  • 101. Data: 2016-07-22 13:50:48
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Ja w szkole podstawowej będąc, wypożyczyłem ze szkolnej biblioteki
    > książkę tłumaczoną z rosyjskiego, w której krok po kroku opisywano
    > jak z naboju do syfonu zrobić silnik rakietowy. Książka w całości
    > była o modelarstwie rakietowym, a największa opisna tam rakieta
    > miała tak z półtora metra długośi i miała korpus z metalowej rury.
    > O zdalnym sterowaniu i naprowadzaniu tych rakiet też coś było.

    Skąd ja to znam :-)
    Były tam przepisy na paliwa rakietowe, gdybym dziś podał taki przepis...
    I bardzo ciekawe rozważania dotyczące stabilności lotu. Wykorzystałem w
    praktyce.

    P.P.

  • 102. Data: 2016-07-22 15:08:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2016 13:50, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Skąd ja to znam :-)
    > Były tam przepisy na paliwa rakietowe, gdybym dziś podał taki przepis...
    > I bardzo ciekawe rozważania dotyczące stabilności lotu. Wykorzystałem w
    > praktyce.

    Pamiętacie tytuł?

    pzdr
    bartekltg

  • 103. Data: 2016-07-22 16:03:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2016 11:29, J.F. wrote:
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ceglowka imo nie wytrzyma, stopi sie znacznie nizej.
    > No chyba ze jakis gruby tygiel, zewnetrzna warstwa termitu bedzie
    > chlodniejsza, ale srodkowa moze sie podgrzac.
    >
    > Suchy lod moze byc ciekawy - utrzymywanie na poduszce gazowej.
    > Chlodzenie mimo wszystko jest.

    Rozgrzaną kulkę utrzymuje nawet nieźle.
    https://www.youtube.com/watch?v=yO6zPc7-ydI

    Zdziwiłęm się, bo przez zwykły lód przechodzi
    jak przez masło:
    https://www.youtube.com/watch?v=w0o5xVkzo54

    pzdr
    bartekltg

  • 104. Data: 2016-07-22 16:09:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:08, bartekltg pisze:
    > Pamiętacie tytuł?
    Oj.......... ;-)

    Rbert

  • 105. Data: 2016-07-22 16:16:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bartekltg pisze:

    > Pamiętacie tytuł?

    Nie pamiętam, ale jakiś normalny i wszystko wyjaśniający, w rodzaju
    "Modelarstwo rakietowe" czy cóś.

    Jarek

    --
    List był do wuja Leona,
    A skrzynka była czerwona,

  • 106. Data: 2016-07-22 16:17:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bartekltg pisze:

    > Rozgrzaną kulkę utrzymuje nawet nieźle.
    > https://www.youtube.com/watch?v=yO6zPc7-ydI
    >
    > Zdziwiłęm się, bo przez zwykły lód przechodzi
    > jak przez masło:
    > https://www.youtube.com/watch?v=w0o5xVkzo54

    To ja jeszcze poproszę o filmik pokazujący przechodzenie
    niklowej kulki przez masło.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2016-07-22 16:22:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2016 16:17, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To ja jeszcze poproszę o filmik pokazujący przechodzenie
    > niklowej kulki przez masło.

    Nie doceniasz internetów:
    https://www.youtube.com/watch?v=XIOPyIkOhbs

    Jeden facet wsadza różne rzeczy pod prasę hydrauliczną
    i ma miliony wyświetleń na odcinek ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 108. Data: 2016-07-22 16:52:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bartekltg pisze:

    > Nie doceniasz internetów:
    > https://www.youtube.com/watch?v=XIOPyIkOhbs

    Ja nie doceniam?! Doceniam potęgę Usenetu -- wystarczy
    grzecznie poprosić, a dostanie się każdą zachciankę.

    I jeszcze sobie pomyślałem, że skoro ta kulka niklowa,
    to by mogła służyć wręcz do wytwarzania masła. Roślinnego.
    Z oleju. Na to też pewnie jest ilustracja filmowa.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2016-07-22 18:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Zla kulka, albo kiepski lod
    https://www.youtube.com/watch?v=7V2_aMG3YsI

    Koncowka tez ciekawa ... choc w sumie - nalezalo sie tego
    spodziewac...

    >Nie doceniasz internetów:
    >https://www.youtube.com/watch?v=XIOPyIkOhbs

    To moze lepiej mowic "przechodzi jak przez styropian" ?
    https://www.youtube.com/watch?v=ct5tnM3NMGw

    A jak juz bylo pirotechnicznie
    https://www.youtube.com/watch?v=JFPEflJ1xGQ
    https://www.youtube.com/watch?v=fx0-vZqoXtk
    https://www.youtube.com/watch?v=aNMZSlinbMU
    https://www.youtube.com/watch?v=WALaZ4e7rYM
    https://www.youtube.com/watch?v=L9GmGns0nrM

    P.S. Zdolni fachowcy
    https://www.youtube.com/watch?v=oWqNo81ALfw

    J.

  • 110. Data: 2016-07-22 18:26:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-07-22 o 11:28, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > się nieznacznie ruszały) wisiała sobie bomba (nie znam się, miało to ze
    > 30..40 cm długości). Tyle, że to na poligonie było, a my tam nielegalnie
    > (wstawało się o 4 rano aby zebrać obóz i przepłynąć pod mostem zanim
    > przyjdzie wartownik), więc nie było jak zawiadomić...
    > A brat na Starej Drawie miał tak. Płynie i słyszy czołg, ale przed nim
    > mały mostek więc przyjął, że czołg tym mostkiem przejeżdża, a tu mu
    > nagle przed sam kajak wjeżdża czołg (starorzecze Drawy ma kilka metrów
    > szerokości i głębokość trochę więcej jak do kolan).

    Mocne :)

    A to jeden z kolegów wracał ze szkoły do domu. Akurat w naszej klasie
    były 3 osoby "miejscowe" - reszta w internacie albo na stancji. No ale
    na weekend do domu, niestety nie zawsze się zdążyło na autobus, a w
    klasie byli ludzie z 5 ówczesnych województw. No taka szkoła. Więc
    przesiadki z jednego autobusu czy pociągu do drugiego nie były niczym
    wyjatkowym, a jak któryś się spóźnił... No i pech chciał, że się
    spóźnił. Ani w jedną, ani w drugą. Trzeba iść. Ciemno, bo już noc...
    bezksiężycowa. I jakieś straszne kształty przed chłopakiem, i to parę na
    raz. Iść, nie isć... W końcu się zdecydował. Jak już doszedł o obmacał,
    to się okazało, że stoi przed armatą przeciwlotniczą, 85 albo 100mm,
    kilka takich stało na poligonie z podniesionymi lufami koło siebie... A
    on jeszcze był świeżo po "Wojnie Światów" ;)
    Ale okolice fajne są. Są takie wieczory, że pomimo że ciepło, miło itd
    momentami ciarki po plecach przelatują tak właściwie nie wiadomo czemu.
    Oj, po lasach po nocach człowiek się szwendał i jakoś nic go nie zjadło.
    Dzika na żywo to dopiero w Gdańsku zobaczyłem (no poza zoo). Łażą
    skubańce po Grunwaldzkiej nawet i się nie boją. Po Sopocie też łażą.

    Pozdrawiam

    DD