  • 91. Data: 2019-03-24 14:43:30
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-23 o 15:45, J.F. pisze:

    > Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
    > zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
    > dopuszczalna predkoscia.

    To może inaczej: pokaż realną korzyść jaką uzyskasz zapisując plik JPG w
    postaci np. TIFF czy TXT lub INI.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 92. Data: 2019-03-25 01:36:11
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:k8gd9e9atbua9tq7a9nb1nrm7i49p9v79p@4ax.com
    > Sat, 23 Mar 2019 03:52:07 +0100, w
    > <5c959f5f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > No dałeś do pieca :)))
    > Skąd ci takie rzeczy przychodzą do głowy?

    a bo ja wiem. pewnie zakamarki podswiadomosci. a nad tym nie panujesz.

  • 93. Data: 2019-03-25 02:12:25
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q781c7$48b$1@node1.news.atman.pl
    [................]
    > stopień kompresji, z którym walczysz, to zabranie się do tematu od dupy
    > strony więc można to sobie w zasadzie odpuścić.

    w zasadzie nie.
    dlaczego:
    *w* *zasadzie* z kazda sprawa odpuszczona przez app mozna potem powalczyc
    obrobkowo (poza komora), z niezlym/ciekawym efektem przekuwac niedorobki na
    dorobki.
    Ale: jesli przy powiekszeniu zaatakuja efekty kompresji, np. artefakty i to
    stosunkowo wczesnie (stopien powiekszenia), to robi sie mogila. stad problem
    algorytmu kompresji. Dla FOTOGRAFII to, o czym piszesz, to sprawy istotne,
    ale dla foto KOMORKOWEJ, ktora ja nie zastepuje FOTOGRAFII, problem widze w
    miejscu innym, najprostszym, w degradacji z powodu kompresji (oczywiscie:
    zakladam, ze matryca i wszystkie graty dzialajace w aparacie sa jakie sa i
    zmianie nie podlegaja).
    ja nie chcialem rozwijac tutaj problemu FOTOGRAFII, jeno problem degradacji
    przez kiepskie ustawienia matryc dla dwoch kanalow i kiepskiego probkowania.
    Dla foto KOMORKOWEJ to wlasnie chce miec na optymalnym poziomie, a z
    reszta - w tego rodzaju foto - to ja sobie poradze.

    btw:
    co do helpx.adobe.com - fajnie, ze mozna w komorce obrabiac foto, ale W
    KOMORCE, to mnie na cholere potrzebna obrobka w PS, czy w lightroom. W
    komorce nie jest mi potrzebny lightroom; jesli juz, to wystarczy to, co ma
    np. ZDJECIA w samsungu, czyli: przyciac/poprawa dziury/biel/czern/... i
    takie tam, i mozna pchnac foto w whatsapp :) A jesli foto jest warta tego,
    to obrobka w laptopie.

  • 94. Data: 2019-03-25 07:57:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2019 14:43:30 +0100, Marek S napisał(a):

    > To może inaczej: pokaż realną korzyść jaką uzyskasz zapisując plik JPG w
    > postaci np. TIFF czy TXT lub INI.

    nie o to chodzi. Program ma podpowiedziec nazwe pliku, ale pozwolic
    wpisac dowolna.
    A nie jakies utrudnienia wprowadzac :-)

    Moze potrzebuje splash.ini do innego programu, moze chce notatnikiem
    utworzyc ustawienia.ini, a nie ustawienia.txt.

    Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
    pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

    J.

  • 95. Data: 2019-03-25 11:04:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    A tak BTW. to OpenCamera ma możliwość zapisu w png, jpg, dng, a nawet w jakimś
    WebP.

  • 96. Data: 2019-03-25 14:21:16
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:ct9h9eh03mp6imh2br0bdqbs43ibm5f760@4ax.com
    > A tak BTW. to OpenCamera ma możliwość zapisu w png, jpg, dng, a nawet w
    > jakimś WebP.

    jest jedna z tych wspomnianych przeze mnie "ok. 10", ktora ma byc testowana.

  • 97. Data: 2019-03-25 22:15:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-25 o 02:12, 1634Racine pisze:

> [...]
    > *w* *zasadzie* z kazda sprawa odpuszczona przez app mozna potem
    > powalczyc obrobkowo (poza komora), z niezlym/ciekawym efektem przekuwac

    Powiem tak - za dużo fot przetwarzałem by nie wiedzieć co zrobić, gdy
    napotykam na powyższe problemy. Owszem, możesz próbować walczyć z tym,
    co niewiele da a przy okazji będzie miało niewygodne skutki uboczne w
    postaci wielkości plików.

    Jak to mawia wieszcz narodowy: róbta, co chceta :-)

    > co do helpx.adobe.com  - fajnie, ze mozna w komorce obrabiac foto, ale W
    > KOMORCE, to mnie na cholere potrzebna obrobka w PS, czy w lightroom.

    Właśnie o tym pisałem: w PL to bardzo mało popularne.

> [...]
    > dziury/biel/czern/...  i takie tam, i mozna pchnac foto w whatsapp :) A
    > jesli foto jest warta tego, to obrobka w laptopie.

    Chyba warta degradacji: wtedy rzeczywiście na laptopie :-) Np. używam na
    co dzień MacBook'a Pro lecz foty przetwarzam na normalnym kompie z
    normalnymi monitorami, które dają się skalibrować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2019-03-25 22:22:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-25 o 07:57, J.F. pisze:

    > nie o to chodzi. Program ma podpowiedziec nazwe pliku, ale pozwolic
    > wpisac dowolna.
    > A nie jakies utrudnienia wprowadzac :-)

    Jestem innego zdania. Wiele ludzi nie wie pod co są rozszerzenia więc z
    czystej niewiedzy może popełniać błędy. Nadawanie innych rozszerzeń niż
    wymagane przez aplikację, powinno być dostępne tylko dla fachowców. I
    tak właśnie jest.

    > Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
    > pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

    ... i ta opcja nie bez kozery jest domyślnie włączona (włączona - bo
    nazywa się "Ukryj Rozszerzenia ..."). Czyli nie tylko ja forsuję to
    podejście.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 99. Data: 2019-03-26 17:03:18
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q781i3$48b$2@node1.news.atman.pl
    > To może inaczej: pokaż realną korzyść jaką uzyskasz zapisując plik JPG w
    > postaci np. TIFF

    mozna - majac jpeg z komory - obrabiac do skutku jpeg :) ale mozna sprobowac
    tiff.

  • 100. Data: 2019-03-26 17:14:20
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q7bgdo$hpn$1@node1.news.atman.pl
    > Chyba warta degradacji: wtedy rzeczywiście na laptopie :-) Np. używam na
    > co dzień MacBook'a Pro lecz foty przetwarzam na normalnym kompie z
    > normalnymi monitorami, które dają się skalibrować.

    no oczywiscie, jak pro, to pro :)
    btw:
    ja w kolorze nie robie w ogole. tylko cz-b. a chocby *wstepna* operacja -->
    *zaawansowane* sprowadzanie do skali szarosci [czyli nie klawisz i gotowe],
    to z uwagi na laptop odbywa sie mniej banalnie, najkrocej: wersje, 3-4. Jest
    ok.