  • 81. Data: 2002-11-06 07:21:21
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Tue, 5 Nov 2002 02:01:58 +0000 (UTC)
    Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> pisze:

    > Wlasnie wczoraj dla przykladu wycialem ok 200 hostow kazza 2

    Może wrzuć listę gdzieś na www, zapodaj linka.
    Niech inni też mają.

    [mnie też się nie chce juz/chciało sprawdzać, przyciąłem wsio]
    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]

  • 82. Data: 2002-11-06 07:21:39
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Tue, 5 Nov 2002 02:00:13 +0000 (UTC), MSZ <d...@p...com.pl>
    wrote:

    >Coś mi się wydaje, że jak kupuję "dostęp do internetu" to jest to
    >cokolwiek więcej niż "dostęp do usług które podobają się adminowi jak ma
    >dobry nastrój".

    ufff... ile mozna w kólko pisac slowo "admin" we wszystkich odmianach
    przez przypadki (niczym proza WO traktujaca o "pryszczatych
    linuksiarzach"), polaczone z sugestia, ze dochodzi do "odciecia"
    sporej ilosci uslug?

    ustalmy raz na zawsze:

    1. mowa jest o programie o nazwie Kazaa2 - i tylko o nim.
    2. program Kazaa2 generuje mase ruchu - w tym na portach ogólnie
    uznawanych za nalezace do innych uslug - www/ftp itd...
    3. Kazaa2 generuje ruch nawet wówczas, gdy "nic nie robi" (testowalem
    u mnie bylo to jakies 30KB na minute) - w tym czasie twórcy
    programu zarabiaja na tym, ze do userów plyna reklamy/bannery
    4. Nielegalne rozpowszechnianie nagran audio jest zakazane w tym kraju
    5. Kazaa2 sluzy w wiekszosci do nielegalnego rozpowszechniania nagran
    6. Kazaa2 nie jest wynikiem istnienia blokad na Kazee1, jest w duzej
    mierze wynikiem tego, ze dotychczas latwo mozna bylo dzielic pasmo,
    przez co Kazaa1 z punktu widzenia usera-laika chodzila "po prostu
    wolniej" od innych programów p2p. Kazaa2 jest wynikiem potrzeby
    utrzymania sie na rynku przez jej autorów i potrzeby przegonienia
    konkurencji wsród programów p2p - za wszelka cene. Swiadczy o tym
    chocby to, ze obecna wersja programu nie jest opatrzona zadna
    dokumentacja techniczna, a wszelkie dzialania dzieja sie bez wiedzy
    uzytkownika... w pewnym sensie Kazaa2 jest "wrogiem" innych p2p
    7. Rózne statystyki podaja, ze programy p2p w chwili obecnej sa
    odpowiedzialne za od 60% do 80% calego ruchu w polskim internecie,
    przy czym w duzej mierze obciazenie dotyczy bramek na swiat.
    Z tego, co widze u siebie, Kazaa2 generuje jakies 90% ruchu sposród
    wszystkich p2p.
    8. Uzytkownicy Kaazy2 to duzo ponizej 20% ogólu.

    kwestie zawarte chocby w punkcie 3 czy 5 nie zaleza od "dobrego humoru
    admina", fakty zawarte w punktach 7 i 8 dotycza komfortu pracy 80%
    uzytkowników sieci - bynajmniej nie jakichs "adminów"...

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 83. Data: 2002-11-06 13:33:46
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Wed, 6 Nov 2002 07:18:19 +0000 (UTC), Wojciech Kulasa
    <f...@a...eu.org.wytnijto> wrote:

    >moc nimi sterowac? Na pcol podano gotowe rozwiazanie, odpowiednio
    >spatchowany netfilter moze za pomoca opcji "--string" identyfikowac
    >pakiety Kazaa (szczegoly zainteresowani sobie znajda), odpada problem
    [...]
    >Dalej juz z gorki. Np. pomarkowac pakiety ze wszystkich p2p, wydzielic dla
    >nich osobna czesc pasma, gdzie beda konkurowac; pozostala czesc pasma

    no i to jest rozwiazanie chyba najlepsze - do momentu wydania kazaa3,
    które bedzie mialo od groma róznych protokolów i losowo XORowane
    pakiety ;)

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________

  • 84. Data: 2002-11-07 00:27:11
    Od: "Jacek M." <j...@m...ik.lublin.pl (usun-to)>

    Czesc

    Jestem "szarym" userem sieci osiedlowej, około 80 userów, łącze ADSL 7/3
    Mb/s od LubMana.
    Nigdy nie używałem P2P.
    Moim zdaniem dajmy sobie spokój z tym kto do czego ma prawo a kto nie....
    Chodzi tylko o to, żeby umieć ze sobą żyć w miarę bezkonfliktowo - mam na
    myśli tych, którzy używają w sieci P2P i pozostałych. Problem z tym, że
    pożeracze pasma nie bardzo mają na to ochotę, bo są taaaaak strasznie
    niecierpliwi i nie będą czekać "nie wiadomo jak długo", aż im się zassie.
    To, że ja nie będę mógł w tym czasie (czytaj: poza godzinami 02:00 - 11:00)
    wysłać/odebrać poczty, niewiele ich obchodzi. Płacę tyle samo. Zużywam pasma
    _naprawdę_ mało i robię to nieczęsto! Oni mogliby zapewne zerknąć na nasze
    mrtg i zobaczyć, że najmniej będą przeszkadzać w nocy... ale po co, skoro w
    dzień / wieczorem jest wygodniej.

    > Na podstawie rozlicznych wypowiedzi tutaj i gdzie indziej. A poza tym,
    > reductio ad absurdum to bardzo fajna technika :-)
    > Żeby CO wszystkim działało? Jednego interesują przysłowiowe gołe baby i
    > jak mu słabo idzie playboy.com to pyszczy, drugi chce grać w quake z
    > pingiem 50 albo mniej, trzeci chce ściągać jakieś discopolo, czwarty nic
    > nie robi tylko newsy czyta... Na jakiej podstawie uznajesz, że ten
    > konkretny ma mieć dobrze i dlatego innemu trzeba zablokować?

    A chrzanisz. Nie wymagam taaaaakich pingów, jak mi się newsy będą wolno
    ładować, przeżyję.... ale jak co chwila zrywa mi połączenia z smtp czy
    popem, to chyba przesada? Co do ssh - aż żal o tym mówić.

    > A jak ci któyś zacznie co dzień inną dystrybucję linuxa wsysać, czym można
    > łądnie łącze przytkać, to zabronisz mu? A czym on się rózni od kolesia,
    > który zamiast 5 CD redhata ciągnie 5 filmów? Pytam o stronę techniczną
    > oczywiście.

    Ja ściągnąłem 5 CD redhata. I jeszcze ok. 60MB iso z dokumentacją. Ustawiłem
    w kliecie ftp ograniczenie transferu do 100kB/s i poszedłem spać. Ludziom
    (tym sześciu userom, którzy w nocy siedzieli <a jakże, jest i to na mrtg>),
    zostało jeszcze z 300kB/s wolnego pasma... Rano ustawiłem dławienie na
    20kB/s i poszedłem do pracy. Myślę, że nikt mi nic nie zarzuci? A swoje
    ściągnąłem.

    Zgoda w 100%. Gdybyż naszemu adminowi chcialo się tyle kombinować...

    > Z niektórych wypowiedzi tutaj można wysnuć wniosek, że i to za dużo.

    Bzdury. Skoro płacę tyle samo, chcę mieć _chociaż_ pocztę i www... a tu
    jakże często kupa :-(.

    A filmy... muzyka... programy... inne... jak ktoś coś ma, to udostępnia w
    LANie... i wszystko idzie po kabelku 100Mb/s... którego i tak nie zatkam, bo
    mam sieciówkę 10Mb/s.

    JM

  • 85. Data: 2002-11-07 00:27:19
    Od: "gLiNa" <g...@s...pl>

    > a u mnie zabrania, i w wielu sieciach gdzie ludzie mieli troche pomyslunku
    > to tez napisali regulamin w ktorym zabraniaja udostepniania zasobow poza
    > siec lokalna.

    Ok. Nie zebym byl zwolennikiem robienia tego co napisalem (co moze wynikac z
    dwoch powyzszych odpowiedzi). Po prostu gdyby ktos mi zabranial czegos co
    teoretycznie jest mi wolno to stawialbym na swoim bo wiem, ze jest to sprawa
    do wygrania. W przeciwnym wypadku nawet nie widze sensu nad ta dyskusja czy
    P2P blokowac mozna czy nie mozna.

    --
    Mikołaj Gliński - gLiNa
    ### g...@s...pl / GG: 810761 / ICQ: 17403689 ###

  • 86. Data: 2002-11-07 00:29:55
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    i jeszcze jedno zobacz jak ich stronka sie otwiera (z jaka szybkoscia) -
    www.tdcinternet.pl - na jakich maja serwerach. To sam zobaczysz jakie maja
    szybkie lacza:)

    A co do obcinania i wycinania kazy 2 jestem za i nawet jak najbardziej za -
    walczyc z plaga!!!
    Za 40 zl nie mozna miec super lacza o super przepustowosci. i caly czas
    obciagac - jak ktos nie chce niech wezmie sobie neo, dsl, czy tez sdi i
    wtedy sobie siedzi 24h/dobe i obciaga kaze. Tam ma przeciez (sdi - najtansze
    prawie140 zl) do 115 kbps:) i sobie zasysa kaze 2 i da odpoczynek adminom i
    calej sieci.
    Poza tym durza czesc userow jest tak wspaniala, ze jak cos sciagna to juz w
    sieci wewnetrznej tego nie udostepnia - a przeciez poprawilo by to
    przpustowosc lacza.
    Sam zauwazylem - ze 10 kolego sciaga to samo - ktory szybszy - zajmujac
    tylko pasmo, przeciez jeden moglby sciagnac i pozostalym udostepnic.
    Przyklad na 200 osob korzystajacych z naszego lacza 30-40 userow ciagnie ten
    sam film, ale w sieci juz nikt go nie udostepni - czy to nie jest bezsensu?
    Pomyslcie tez o tym
    Chcecie szybkie lacze, czy tez sciagac 50-100 godzin jeden film -
    udostniajcie zasoby w wewnetrznej sieci jesli taka jest..

    pozdr
    Jurek

  • 87. Data: 2002-11-07 13:33:03
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > A jeżeli są to pliki nie będące (moją) własnością, chronione prawem
    > autorskim, a mimo to dostępne bez opłat (vide kod źródłowy Linuksa)?

    owszem jezeli wszyscy beda mieli tylko takie pliki nie bedzie problemu
    Kazaa2

    > A ja mogę podać ci adresy FTP i WWW gdzie takie pliki możesz zdobyć. I co,
    > zablokujesz wszystkie serwery WWW i FTP?

    Ale my nie rozmawiamy o www i ftp tylo o kaza. Nikt nie przestatawil
    problemu zwiazanego ze sciaganiem plikow linuxa czy czegos podobnego a
    jedynie problem zapychania lacz poprzez wysylanie i pobieranie plikow avi i
    mp3 oraz obrazkow gier.

    > Pokaż mi choć jeden wyrok sądu oparty o zapisy netykiety. Zresztą
    > netykieta netykiecie nierówna - z tego, co piszesz wywnioskowałem, że
    > nieudostępnianie filmów etc. jest niezgodne z netykietą kazoową.

    Odsylam do przeczytania Netykiety. Pozatym wcale sie nie dziwie ze siec robi
    sie taka jaka robi skoro ludzie twojego pokroju w niej siedza. Nie stosuja
    tego co kiedys ktos madry wymyslil. Pamietam czasy z lat 96 kiedy internet
    byl przyjamnoscia a nie walka taka jak teraz podjudzana przez takich jak ty.

    Mysle ze ta wypowiedz jest wystarczajaca i nie bede tego tematu wiecej
    poruszal.

  • 88. Data: 2002-11-07 13:33:08
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > zostawic dla reszty ekonomicznie korzystajacyh z pasma uslug; ewentualnie
    > zastosowac techniki adaptatywne, ktore tutaj opisywano...

    A ja mimo wszystko uwazam ze skoro ludzie mysla jak siec zniszczyc poniewaz
    do tego sprowadza sie dzialanie Kazaa2 to nalezy ich izolowac. Dlatego ja
    osobiscie podjalem decyzje o wycieciu glownej klasy kazaa po to zeby userzy
    nie mogli pobierac list, pozatym wyciolem wszystkie znane mi hosty a w
    chwili obecnej jest ich ponad 300 i mam swiety spokuj. Wszystko dziala jak
    przed wrzesniem.
    Dla informacji powiem ze nie wycinalem zadnych innych uslug p2p

  • 89. Data: 2002-11-07 13:33:11
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > admina", fakty zawarte w punktach 7 i 8 dotycza komfortu pracy 80%
    > uzytkowników sieci - bynajmniej nie jakichs "adminów"...

    No nareszcie ktos to wszystko zebral i podsumowal.
    Ja zakonczylem problem z Kazza2 wycinajac i walczac wiec na spokojnie moge
    teraz dyskutowac. Userzy maja 50 % wolnego lacza ktore kiedys bylo zawalone.
    Pomimo to uzywaja innych programow p2p i powoli oczywiscie odpowiednio
    wyfiltorwane w rozsadny sposob i sciagaja to co chca. Nikt im nie ogranicza
    wolnosci. No moze poza Kazaa.

  • 90. Data: 2002-11-07 13:58:02
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Co Ty opowiadasz TDC korzysta z laczy TPSA - polpak'u - wszystko to jest
    > polaczone

    Wyjscia do Internetu i polaczenia miedzyoperatorskie maja w glownych wezlach
    takich jak np. jest na Pieknej w Warszawie. Wyjscia w swiat maja swoje i nie
    korzystaja z TP S.A. A od tpsa kupuja Gwarantowane pasma PVC. Co oznacza ze
    jak kupia 2 Mb to NIKT inny po ich 2 Mb nie bedzie biegal. Za to placa
    ciezkie pieniadze w kwotach ok 6000 netto miesiecznie.za odcinek 50 km. A ja
    mowiac o sieci TP mialem na mysli siec w ktorej wisi wszystko co ma dostep
    do Internetu i korzysta ze szkieletu TP.
    Dla przykladu powiem ci jak to wyglada u nas. Ja jestem podpiety Polpakiem 2
    Mb/s do wezla do ktorego podpieci sa inni na SDI. Jest ich 16 terminali.
    Efekt z doswiadczenia wziety ze jak nasz polpak zawala 2 Mb to nagle te 16
    SDI zaczyna stawac. Ot taka uwaga. Wiec co jest powodem ?
    Czy uwazasz ze cena SDI byla by taka sama jakby TP do tych SDI i polpakow
    podpietych w tym wezle doprowadzila i zarezerwowala lacze min 4 Mb ?
    Oczywiscie wielkosci sa stosunkowo wieksze ale zawasze lacze glowne jest
    zdecydowanie mniejsze niz pasmo sprzedawane bez gwarancji. Stad cena jest
    tak niska.