  • 111. Data: 2016-07-22 18:32:31
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Ja w szkole podstawowej będąc, wypożyczyłem ze szkolnej biblioteki
    > książkę tłumaczoną z rosyjskiego, w której krok po kroku opisywano
    > jak z naboju do syfonu zrobić silnik rakietowy.

    To to nawet w Młodym Techniku było. Nie pamiętam czy robiłem, ale na
    pewno było to w planach. Z to na pewno była zwykła rakietka na malutki
    silniczek odpalona pod domem. Wszystko zadziałało jak należy, ale pies
    który w momencie odpalania wyszedł z za rogu jak zobaczył chmurę dymu
    postanowił jednak się nie przyglądać jej tylko profilaktycznie wrócił na
    poprzednią pozycję z której nic nie było widać i spróbował ponownie
    dopiero jak już nic się nie działo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 112. Data: 2016-07-22 19:56:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

> [...]
    > postanowił jednak się nie przyglądać jej tylko profilaktycznie wrócił
    > na poprzednią pozycję z której nic nie było widać i spróbował ponownie

    Coś musiał wcześniej słyszeć na temat swojej siostry łajki, więc wolał
    zachować ostrożność.

    --
    Jarek

  • 113. Data: 2016-07-22 21:50:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:08, bartekltg pisze:

    > Pamiętacie tytuł?

    "Modelarstwo rakietowe", albo jakoś podobnie.
    Niektóre przepisy na paliwa wyglądały tam jak przepisy dla samobójców. W
    każdym razie ja się nie odważyłem.

    P.P.

  • 114. Data: 2016-07-22 22:28:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2016 21:50, Paweł Pawłowicz wrote:

    > "Modelarstwo rakietowe", albo jakoś podobnie.
    > Niektóre przepisy na paliwa wyglądały tam jak przepisy dla samobójców. W
    > każdym razie ja się nie odważyłem.

    Znalazłem coś takiego.
    http://img26.staticclassifieds.com/images_tablicapl/
    363111455_1_1000x700_modelarstwo-rakietowe-bwegrzyn-
    gdansk.jpg
    Wydane przez MON, co dodaje powagi, ale chyba piszane u nas,
    a wspominaliście, żę to miał być przedruk z Rosji.

    pzdr
    bartekltg

  • 115. Data: 2016-07-22 22:41:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bartekltg znalazł coś takiego:

> [...]
    > Wydane przez MON, co dodaje powagi, ale chyba piszane u nas,
    > a wspominaliście, żę to miał być przedruk z Rosji.

    Zdecydownie było to tłumaczenie! Ze Związku Radzieckiego. Szczególnie
    utkwił mi w pamięci ten silnik rakietowy z nabojów syfonowych. Było tam
    w opisie o tym, że takie naboje można kupić *za granicą*. Za granicą,
    czyli na przykład u nas. U nas były syfony przywożone z Budapesztu, a w
    warzywniakach kupowało się naboje rzemieślniczej produkcji. To jakąś dumą
    napawało, że my w czymś lepsi od ZSRR, że mają nam czego zazdrościć i co
    od nas przywozić.

    Jarek

    --
    Byłem w Ryjo, byłem w Bajo, miałem bilet na Hawajo
    Byłem na wsi, byłem w mieście, byłem nawet w Budapeszcie

  • 116. Data: 2016-07-22 23:40:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pamiętam jakiegoś gościa o dość nawiedzonym spojrzeniu, który usłyszawszy, że
    rozmowa gdzieś zeszła na piromaństwo,

    No spojrzenie to by się może i zgadzało, ale reszta już nie :)
    Widać więcej nas było, pasjonatów chemii :)

  • 117. Data: 2016-07-22 23:40:26
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > O chyba nie, przynajmniej nie w takiej postaci.

    Mialem na myśli ilość energii. Zwłaszcza w połączeniu z wszelakimi dziurwami
    ozonowymi (nie poprawiać).

    > Wydawaloby sie, ze zapylenie pluc ruda uranu zdrowe nie jest.

    Zdecydowanie - i nie namawiam do tego. Metal, nie dość, że niebywale
    piroforyczny, to jeszcze ma toksyczne związki.
    Chyba, że sępią na BHP dla pracowników... a to już by było skurwysyństwo.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 118. Data: 2016-07-22 23:44:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak sobie czytam te wasze historie, i myślę, że członkowie tej grupy są
    jednymi z bardziej niebezpiecznych ludzi dla każdej władzy :)

    Skoncentrowana wiedza, poparta głębokim doświadczeniem z wielu dziedzin
    niebezpiecznych... Obyśmy się wszyscy nie spotkali kiedyś w jakimś
    obozie :)

  • 119. Data: 2016-07-22 23:45:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Skoncentrowana wiedza, poparta głębokim doświadczeniem z wielu dziedzin
    > niebezpiecznych... Obyśmy się wszyscy nie spotkali kiedyś w jakimś
    > obozie :)

    Chociaż, z drugiej strony, jak sądzę, długo by ten obóz nie postał :D

  • 120. Data: 2016-07-23 00:27:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > Chociaż, z drugiej strony, jak sądzę, długo by ten obóz nie postał :D

    Otóż to! Jeśli nawet tak się stanie, to dość u nas przemyślnych forteli,
    by sprawić, aby nas wszystkich zakwaterowali w jednym baraku. A będzie
    to najweselszy barak w całym obozie. Tak więc trzymajmy się razem.

    Jarek

    --
    W więzieniu, w więzieniu
    też czasami mieszka