  • 71. Data: 2016-07-21 21:56:48
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.07.2016 o 18:00, Mirek pisze:

    > I do ogniska, czy jakiś bardziej wyrafinowany sposób?

    Czarek pod tramwaj.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 72. Data: 2016-07-21 22:02:35
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.07.2016 o 10:34, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Najbardziej zabawne było to, że instruktor został zawieszony na trzy
    > miesiące, potem wrócił. Musiał mieć dobre "plecy".

    Uznali, że to nie polityczne, czyli w sumie głupstwo ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 73. Data: 2016-07-21 22:10:20
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.07.2016 o 10:58, HF5BS pisze:

    > Pochwal sie, jest przedawnienie :)

    Jakie przedawnienie, będzie zbrodnia komunistyczna!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 74. Data: 2016-07-21 22:12:31
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skąd taka temperatura?
    > Żeby pojawiały się dziury nie trzeba pewnie nawet dokłądnie T topnienia,
    > a 3100degC to jest powyżej T wrzenia dla zelaża.

    Tak się magnez pali... Właśnie sprawdziłem.
    A elektron, to głównie magnez przecież, nawet do 98%.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 75. Data: 2016-07-21 22:13:45
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.07.2016 o 11:13, HF5BS pisze:

    > A pomyśleć, że podobno komuna wszystkiego się bała, z własnym cieniem
    > włącznie. A przez cenzurę przeszła książeczka bodajże Stefana
    > Sękowskiego, tytułu nie pomnę, gdzie opisywał produkcję prochu czarnego,
    > preparatu promieniotwórczego na bazie koszulki żarowej Auera,
    > luminofory, chyba ognie bengalskie też... Tośmy świętsi od Papieża...
    > wróć, komuny, bardziej sie boimy, niż ona :P

    Pamiętam, to były farby świecące ze składnikiem radioaktywnym. Mogące
    latami świecić, a nie tak, że godzinę czy dwie po naświetleniu światłem.
    Też to czytałem.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 76. Data: 2016-07-21 23:21:40
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości

    > Coś koło tego to termit ma. Ale magnez może też?

    Zgadza się, termit (domieszkowany) nawet do 3800, choć i tak nie jest
    rekordzistą.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Termit_(pirotechnika) (uwaga, jak pokaże brak
    strony, to trzeba ręcznie dopisać nawias zamykający)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Magnez (wlaściwości fizyczne...) 3000-3100
    Cyjan spala się w ok. 4000.
    Nie udało mi się znaleźć nazwy substancji, to chyba mieszanina, która spala
    sie OIDP, w 5200 stopniach... Szum informacyjny jest niesamowity...
    A coś kiedyś przegladałem i trafiłem na dość zręczną listę.

  • 77. Data: 2016-07-21 23:23:58
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekaw jestem co to jest, ale boję się wpisać w wyszukiwarkę.
    > Niby żartuję, ale...

    Z Wikipedii nie zdjęli...

  • 78. Data: 2016-07-21 23:30:44
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > dłoń. Wypalone dwie dziury w dłoni przez kondensator zasilacza do
    > notebooka który przez weekend utrzymał ładunek... Długo się to goiło.

    Niezblidowany... Ja zaliczyłem "zęby węża" paręnaście dni temu, jak
    usiłowałem ustalić coś z matrycą w lapie, dwa, na szczęście tylko nieźle
    śmierdzące, spore punkty, wypalone przez łuk elektryczny... Ale miewałem już
    prawdziwe znaki elektryczne. Nie wiem, na ile to prawda, ale |kopnięty"
    podobno powinien wypić łyżeczkę sody oczyszczonej w szklance wody.

    > To tyle w tym odcinku (i chyba zresztą dość chwalenia się głupotą).

    Ee... takie to ciekawe... Zaś popieram, aby przy tym myśleć. (choć, jak to
    mawiają, i szewc bez butów chadza)

  • 79. Data: 2016-07-21 23:41:54
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Niby nie gasił wodą.
    >
    > http://www.poranny.pl/magazyn/art/5414960,krzysztof-
    ziemiec-ulegl-wypadkowi-poparzyl-sie-plonaca-parafin
    a,id,t.html

    > "Najpierw - jako stary harcerz - przykryłem garnek pokrywką licząc, że
    > odcięcie powietrza zdusi ogień, ale wtedy nastąpił wybuch. Chciałem to
    > wynieść. Nie pomyślałem, że garnek był rozgrzany do czerwoności i wypadnie
    > mi z rąk. Płonąca parafina oblała mnie i podłogę. W ten ogień padałem,
    > wstawałem. W korytarzu natychmiast zajęła się, kupiona kilka tygodni
    > wcześniej szafka. Nad nią były korki, które się przepaliły, wszystko
    > wysadziło. Trwało to sekundy, może minuty."

    Zdecydowanie musiało tam być coś jeszcze. I to raczej nie pojedyncze krople.
    Nic dziwnego, że jebło.
    W jednym ze szpitali na Pomorzu Zachodnim (nie mylić z województwem -
    wówczas jeszcze nim nie było) widziałem, przez dosłownie chwilę, kilka
    sekund, bo przechodziłem dalej, niejako w bonusie, przy okazji, salę z
    ludźmi poparzonymi, chyba dwóch ich było. To było 32 lata temu. Do dziś
    pamiętam, co tam zobaczyłem i usłyszałem (drzwi chyba były lekko uchylone, a
    szyba nie przeslonięta), nie dla każdego taki widok. To nie był krzyk. To
    był cichy jęk... Reszty oszczędzę.

  • 80. Data: 2016-07-21 23:55:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    (wióry "elektronowe" zjarane w wiadrze)
    > Tego nie wiem. Na WUCH-u miałem praktyki. Ten przykład był jednym z kilku
    > w ramach "terapii BHP" ;)
    > Przypadek miał miejsce nie później, niż w latach 70-tych, a raczej
    > wcześniej. Wtedy jeszcze ludzie normalne były, nikt się takich drobnostek
    > nie czepiał. Człek przeżył, to znaczyło pewnie, że zdolny do

    Czy to taka drobnostka, taka akcja, dobrze, ze względnie mało stratna.

    > pracy.

    Pewnie tak. Może wtedy nawet nie było takiej konieczności, ale uważam, że
    elementarne myślenie, powinno być podstawą. Przede wszystkim, jak jest
    obrabiany materiał, to znać jego właściwości i zagrożenia, choćby to był
    tylko cieć do wynoszenia śmieci. Stąd też właśnie swego czasu domagałem się,
    aby architekt projektujący domy, miał choć elementarne pojęcie o
    materiałach, z jakich zaprojektowany przez niego dom będzie zbudowany.

    > Ech, ciekawie się ogląda filmy z okresu Dwudziestolecia. Przykładowo na
    > ulicy zderzył się motocyklista z samochodem. Ludzie podbiegli, podnieśli
    > motór i kierowcę, obu ustawili w pionie, a policjant jak był to jeszcze
    > pomógł naprostować błotnik. Posadzili delikwenta na motorze i popchnęli,
    > żeby odpalił. Gdzie tam kto myślał o mandatach - policja nie od tego była.

    Wtedy ruch mniejszy, to i zapewne mniejsze obostrzenia. Nie wiem, na ile to
    prawda, ale stan upojenia alkoholem był za dawnych czasów usprawiedliwieniem
    dla kierowcy, który zrobił wypadek.
    Znany polsko-szwajcarski aktor, Bohdan Eugene Junod, znany jako Eugeniusz
    Bodo, w takim stanie właśnie spowodował wypadek, nie trafiłem na wzmiankę o
    jakiejś szczególnej karze.
    Zresztą, i ówczesna pirotechnika filmowa, to jak piardnięcie niemowlaczka
    https://www.youtube.com/watch?v=8N8JpL1apNg a dziś, jak coś wydupi, to
    klękajcie narody...