2002]:

> [...]
    > zobaczyc rowniez 1 mb. Ale placisz za to ze modemy sa ustawione na 2
    > mb i MOZE jak inni nie beda korzystac to ci sie uda.

    Zalezy od operatora - kawalek wczesniej ktos napisal, ze Tel-Energo
    gwarantuje transfer w obrebie calej swojej sieci, nie tylko odcinka
    dostepowego...

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 100. Data: 2002-11-08 14:32:15
    Od: "Anna Sikora" <f...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "User VATAZHKA" <v...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    t.localdomain...
    > Jw. Czym różni się (z "punktu widzenia" sieci) plik zawierający dane
    > legalne lub nie?

    Co ma plik do sieci... Jesli juz to po drodze jest pare warstw OSI.

    Ale jest Fakt:
    Statystycznie w strumieniach aplikacji p2p wystepuja znacznie
    czesciej transfery plikow zawierajacych dane uznane za nielegalne
    w momencie znalezienia sie u jednej badz drugiej strony transferu.

    Z tego Faktu moglyby celnie skorzystac odpowiednie sluzby zajmujace
    sie powyzszymi zagadnieniami...

    :P