  • 1. Data: 2010-02-26 00:01:58
    Temat: awaria 23 lutego w strefie 33
    Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,

    czy ktos z Szanownych wie cos na temat awarii w sieci TPSA, w d. woj.
    bielskim we wtorek 23. lutego?

    pozdr.
    taugusty

  • 2. Data: 2010-02-26 01:42:44
    Temat: Re: awaria 23 lutego w strefie 33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-26 01:01, taugusty wrote:
    > Witam,
    >
    > czy ktos z Szanownych wie cos na temat awarii w sieci TPSA, w d. woj.
    > bielskim we wtorek 23. lutego?

    Tyle dotarło ze świata :)

    http://twitter.com/virrus_pl/status/9525650998

  • 3. Data: 2010-02-26 07:35:40
    Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>

    "Maciej Bebenek napisal:
    ---ciach---
    > Tyle dotarło ze świata :)
    >
    > http://twitter.com/virrus_pl/status/9525650998

    Padniecie kabla w BB nie polozyloby np samodzielnej EWSD w Zywcu, na ktorej
    ruch miejscowy tez umarl. Co ciekawe powrocil najpierw dla PSTN, a dopiero
    pozniej dla ISDN.

    taugusty

  • 4. Data: 2010-02-26 12:16:00
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:hm78un$o5n$1@news.onet.pl...

    > Tyle dotarło ze świata :)
    >
    > http://twitter.com/virrus_pl/status/9525650998

    Potwierdza się - nam nie trzeba Bundeswehry...
    Ciekawe, czy to cos na kształt awarii (sprzed paru lat) jednej z
    białostockich EWSD, gdzie walnął jakiś prosty panel wart "grosze", ale
    nie było zapasu (bo się chyba jakiemuś dyrowi "oszczędzać" chciało), a
    panel był dość istotny... i spora część miasta leżała.
    A niektórzy mawiają "po co obejścia", przecież prawdopodobieństwo jest
    bardzo małe... jak widać, trafiło.
    Jednak też... gdzieś niedawno znalazłem, że to może być echo pluskwy
    millenijnej.
    Nie mogę pojąc, czemu telefoniarze tak bardzo boją się ruchu
    przelewowego, hmm...A taka możliwość istniała już za
    elektromechanicznych ACMM... walnęło łącze WA-KR, to puszczamy obieg
    przez WR, albo PO. Nie była jednak stosowana.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 5. Data: 2010-02-27 10:54:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Feb 2010 13:16:00 +0100, Araneus Diadematus wrote:

    >Potwierdza się - nam nie trzeba Bundeswehry...

    Mysle ze i Bundeswehra ma podobne klopoty :-)

> [...]
    >nie było zapasu (bo się chyba jakiemuś dyrowi "oszczędzać" chciało), a
    >panel był dość istotny... i spora część miasta leżała.

    A sa jeszcze fachowcy po centralach, czy w dobie zdalnego zarzadzania
    i nadzoru coraz im dalej ?

> [...]
    >elektromechanicznych ACMM... walnęło łącze WA-KR, to puszczamy obieg
    >przez WR, albo PO. Nie była jednak stosowana.

    Nie wiem czy sie boja, czy wlasnie jest stosowane, i to byc moze nawet
    automatycznie na ktorejs z warstw - jakims SDH, czy co sie tam teraz
    stosuje.
    Ale w takim automatyzmie tez sie potrafia zdarzac cuda.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-27 10:56:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Feb 2010 02:42:44 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl) >
    >Tyle dotarło ze świata :)
    >http://twitter.com/virrus_pl/status/9525650998

    A tak swoja droga ciekawe jakie z tego wyciagna wnioski.

    Niezalezny kanal komorkowy do sluzb ratunkowych ?

    J.

  • 7. Data: 2010-02-27 12:46:48
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > A sa jeszcze fachowcy po centralach, czy w dobie zdalnego zarzadzania
    > i nadzoru coraz im dalej ?

    Obawiam się, że unowocześnione zarządzanie oddala właśnie fachowców od
    urzadzeń.

    > Nie wiem czy sie boja, czy wlasnie jest stosowane, i to byc moze nawet

    W Usiech nie jest niczym nowym ruch przelewowy z Helsinek do Tallina
    przez Lizbonę. Mam na myśli odległości oczywiście. Korzysta się z tego,
    ze są różnice w strefach czasowych i ruch do Lizbony jest mały, to część
    przelewu leci tamtędy, odciążając wiązkę Helsinki-Tallin.

    > automatycznie na ktorejs z warstw - jakims SDH, czy co sie tam teraz
    > stosuje.
    > Ale w takim automatyzmie tez sie potrafia zdarzac cuda.

    Ale SDH samo w sobie chyba ci nie zrealizuje przelewu z punktu widzenia
    centrali? Czy SDH jest przezroczyste dla centrali w sensie - oto wiązka
    WA-KR, padła, ale zaraz się wstała. Czy podniosła się tą samą drogą, czy
    dzięki właściwościom SDH przezroczyście dla obu central, ale inną trasą?
    Nie miałem tego w swojej karierze.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 8. Data: 2010-02-27 12:54:31
    Od: h...@o...pl

    > przelewowego, hmm...

    A skąd takie informacje ?
    ZTCP w 1995 wszytkie warszawskie tranzutówki miały skonfigurowane przelewy
    pomiędzy sobą, ok 1997 każda centrala końcowa ( cyfrowa oczywiście) miała
    połączenie z conajmniej 2 innymi

    >A taka możliwość istniała już za
    > elektromechanicznych ACMM... walnęło łącze WA-KR, to puszczamy obieg
    > przez WR, albo PO. Nie była jednak stosowana.

    IMHO relacja WA-KR miał kilkanaście -kilkadziesiąt łączy (kanałów)
    WA-PO , WA-WR też i przelanie ruchu zatkałoby te relacje które bez przelania
    się ruchu działały
    ot gospodarka niedoborów rzecz dotyczy ACMM W-58, GCI oczywiście

    pzdr
    henryts

  • 9. Data: 2010-02-27 12:57:12
    Od: h...@o...pl

    > ZTCP w 1995 wszytkie warszawskie tranzutówki miały skonfigurowane przelewy

    sorry tranzytówki oczywiście
    pzdr

  • 10. Data: 2010-02-27 13:22:39
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sorry tranzytówki oczywiście

    A to tak, Od momentu uruchomienia tego szkieletu nie zdarzyło mi się,
    poza przypadkami wiszących jeszcze tu i tam starych central, abym dostał
    zapowiedź "kierunek zajety". Czasem się zdarzało, gdy w TV był ogłaszany
    jakiś konkurs, na numerach 200221, to sekcja z WLZ-ami. Nigdy z powodów
    trzaśnięcia wiązki - OIDP, szkielet jest połączony każda-z-każdą.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!