  • 11. Data: 2016-10-21 11:11:44
    Temat: Re: akumulator 2,4 V
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 10:19, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    &idzastosowanianad=1066&search=braun

    > Zamontuj NiMH i zupełnie się nie przejmuj. W szczoteczce prąd ładowania
    > jest tak mały, że o przeładowaniu nie ma mowy.
    >
    > P.P.

    OK. Zamówione
    przy okazji googlania :)
    http://supermarket.blox.pl/2013/07/Firmy-uniemozliwi
    aja-wymiane-baterii-w.html

  • 12. Data: 2016-10-21 18:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości
    >przy okazji googlania :)
    >http://supermarket.blox.pl/2013/07/Firmy-uniemozliw
    iaja-wymiane-baterii-w.html

    Ciekawe, ale ... to szczoteczka przypominajaca zwykla. Z niewymiennym
    "wlosiem".
    Tak jak zwykla - przewidziana na pare miesiecy, ostatnio sie nawet
    mowi o 2-3.
    Jesli bateria na te 2-3 miesiace starcza ... to czemu nie ?
    Moze to niezbyt ekologiczne, ale moze uzasadnione ?

    Ciekaw jestem czy ten specjalny uklad mial zabezpieczyc przed wymiana
    baterii, czy po prostu zostal uszkodzony przy wymianie.

    Wymiany sie chyba nie przewiduje, ale zrobic sie da:
    https://www.youtube.com/watch?v=T7EZsY8JJJY
    https://www.youtube.com/watch?v=UxXIqPjU8KA

    Ale ze tu nie wytrzymala 3 miesiecy - to do reklamacji, neizgodna z
    umowa :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-10-21 19:52:25
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-10-20 o 19:40, AlexY pisze:
    > NiCd nie wolno już sprzedawać,
    Co chwilę się można czegoś nowego dowiedzieć :)

  • 14. Data: 2016-10-21 22:51:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-21 o 19:52, Jawi pisze:
    > Co chwilę się można czegoś nowego dowiedzieć :)

    Tak też myślałem, że już zakazali, jakiś czas temu, oczywiście
    ciocia-slerocia UE. A z mojej praktyki, wspartych odrobiną pomiarów,
    wyniosłem (może mylne) wrażenie, że jednak ogniwa NiCd sprawują się
    lepiej niż te NiMH-owe, byle tylko unikać złych cykli (daruję sobie
    opis). Nie badałem tego, jak szybko ulegają "zużyciu" (degradacji z
    cyklu na cykl) te dwa typy, ale te pierwsze pozwalają pociągnąć duży
    prąd, zauważalnie większy, niż te drugie.
    Ciekawe, czy da się jeszcze kadmówki kupić np. w Chinach? No i czy ktoś
    ich nie zahaltuje na granicy...

    Zaś co do problemów wątkotwórcy to podpowiem istotną dla niego różnicę
    pomiędzy tymi dwoma typami. Ktoś już wspominał o różnym reżimie
    ładowania, dodam wyjaśnienie:
    - ma to znaczenie tylko przy stosowaniu ładowarki "szybkiej", co to od
    stanu standardowego rozładowania, do pełna, ładuje ogniwa w jakieś 2 do
    3 godzin. Ład. "zwykła" potrzebuje na to coś koło 10h, i w przypadku jej
    używania nie ma znaczenie które z tych ogniw są ładowane. Jest różnica
    tylko przy "szybkiej", bo jest różna detekcja /końca ładowania/. Dla
    kadmowych wykrywane jest tzw. minus delta V, zaś dla Ni-M-wodorkowych
    jest wykrywane zero delta V, czyli brak przyrostu napięcia ładowanego
    ogniwa. Kadmówki zaś pod koniec szybkiego procesu wykazują... spadek!

  • 15. Data: 2016-10-22 01:10:55
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-21 o 11:11, Roman Rogóż pisze:
    > przy okazji googlania :)
    > http://supermarket.blox.pl/2013/07/Firmy-uniemozliwi
    aja-wymiane-baterii-w.html

    Nie tylko w szczoteczkach do zębów, asortyment urządzeń tak wykonanych
    jest *szeroki*. Ja kupiłem bezmyślnie elektryczną strzyżarkę ze
    szczelnie zabudowanymi ogniwami (jak je trafi szlag, to jednak spróbuję
    jakoś się dobrać im do d*py), wraz firmową ładowarką: oczywiście nie
    pasuje ona do żadnych innych moich elektro-szpejów. Podobne zaćmienie
    miałem przy kupnie latarki: niewymienne ogniwa, zaś ładowarka wbudowana
    w korpus.
    Postąpiłem lekkomyślnie, choć zdecydowanie preferuję ładowanie ogniw
    standardowych, i użycie do tego uniwersalnej ładowarki lepszej jakości,
    dającej choćby minimalny wgląd w proces ładowania. Muszę właśnie kupić
    jakąś lepszą generację, ale brak mi ku temu pretekstu :-)
    Jestem wrogiem mieszania się aparatu państwowego w reguły gry rynkowej,
    nawet małego, ale dbanie o środowisko jednak musi być, siłą rzeczy,
    wsparte niezbędnymi przepisami, i eko-podatkami (od szkodliwości
    utylizowanych urządzeń). Powinny one w zmożony sposób obciążać takie
    produkty, które w sposób *nieuzasadniony* generują uciążliwe dla
    środowiska odpady. I do tej kategorii należą niewymienne, a i
    niestandardowe - ogniwa, czy "firmowe" (dedykowane) ładowarki, które nie
    pasują do niczego innego.

  • 16. Data: 2016-10-22 12:38:02
    Od: f...@g...com

    użytkownik AlexY napisał:

    > NiCd nie wolno już sprzedawać

    Może nie wolno montować w urządzeniach typu szczoteczka do zębów,
    patrzę po dużych sklepach i są Ni-Cd.

  • 17. Data: 2016-10-22 13:05:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    f...@g...com pisze:

    > Może nie wolno montować w urządzeniach typu szczoteczka do zębów,
    > patrzę po dużych sklepach i są Ni-Cd.

    Pewnie jest jakaś luka w przepisach, są zakazane na rynku konsumenckim
    ze względu na kadm.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 18. Data: 2016-10-24 02:42:57
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-22 o 12:38, f...@g...com pisze:

    > Może nie wolno montować w urządzeniach typu szczoteczka do zębów,
    > patrzę po dużych sklepach i są Ni-Cd.

    Szukałem, i jakoś nie spotkałem. Widziałeś to gdzie? Najchętniej wysyłkowo!

  • 19. Data: 2016-10-24 16:23:34
    Temat: Re: akumulator 2,4 V inna beczka
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Pociągnę wątek dalej
    Mam małą ale poręczną wkrętarkę Bosch z akumulatorem NiCd 9.6V
    model akumulatora 2607335461
    Ostatnio oryginalna ładowarka nie wyłącza już ładowania aż akumulatorki
    zaczynają się grzać. (może nie osiąga wystarczającego napięcia)
    Szukam zastępnika nie koniecznie od boscha (cena) i widzę że jako
    zastępnik proponuje się jakby nigdy nic zestaw złożony z akumulatorków NiMH

    https://swiatbaterii.pl/pl/baterie-akumulatory-bosch
    /415-bateria-akumulator-bosch-o-pack-gsr-96ve2-psr-9
    6ve-2-96v.html

    Nawet jest tam podany PN mojego akumulatora jako "zgodny"

    Czy ładowarka projektowana do NiCd nie rozwali tych NiMH ?

    Zajrzałem do środka a tu wewnątrz normalne trafo blaszane ale zasilane
    od strony pierwotnej przez jakiś układ na triaku
    Strona wtórna tylko wyprostowana motkiem i heja do baterii
    Dodatkowo jakiś prosty układ progowy na jednym tranzystorze który zapala
    LEDa kiedy bateria bierze prąd.
    Układ z triakiem nie mierzy napięcia baterii bo jest od niej całkowicie
    odseparowany.

    Zastanawiam się czy inwestycja w nowy akumulator ma w ogóle sens
    jeżeli ładowarka bezmyślnie przeładuje nowe ogniwa aż złapią temperaturę
    i też będą do wyrzucenia.

  • 20. Data: 2016-10-24 22:13:30
    Od: f...@g...com

    użytkownik JaNus napisał:

    > Szukałem, i jakoś nie spotkałem. Widziałeś to gdzie? Najchętniej wysyłkowo!

    Tajny kod dla sklepu TME "Ni-Cd", najważniejsza jest kreska.