  • 81. Data: 2019-03-22 12:25:57
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 21:30:05 +0100, w <5c93f457$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > r...@k...pl w news:apf79elt0vmhevuudqgo7l3vlhcdb7hhs5@4ax.com
    >
    > zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze
    > do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png
    > wyczytalem.

    To nie powtarzaj bzdur :)

    > (wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem
    > "z bibliotekami PNG"?

    Oczywiście. A jak miałyby inaczej?

  • 82. Data: 2019-03-22 21:19:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 22:47, 1634Racine pisze:

    > czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na
    > probkowaniu (najlatwiej), a na app.

    Dokładnie tak!

    > Czyli na czym?

    Tu koledzy może podpowiedzą. Dla mnie w smartfonie byłaby bardziej
    użyteczna maszynka do golenia niż aparat fotograficzny :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 83. Data: 2019-03-22 21:21:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-22 o 00:59, J.F. pisze:

    > Ale zapisze :-P

    Nie ma takiej opcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 84. Data: 2019-03-23 03:52:07
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q73fvm$r0l$3@node1.news.atman.pl
    > Dokładnie tak!
    > Tu koledzy może podpowiedzą.

    skoro "dokladnie tak!" - to moze warto wiedziec dlaczego "dokladnie tak!".
    Bo moze "dokladnie nie!".

    > Dla mnie w smartfonie byłaby bardziej użyteczna maszynka do golenia niż
    > aparat fotograficzny :-)

    dla Ciebie moze tak, a tymczasem pozostalym rozdano proste ap. foto i
    fotografowanie trafilo pod strzechy, i dlaczego to ma byc zle, skoro jest
    ciekawe? poza tym swiatowa "uliczna fotografia" jest dzisiaj - w swoich
    najlepszych foto - na b. wysokim poziomie, wielu ludzi zobaczylo, ze robi
    fotki NIE GORSZE od ikonicznych juz fotoreporterow i ze w ogole mozna to
    robic bez kompleksow na tym poziomie. Aparaty foto w komorkach to dobra
    sprawa. Z jednej strony. Z drugiej: nagle porobily sie miliony Japonczykow
    na wycieczkach, bez przerwy komory w lapach i jak nie grzebanie w fb, to
    pstrykanie byle czego i na to juz patrzec sie nie da. A bedzie jeszcze
    gorzej.

  • 85. Data: 2019-03-23 12:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2019 21:21:49 +0100, Marek S napisał(a):

    > Nie ma takiej opcji.

    No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
    uniwersalnosci :-)

    Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
    "obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

    J.

  • 86. Data: 2019-03-23 15:34:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-23 o 12:50, J.F. pisze:

    > No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
    > uniwersalnosci :-)
    >
    > Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
    > "obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

    Dokładnie tak. Ale w międzyczasie znalazłem obejście jak zapisać w
    błędnym formacie. Da się, choć trzeba się trochę nakombinować. Przy
    zwykłym workflow nawet do głowy mi nie przyszło tak naginać UI by
    przepuścił świadomą destrukcję.

    Czy taka cecha to uniwersalność? Równie dobrze można powiedzieć, że
    samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da
    się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 87. Data: 2019-03-23 15:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 15:34:49 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > błędnym formacie. Da się, choć trzeba się trochę nakombinować. Przy
    > zwykłym workflow nawet do głowy mi nie przyszło tak naginać UI by

    Program powinien umozliwic zapisanie pod dowolna nazwa pliku.
    Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
    Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

    > Równie dobrze można powiedzieć, że
    > samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da
    > się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

    Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
    zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
    dopuszczalna predkoscia.

    J.

  • 88. Data: 2019-03-24 00:29:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Mar 2019 03:52:07 +0100, w <5c959f5f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > fotki NIE GORSZE od ikonicznych juz fotoreporterow i ze w ogole mozna to

    No dałeś do pieca :)))
    Skąd ci takie rzeczy przychodzą do głowy?

  • 89. Data: 2019-03-24 00:30:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Mar 2019 15:45:35 +0100, w <1...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Program powinien umozliwic zapisanie pod dowolna nazwa pliku.
    > Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
    > Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

    Nie wiem po co, ale możesz to spokojnie zrobić chyba w każdym programie.

  • 90. Data: 2019-03-24 14:40:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-23 o 03:52, 1634Racine pisze:

    > skoro "dokladnie tak!" - to moze warto wiedziec dlaczego "dokladnie
    > tak!". Bo moze "dokladnie nie!".

    Już częściowo odpowiedziałem na pytanie. Cytuję:

    "Wiele zależy od aplikacji a mniej od nieznaczne (typu 80/100)
    kompresji. Nie badaj też pojedynczych pikseli lecz patrz na fotę jako
    całość w pożądanej wielkości. Np. wyostrzanie tworzy zazwyczaj aureolę
    wokół obiektu ale na monitorze cała fota mimo to wygląda super."

    Takich aspektów jest mnóstwo. Nie sposób je wymienić. Aplikacja A może
    być lepsza od B ponieważ:

    - Może dawać lepsze wyostrzenie a użytkownik może to właśnie doceniać
    (albo i nie).
    - Może podbijać kolory, co, jak zauważyłem, zdecydowanej większości
    oglądaczy podoba się.
    - Może inaczej dokonywać kompresji do 8-bitów. Krzywych kompresji można
    wymyślać sobie nieskończenie wiele. W aplikacjach zazwyczaj niewiele
    można zmieniać więc zdany jesteś na wizję autora aplikacji w tym zakresie.
    - Odszumianie może przebiegać zupełnie inaczej. Np. jedna aplikacja może
    robić to po całości a inna tylko tak, gdzie jest to potrzebne - czyli w
    cieniach. W przypadku 1 nastąpi utrata ostrości.
    - Aplikacja może wprowadzać lub nie sztuczną głębię ostrości. Przy
    zdjęciach portretowych fajna rzecz.

    Szczerze mówiąc - nie chce mi się o tym wszystkim pisać. Można z tego
    zrobić wykład na wiele dni, jeśli nie dłużej. Na zachodzie powszechnie
    zaczęto stosować (u nas prawie wcale) aplikacje w postaci:

    https://helpx.adobe.com/pl/photoshop/using/mobile-ap
    ps.html

    lub innych znanych firm. Na urządzeniu mobilnym możesz wtedy
    samodzielnie decydować o każdym aspekcie przetwarzania zdjęć. Poczytaj
    sobie w sieci jak ludzie tego używają.

    Gdy zaczniesz się bawić w przetwarzanie zdjęć, to zrozumiesz jak bardzo
    jest to skomplikowany proces, jak ogromnie dużo wariantów tej samej
    fotki można uzyskać i odkryjesz, że stopień kompresji, z którym
    walczysz, to zabranie się do tematu od dupy strony więc można to sobie w
    zasadzie odpuścić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek