  • 181. Data: 2016-07-29 14:40:12
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.07.2016 o 08:48, robot pisze:

    > A tak tak. Te korki były w sam raz na zapalniki, "wrażliwe".
    > Tylko najwięksi gieroje w klasie zajmowali się "wytaczaniem" ładunków z
    > korków,
    > bo często dochodziło do eksplozji podczas procedury.

    Kropelką wody wystarczyło potraktować i potem wysuszyć na słońcu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 182. Data: 2016-07-29 18:59:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 14:40:14 UTC+2 użytkownik Czarek Grądys napisał:

    > Kropelką wody wystarczyło potraktować i potem wysuszyć na słońcu.

    Robiłem to samo kropelką denaturatu. Efekt ten sam, a wyjęty środek by gotów do
    rzucania za pół godziny a nie po dobie suszenia na grzejniku, z ryzykiem, że w
    międzyczasie na minę wlezie rodzicielka albo rodzeństwo.
    Ale mimo tego, łapy poparzone nieraz były, bo denaturatu czasem pod ręką nie było, to
    się obierało tak, jak leci :)

  • 183. Data: 2016-07-30 10:49:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 26.07.2016 o 14:00, HF5BS pisze:

    > BTW. Coś z zapałkami - https://www.youtube.com/watch?v=pFajrsdenKo
    > Milion łebków.

    Ale to nie jest podobnie jak z czarnym prochem?
    Z łebków się przecież strzelało (dwie śruby i nakrętka) - 3-5 łebków
    wystarczało żeby potem długo piszczało w uszach. Z resztą nie potrzeba
    śruby - wystarczy "gwiazda", ale tutaj raczej kluczową rolę spełnia
    spotkanie łebka z draską.
    Tak czy inaczej widząc co potrafi kilka łebków raczej nie chciał bym
    żeby im ta beczka faktycznie detonowała.

    --
    Mirek.

  • 184. Data: 2016-09-04 01:18:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "bartekltg"

    > No to może mały konkursik - kto zrobił w młodości najgłupszą i
    > najbardziej niebezpieczną rzecz ?

    Podgrzewanie naczynka z produkowanym napalmem (coby się mydło lepiej
    rozpuszczało),... nad otwartym ogniem. Za koc gaśniczy posłużył
    dywan, powstałą piękna warstwa gęstego dymu. (Dywan przeżył, do czasu
    przypadkowego skropienia go kwasem siarkowym.)

    Słoiczek ze sporą ilością prochu czekoladowego (siarki nie miałem),
    i prowadzę 'eksperyment', biorę po małej łyżeczce, mieszam z różnymi
    dodatkami, patrząc, jak się ogienek zmienia.
    Z jednego próbnego odpalenia iskra wpadła do słoiczka.
    Piękny język ognia poszedł, ale stoliczek pokryty kraterami.
    ---
    Więc właśnie .. iskra. Wymyśliłem sobie, że na grot transformatorówki
    zaczerpnę odrobinę saletry i odpalę zasilając. I odpaliłem, ale ... iskra
    wpadła do słoika pełnego saletry. Nic z tym ogniem nie walczyłem a po
    zdarzeniu plastikowa obudowa transformatorówki była z jednej strony
    potopiona, kawał dywanu miał powypalane dziury a całe mieszkanie było pełne
    dymu i ... straż nie przyjechała a wentylowałem mieszkanie przez okno za
    pomocą wentylatora i ... rodzice nie skapnęli się, że coś jest nie tak i
    nigdy nie dowiedzieli się że takie zdarzenie miało miejsce.

  • 185. Data: 2016-09-04 15:09:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    Może to on https://youtu.be/bFDykqEAt1Q?t=45

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 186. Data: 2016-09-04 16:07:34
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Może to on https://youtu.be/bFDykqEAt1Q?t=45

    Pewnie mu kabel (cable select) się pomylił master ze slave?
    Swoją drogą zastanawiam się, co musieli mysleć ludzie, jak z Wolumenu
    wracałem z izopropanolem (tak, że etykietka była dobrze widoczna) trzymanym
    w ręce i już nie pomnę, co jeszcze... o, już pamiętam, dwa pojemniki z gazem
    do lamp lutowniczych, kupione tamże... a trasą moją było Metro Wawrzyszew do
    Politechniki, potem autobus do Pekinu, nikt nie podszedł, nie zapytał, nie
    zaczepił, może dlatego, że mnie się nic nie migało? A było to jakoś zaraz po
    jakimś chyba wybuchu, czy ataku, w tamtych frankofońskich regionach... A
    może bali się? Ochrona Metra nic, kompletnie...
    Może przy następnym zakupie IPA i gazu, nabędę jakąś starą płytę główną i
    garść kabelków, jak na filmie? :)

    PS Nie zamierzam nikogo straszyć, szanuję tragedię innych, tylko czasem mam
    takie wrażenie, że bardziej to paranoja podsycana przez massmedia, niż
    rzeczywiste zagrożenie.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"