  • 101. Data: 2019-03-27 01:37:57
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-26 o 17:14, 1634Racine pisze:

    > btw:
    > ja w kolorze nie robie w ogole. tylko cz-b. a chocby *wstepna* operacja -->
    > *zaawansowane* sprowadzanie do skali szarosci [czyli nie klawisz i gotowe],
    > to z uwagi na laptop odbywa sie mniej banalnie, najkrocej: wersje, 3-4.
    > Jest
    > ok.

    Tak na marginesie: fotografia b/w jest znacznie trudniejsza od
    kolorowej. Jeśli zrobiłbyś fotkę trzech kolorów: RGB (0A0A0A)
    zawierającą różne kształty, to po zwykłej konwersji na b/W otrzymasz
    jednolite szare tło. Dlatego sporo trzeba się napracować przy konwersji
    na b/w z koloru by otrzymać dobry rezultat.Trzeba wiedzieć, co się chce
    zaakcentować w danym ujęciu i w zależności od decyzji - odpowiednio
    przetwarzać. W przeciwnym razie, Twoje zdjęcia będą jedynie ok i nic więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 102. Data: 2019-03-27 01:42:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-26 o 17:03, 1634Racine pisze:

    > mozna - majac jpeg z komory - obrabiac do skutku jpeg :) ale mozna
    > sprobowac tiff.

    Tu się pogubiłem. Co niby można obrabiając JPG do jakiego skutku? Jaki
    ma to związek z tematem?

    Jeszcze raz, jaka jest korzyść z zapisania np. JPG w postaci pliku z
    innym rozszerzeniem? Np. x.INI?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 103. Data: 2019-03-27 23:29:38
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q7egla$h5h$1@node1.news.atman.pl
    [..........]
    > Tak na marginesie: fotografia b/w jest znacznie trudniejsza od
    > kolorowej.

    mocne zdanie

  • 104. Data: 2019-03-27 23:29:39
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q7egtl$h5h$2@node1.news.atman.pl
> [...]
    > to związek z tematem?
    > Jeszcze raz, jaka jest korzyść z zapisania np. JPG w postaci pliku z innym

    ja pisze o jpg --> png poprzez konwersje, Ty - o zmianie rozszerzenia,
    tylko. Czyli misunderstanding

  • 105. Data: 2019-03-27 23:52:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 23:29, 1634Racine pisze:
    > Marek S w news:q7egla$h5h$1@node1.news.atman.pl
    > [..........]
    >
    > mocne zdanie

    Przebij je i podaj jakim "telefonem" robisz fotki :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 106. Data: 2019-03-28 10:27:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Mar 2019 23:29:39 +0100, w <5c9bf962$1$502$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > Marek S w news:q7egtl$h5h$2@node1.news.atman.pl
    >
    > ja pisze o jpg --> png poprzez konwersje, Ty - o zmianie rozszerzenia,
    > tylko. Czyli misunderstanding

    A wracając do tematu to znalazłeś coś? :)

  • 107. Data: 2019-03-28 10:40:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    A tak przy okazji.

    Co widzi matryca (raw):
    http://i65.tinypic.com/11ae74l.png

    Co widzisz ty:
    http://i67.tinypic.com/14l3sb6.jpg

    Dalej uważasz, że kompresja to istotny problem?

  • 108. Data: 2019-03-30 16:40:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-28 o 10:40, r...@k...pl pisze:

    > Dalej uważasz, że kompresja to istotny problem?

    Wątkotwórca zafiksował się na tej kompresji. Nawet słonia na drodze w
    swojej determinacji nie zauważy. Jemu chodzi wyłącznie o otrzymanie
    dużych w bajtach plików, co jest ponoć miarą jakości zdjęcia.Ja
    odpuściłem sobie dyskusję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 109. Data: 2019-03-31 00:17:21
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q7o2ln$ooq$1@node1.news.atman.pl
    [.............]
    > Wątkotwórca zafiksował się na tej kompresji. [.....]
    > co jest ponoć miarą jakości zdjęcia.

    gdzies to napisalem?
    ja pytalem o rower z szerokimi oponami; a to, ze nie pytalem, czy z fabryki,
    czy uklepany u kowala - to juz innych problem, ze maja z tym problem.

  • 110. Data: 2019-03-31 14:42:11

    Sun, 31 Mar 2019 00:17:21 +0100, w <5c9ff916$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > czy uklepany u kowala - to juz innych problem, ze maja z tym problem.

    Raczej powiedziałbym, że zapytałeś czy wyższe opony przyspieszą jazdę rowerem
    po asfalcie.
    Uzyskałeś informację, że przy kupnie nowych opon lepiej skupić się na ich
    szerokości ;)