  • 21. Data: 2016-11-24 13:43:56
    Temat: Re: akumulator 2,4 V
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 22:51, JaNus pisze:

    > Ciekawe, czy da się jeszcze kadmówki kupić np. w Chinach? No i czy ktoś
    > ich nie zahaltuje na granicy...

    da się kupić. Trzeba tylko wiedzieć, czego szukać - hasłem/kluczem jest
    np. akumulator wysokotemperaturowy do oświetlenia awaryjnego ;-)

    Np.:
    http://pl.farnell.com/yuasa/5dh4-0t4/battery-nicad-5
    xd-with-tags/dp/1863695
    http://pl.farnell.com/yuasa/3dh4-0lap3/battery-nicad
    -3xd-with-plate/dp/1863690
    http://pl.farnell.com/yuasa/3dh4-0la4/battery-nicad-
    3xd-with-leads/dp/1863689

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 22. Data: 2016-11-24 15:28:03
    Temat: Re: akumulator 2,4 V inna beczka
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Pociągnę wątek dalej
    > Mam małą ale poręczną wkrętarkę Bosch z akumulatorem NiCd 9.6V
    > model akumulatora 2607335461
    > Ostatnio oryginalna ładowarka nie wyłącza już ładowania aż akumulatorki
    > zaczynają się grzać. (może nie osiąga wystarczającego napięcia)
    > Szukam zastępnika nie koniecznie od boscha (cena) i widzę że jako
    > zastępnik proponuje się jakby nigdy nic zestaw złożony z akumulatorków
    > NiMH
    >
    > https://swiatbaterii.pl/pl/baterie-akumulatory-bosch
    /415-bateria-akumulator-bosch-o-pack-gsr-96ve2-psr-9
    6ve-2-96v.html

> [...]
    >
    > Zajrzałem do środka a tu wewnątrz normalne trafo blaszane ale zasilane od
    > strony pierwotnej przez jakiś układ na triaku
    > Strona wtórna tylko wyprostowana motkiem i heja do baterii
    > Dodatkowo jakiś prosty układ progowy na jednym tranzystorze który zapala
    > LEDa kiedy bateria bierze prąd.
    > Układ z triakiem nie mierzy napięcia baterii bo jest od niej całkowicie
    > odseparowany.
    >
    > Zastanawiam się czy inwestycja w nowy akumulator ma w ogóle sens
    > jeżeli ładowarka bezmyślnie przeładuje nowe ogniwa aż złapią temperaturę i

    Nie ma sensu, szybko zabijesz nowy akumulator używając takiej prymitywnej
    ładowarki. Lepiej poszukać ładowarki "inteligentnej". Są w Batimexie, ale
    drogie. Można zrobić z zestawu AVT.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2016-11-25 22:40:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

    > przy okazji googlania :)
    > http://supermarket.blox.pl/2013/07/Firmy-uniemozliwi
    aja-wymiane-baterii-w.html

    Nie tylko w szczoteczkach do zębów, asortyment urządzeń tak wykonanych
    jest *szeroki*. Ja kupiłem bezmyślnie elektryczną strzyżarkę ze
    szczelnie zabudowanymi ogniwami (jak je trafi szlag, to jednak spróbuję
    jakoś się dobrać im do d*py), wraz firmową ładowarką: oczywiście nie
    pasuje ona do żadnych innych moich elektro-szpejów. Podobne zaćmienie
    miałem przy kupnie latarki: niewymienne ogniwa, zaś ładowarka wbudowana
    w korpus.
    Postąpiłem lekkomyślnie, choć zdecydowanie preferuję ładowanie ogniw
    standardowych, i użycie do tego uniwersalnej ładowarki lepszej jakości,
    dającej choćby minimalny wgląd w proces ładowania. Muszę właśnie kupić
    jakąś lepszą generację, ale brak mi ku temu pretekstu :-)
    ---
    No ale to było o bateriach (ogniwach galwanicznych) a po co wymienne
    akumulatory ? Przecież to się ładuje wielokrotnie więc prędzej urządzenie
    się zestarzeje niż te ogniwa. Chcesz żeby Ci do trumny włożyli te wraki ?

    Jestem wrogiem mieszania się aparatu państwowego w reguły gry rynkowej,
    nawet małego, ale dbanie o środowisko jednak musi być, siłą rzeczy,
    wsparte niezbędnymi przepisami, i eko-podatkami (od szkodliwości
    utylizowanych urządzeń). Powinny one w zmożony sposób obciążać takie
    produkty, które w sposób *nieuzasadniony* generują uciążliwe dla
    środowiska odpady. I do tej kategorii należą niewymienne, a i
    niestandardowe - ogniwa,
    ---
    Co tu wymieniać ??? Masz urządzenie 2 lata i wywalasz bo jest na wskroś
    przestarzałe.

    czy "firmowe" (dedykowane) ładowarki, które nie
    pasują do niczego innego.
    ---
    To już prędzej, ale ja prawie nie widzę potrzeby używania wymiennych
    akumulatorów.