  • 81. Data: 2016-07-22 00:03:33
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:57912cf9$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pamiętam, to były farby świecące ze składnikiem radioaktywnym. Mogące
    > latami świecić, a nie tak, że godzinę czy dwie po naświetleniu światłem.
    > Też to czytałem.

    A ja bym z ciekawości spróbował wznowić to wydanie... ciekawe, czy by
    przeszło? :)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 82. Data: 2016-07-22 02:55:46
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.07.2016 20:02, Paweł Kasztelan wrote:

    > Ja tylko skopiowałem link znaleziony gdzieś w sieci i wysłałem.
    > Chodziło o mat. wyb. o nazwie Pentryt.
    > Był to opis jak go zrobić napisany przez jakiegoś chemika bo
    > zawierał masę szczegółów i uwag. Jakie temperatury utrzymać
    > na poszczególnych etapach reakcji itp.
    > Sam "przepis" musiał być dobry bo przyszli :)
    > Ale z tego co pamiętam to cały bajer tkwił w zapalniku
    > "spłonce". Normalne podpalenie nie powodowało wybuchu.
    > A było to w 2009-2010r.

    Ale żeby na pl.rec.lotnictwo
    ;-)
    Wątek okolicznościowy:
    "25 grudnia 2009 został użyty przez 23-letniego Nigeryjczyka Abdulfaruka
    Umara Muttalaba do nieudanej próby wysadzenia samolotu Airbus A330-300
    wykonującego lot 253 linii Northwest Airlines z Amsterdamu do Detroit.
    Muttalab próbował zdetonować pentryt zaszyty w swoim ubraniu, dodając do
    niego roztwór kwasu ze strzykawki - jednak wywołał tylko mały pożar, po
    czym został obezwładniony[4]."

    pzdr
    bartekltg

  • 83. Data: 2016-07-22 09:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >swoim ubraniu, dodając do niego roztwór kwasu ze strzykawki - jednak
    >wywołał tylko mały pożar, po czym został obezwładniony[4]."

    A swoja droga - co to za kwas wywoluje detonacje pentrytu ?

    J.

  • 84. Data: 2016-07-22 09:43:48
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2016 o 00:03, HF5BS pisze:

    > A ja bym z ciekawości spróbował wznowić to wydanie... ciekawe, czy by
    > przeszło? :)

    Teraz pewnie byś tej koszulki radioaktywnej nie kupił. Zresztą wtedy
    też nie wszystkie były radioaktywne, autor polecał to sprawdzić za
    pomocą kliszy. Wtedy mnie to interesowało, całe szczęście, że nie
    kupiłem, bo w książce chyba nie było jakiegoś ostrzeżenia, żeby uważać,
    nie spożywać czy jakieś rękawiczki używać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 85. Data: 2016-07-22 10:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A ja bym z ciekawości spróbował wznowić to wydanie... ciekawe, czy by
    >przeszło? :)

    Cenzury juz nie ma, wiec mozna napisac co sie chce, no prawie :-)

    A materialy radioaktywne mozna po prostu kupic.
    http://unitednuclear.com/index.php?main_page=index&c
    Path=2_5
    http://unitednuclear.com/index.php?main_page=index&c
    Path=2_4

    Chcecie plutonu ?
    http://science.energy.gov/nbl/certified-reference-ma
    terials/prices-and-certificates/plutonium-certified-
    reference-materials-price-list/

    Gdzies widzialem w bardziej przystepnych cenach ... ale ilosci
    mikroskopijne.

    Czy prywatnemu Amerykaninowi sprzedadza 1gr plutonu to nie wiem,
    sprowadzenie do Polski byc moze tez jest zakazane, nawet mg ilosci.

    A farby swiecace to teraz na trycie sie robi. Wygodne zrodelko i 12
    lat okresu polrozpadu ..

    J.

  • 86. Data: 2016-07-22 10:22:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-21 o 12:56, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (S.Sękowski)
    >
    > Yyy... mówisz o huku takim bum jebut? :))

    No przecia, że takim :)

    Aczkolwiek ja nie lubiłem "hucznych" zabaw. Wolałem palące się rysunki,
    zmiany kolorów po wymieszaniu płynów, a jeszcze bardziej to lutownicę
    czy mechanikę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 87. Data: 2016-07-22 10:22:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >Zgadza się, termit (domieszkowany) nawet do 3800, choć i tak nie jest
    >rekordzistą.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Termit_(pirotechnika) (uwaga, jak
    >pokaże brak strony, to trzeba ręcznie dopisać nawias zamykający)
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Magnez (wlaściwości fizyczne...)
    >3000-3100

    Ale w czym to trzymac w czasie tego spalania ?

    >Cyjan spala się w ok. 4000.

    Tu latwiej, bo gaz ...

    J.

  • 88. Data: 2016-07-22 10:52:34
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > kupiłem, bo w książce chyba nie było jakiegoś ostrzeżenia, żeby uważać,
    > nie spożywać czy jakieś rękawiczki używać.

    Wydaje mi się, że autor po prostu przyjął założenie, że odbiorcami jego
    publikacji będą ludzie inteligentni, umiejący myśleć, którzy wiedzą, co
    oznacza słowo "promieniotwórczy"...? Stąd nie dodawał stosownych ostrzeżeń,
    ponieważ, w związku z powyższym założeniem, uznał je za niepotrzebne...?

  • 89. Data: 2016-07-22 10:58:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wiedzą, co oznacza słowo "promieniotwórczy"...? Stąd nie dodawał
    >stosownych ostrzeżeń, ponieważ, w związku z powyższym założeniem,

    Zdaje sie, ze liczyl na tor, a ten naturalny jest bardzo malo
    radioaktywny.
    W koncu w kopalni uranu ludzie bez skafandrow chodza, nawet bez masek
    przeciwpylowych.

    Ostrzezenie przed konsumpcja moze by i sie przydalo - ale pewnie nie
    wpadl, ze ktos moze farbe swiecaca zjesc.

    J.

  • 90. Data: 2016-07-22 11:02:51
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > No przecia, że takim :)
    >
    > Aczkolwiek ja nie lubiłem "hucznych" zabaw. Wolałem palące się rysunki,

    Choć ja muszę się przyznać, ze zdarzało mi się wrzucać petardy, takie małe,
    do szybu windy. Windzie krzywdy nie zrobiło, bo i z kabiny w szparę
    rzucałem, a hałasu co niemiara, najlepiej, jeśli ktoś by stał na dole w
    oczekiwaniu.
    Dziś nie bardzo, bo w windach kamery są, pozostaje uchylić nieco drzwi
    (rozsuwane dadzą czasem zrobić szparę kilka mm) i sru. Ale raczej, żeby na
    kabinę nie spadło, nie chcę windy popsuć, to ma być psota, która niczego nie
    uszkodzi, a nie wandalizm.

    > zmiany kolorów po wymieszaniu płynów, a jeszcze bardziej to lutownicę czy
    > mechanikę.

    W rzeczy samej :)