  • 101. Data: 2002-11-08 14:32:46
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    > Jeszcze nie spotkałem takiego admina, który by sobie czasem nie skorzystał
    > z nielimitowanego dostępu jaki ma (albo może sobie włączyć). Z umiarem
    > większym niż typowy fan kazaa, ale jednak... Ale to może dlatego, że mało
    > towarzyski jestem.

    Ja sie z Toba nie zgadzam - my posiadamy piec laczy w roznych miastach i
    musze przyznac, ze filmu, a nawet mp3 sobie nie sciagnalem przez nasze
    lacza - nawet czasu na sl;uchanie czy tez ogladanie nie mamy - pracujemy od
    07:00-02:00. Wszystko co sciagamy to sa sterowniki, patche do linuksa,
    unix'a windy, i innego oprogramowania - a musze przyznac, ze jest tego
    naprawde wiele reasumujac do calego oprogramowania jakie posiadamy oraz nasi
    klienci tez posiadaja:).
    Tak jest z wiekszoscia adminow, providerow, ktorzy maja kilka sieci do
    robienia - nie maja czasu na ogladanie, czy tez sluchanie muzyczki:(

    pozdr
    Jurek

  • 102. Data: 2002-11-08 14:32:51
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Jw. Czym różni się (z "punktu widzenia" sieci) plik zawierający dane
    > legalne lub nie?

    Popularnoscia,
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 103. Data: 2002-11-08 14:33:04
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

> [...]
    wezlach
    > takich jak np. jest na Pieknej w Warszawie. Wyjscia w swiat maja swoje i
    nie
    > korzystaja z TP S.A. A od tpsa kupuja Gwarantowane pasma PVC. Co oznacza
    ze
    > jak kupia 2 Mb to NIKT inny po ich 2 Mb nie bedzie biegal. Za to placa
    > ciezkie pieniadze w kwotach ok 6000 netto miesiecznie.za odcinek 50 km. A
    ja
    > mowiac o sieci TP mialem na mysli siec w ktorej wisi wszystko co ma dostep
    > do Internetu i korzysta ze szkieletu TP.

    Dokladnie wyglada tak - pracowalem tam (IDS nasteponie od konca 2001 TDC)
    dwa lata i wiem jak to dziala - moge podac Ci przyklady - w Toruniu maja 2
    mbps z cirem 64, w Inowroclawiu 1 mbps z cirem 32, w Olsztynie to samo
    tylko razy dwa, w Szczytnie 1 mbps z cirem 32, KLetrzynie 1 mbps z cirem 32,
    w Lidzbarku Warminskim 1 mbps z cirem 32, w Mragowie 1 mbps z cirem 32, w
    Bydgoszczy 2 mbps z ciorem 64, Bialymstoku 2 mbps z cirem 64, Suwalkach 1
    mbps z cirem 32, Lomzy 1 mbps z cirem 32. itd., itd.,
    Wszystko polpak, a co jest najciekawsze lacza tranzytowe ze swiatem
    kupowali jeszcze jakies pol roku temu od Internet Partners (ebone).
    Owszem jest to wszystko polaczone w siec szkieletowa - ale jakosc jest
    naprawde kiepska, a ze sa podlaczeni w Warszawie do polaczen
    miedzyoperatorskich jest to fakt, ale teraz kazdy liczacy sie operator tym
    samym dysponuje, ale co z tego jak to dziala tylko w dwoch czy trzech moze
    czterech miastach, w pozostalych jest kiszka:(.
    A co do przeliczen to sie orientuje:). Podkreslam tylko jak ktos chce miec
    super jakosc niech wezmie sobie lacza Telenergo, jak chce miec troszke
    bardziej gwarantowane pasmo niech wezmie polpak, neo, czy tez sdi i sobie
    zasysa do woli co chce tylko, zeby do mnie nie mial pretesji, ze transfery
    sa mierne, i ograniczenia sa konkretne na porty. w nocy moze sobie zasysac
    do 128 kbps.

    > Dla przykladu powiem ci jak to wyglada u nas. Ja jestem podpiety Polpakiem
    2
    > Mb/s do wezla do ktorego podpieci sa inni na SDI. Jest ich 16 terminali.
    > Efekt z doswiadczenia wziety ze jak nasz polpak zawala 2 Mb to nagle te 16
    > SDI zaczyna stawac. Ot taka uwaga. Wiec co jest powodem ?
    > Czy uwazasz ze cena SDI byla by taka sama jakby TP do tych SDI i polpakow
    > podpietych w tym wezle doprowadzila i zarezerwowala lacze min 4 Mb ?

    Sam tez cos podobnego zauwazylem - tepsa zaczyna mocno kombinowac:(, mowiac
    ze trakty dla sdi nie sa zwiazane z traktem polpakowskim.

    pozdr
    Jurek

  • 104. Data: 2002-11-08 14:33:27
    Od: "Olgierd `Kingsajz' Ziolko" <k...@r...pl>

    MSZ <devnull#pmp.com.pl> pisze:

    [...]

    >Tylko czemu nie widzę postów od tych biednych i sponiewieranych,
    >popierających blokowanie?

    Jako użytkownik popieram blokowanie. Chcę, aby moje SSH (i IRC na tym
    wiszący) działały płynnie. Jako administrator przycinam (na ile mogę /
    potrafię) pasmo do 1/4~1/5 całości lub namawiam do zrobienia tego
    właściciela łącza.

    >Skoro jest ich ponad 80%, to powinno się choć paru znaleźć.

    No to jednego już masz.

    Pomóż znaleźć lek na raka: http://www.intel.com/
    `Jak już wcześniej pisałem zainstalowałem to cudo. Konfiguracja jest dość trudna
    (szczególnie dla windziarza), ale to co zdążyłem skonfigurować _bardzo_ mi się
    podoba.' -- baG na pl.news.czytniki o Gnusie

  • 105. Data: 2002-11-09 09:13:11
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Ja do redhata mam może jeden patch na miesiąc, który mnie dotyczy i jest
    > na tyle istotny, żeby go instalować. Znajomy z FreeBSD też jakoś nie
    > narzeka na nadmiar poprawek.

    No to nie wiem na czym polega twoja rola admina jezeli ty masz patcha raz na
    miesiac. Ja na FreeBSD mam aktualizacje i patche codziennie. Dlatego tacy
    admini jak ja nie sciagaja albo to robia sporadycznie raz na rok a moze
    mniej.

    > Sorry, ale czy autorzy tego programu zgwałcili ci psa i spalili dom, że
    > tak strasznie nienawidzisz ich produktu? Nie to żebym ja go szczególnie
    > lubił, badziewny jest istotnie.

    Dlatego nie lubie producentow tego programu gdyz w celu pozyskania
    uzytkownikow i kasy lamia wszelkie zasady internetu. Jak mozna pisac
    aplikacje ktora korzysta z portow zarezerwowanych dla innych uslog ? np.. 80
    To jest swinstwo i chamstwo

    > Namnożyło się ostatnio świętych w sieci... Jeden w drugiego legalny na
    > 600% normy, etyczny i moralny aż do obrzydzenia... Tylko jakoś mi się w to
    > wierzyć nie chce. Ale to może ja mam jakiś defekt?

    Pisalem o adminach nie o "adminach" Admini nie maja czasu na pierdoly ale
    "admini" sciagaja jeden patch w miesiacu jak im kolega powie ze jest dziura
    a 29 dni sciagaja filmy czy co innego.

> [...]
    > z nielimitowanego dostępu jaki ma (albo może sobie włączyć). Z umiarem
    > większym niż typowy fan kazaa, ale jednak... Ale to może dlatego, że mało

    No coz ja uwazam ze kazdy admin ma full dostep i nie ogranicza go bez
    potrzeby. Ale z pewnoscia nie wykorzystuje go do Kazaa a w wiekszosci czasu
    do logowania zdalnego takiego jak ssh. I nie jest to dla przyjemnosci a
    raczej dla konfortu pracy.

  • 106. Data: 2002-11-09 15:50:06
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Chyba nie wierzysz, że przesyłanie wyłącznie legalnych danych odciąży
    > twoją sieć? Zresztą i tak piszesz, że nie zablokowałeś innych sieci P2P,
    > pewnie w nich tylko legalne rzeczy krążą?

    Ja nie wierze ja to wiem z doswiadczenia. Ba nawet nie tylko patrzac na
    legalne czy nie legalne zajmujac sie wylacznie Kazaa2 i wycinajac ja ruch w
    mojej sieci spadl o polowe. To jest rzeczywistosc a nie teoria. Zreszta
    wiele osob zrobilo to co ja i potwierdzili mi fakt ze ich lacza po wycieciu
    tylko kazaa zwolnily sie dosc znacznie.

    > Jw. Czym różni się (z "punktu widzenia" sieci) plik zawierający dane
    > legalne lub nie?

    Plik nielegalny to plik nielegalny i nie ma znaczenia z jakiego punktu
    widzenia na niego spojrzysz. Poprostu rozpowszechniajac go lamiesz prawo. W
    sieciach w wiekszosci przypadkow jest to zabronione a ze admini przymykaja
    oko z racji braku czasu na pelna kontrole to je sciagacie. Czasami admini
    nie chca utrudniac userom zycia i nie blokuja calkowicie programow za
    posrednictwem ktorych najczesciej lamie sie prawo. Mysle ze wytarczy o
    prawie bo tutaj zajmujemy sie czyms innym.

    > Tak, to ja wykradam krowom mleko, duszę dzieci we śnie i wiąże koniom
    > ogony. To przez ludzi takiego jak ja pokroju jest na świecie koklusz,
    > sraczka i gradobicie. Dyskutujmy o argumentach, nie bawmy się w zaczepki
    > osobiste. Przecież o tym także mówi netykieta.

    No ja czytalem wiele razy netykiete i nie zauwazylem zeby poruszala sprawy
    bezposrednio zwiazane z duszeniem dzieci czy kradzieza mleka krowa. To chyba
    tylko twoja interpretacja. Ale jezeli tak to interpretujesz to moze zastanow
    sie nad korzystaniem z internetu.

  • 107. Data: 2002-11-09 15:50:17
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Owszem, tyle że znane mi są przypadki - wcale liczne - umów, które nie
    > zawierały ograniczeń na p2p i parę innych rzeczy; po czym ograniczenia te
    > wprowadzał sobie Pan Admin. Z nienacka i nie przejmując się takimi
    > duperelami jak umowy.

    owszem w zadnej umowie nie ma o ograniczaniu programow p2p ale jest mowa o
    lamaniu prawa i admin z racji tego calkiem moze zablokowac userowi usluge za
    posrednictwem ktorej to prawo jest lamane. Zawsze mozesz zwrocic sie do Sadu
    aby ustalil czy sciagane i rozpowszechniane filmy i mp3 to lamanie prawa i
    jezeli sad uzna ze nie to podac admina o odszkodowanie. Ale watpie czy
    doczekasz takiej chwili.
    Dobra wola i wyrozumialoscia Admina jest to ze ogranicza a nie blokuje
    wcale. Tylko ze userzy inaczej do tego podchodza. Uwazaja ze to zla wola i
    stad sa spiecia pomiedzy userami i adminami.

  • 108. Data: 2002-11-09 15:50:35
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Użytkownik "MSZ" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Można, oj można...

    Wiesz co Ci powiem. Ciesz sie ze nie jestes moim userem bo z racji tego ze
    jestes upierdliwy juz dawno wypialbym cie z sieci. Ja mialbym spokuj i
    wiecej czasu na administrowanie niz zajmowanie sie takim czlowiekiem jak ty.

    To taka moja prywatna uwaga. Mamponad 300 osob w sieci i nie spotkalem
    zadnego takiego usera. Sa tacy co pytaja ale nie sa i nie staraja sie byc
    jako "jajka" madrzejsci od "kury". Dlatego siec dzila i wszyscy sa
    zadowoleni pomimo ze kazaa2 nie dzial u nas w sieci ;)

  • 109. Data: 2002-11-10 12:26:56
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    Szanowni Koledzy Admini Providerzy - mam propozycje walczmy z kazza2
    wycinajac jej dostep dla userow - to samo robia juz na Zachodzie. Jak
    wypowiemy walke z tym przeklenstwem wszyscy - coraz mniej ludzi bedzie mialo
    dostep do zasobow a co za tym idzie userzy nie beda mieli co sciagac!

    pozdr
    Jurek

  • 110. Data: 2002-11-10 12:27:06
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

> [...]
    > mojej sieci spadl o polowe. To jest rzeczywistosc a nie teoria. Zreszta
    > wiele osob zrobilo to co ja i potwierdzili mi fakt ze ich lacza po

    I tu z przedmowca sie zgodze - dzis wlasnie zablokowalismy ruch na czwartej
    sieci - kazaa2 i co obciazenie routera i serwera spadlo o 80% na 2mbps -
    bylem w szoku, a kombinatorkow i malych "hackerow" ostrzeglismy - ze porty
    im wszystkie poblokujemy od 1000 do 5500 lub w najgorszym wypadku zostana
    odlaczeni jak cos wykabinuja. Moga sobie korzystac DC czy tez grokstera - to
    mi nie przeszkadza, ale jak cos lata po wszystkich portach od 1000 do 5500
    to ja jestem wsciekly!
    Trzeba walczyc z zaraza i tlumic w zarodku!
    To jest plaga i trzeba z nia walczyc!!!!

    pozdr
    Jurek