  • 11. Data: 2010-02-27 16:06:57
    Temat: Re: awaria 23 lutego w strefie 33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010 13:46:48 +0100, Araneus Diadematus wrote:
    >Obawiam się, że unowocześnione zarządzanie oddala właśnie fachowców od
    >urzadzeń.

    To wlasnie mam na mysli - przy pewnych awariach trzeba bedzie dlugo
    poczekac na naprawe.

    >W Usiech nie jest niczym nowym ruch przelewowy z Helsinek do Tallina
    >przez Lizbonę. Mam na myśli odległości oczywiście. Korzysta się z tego,
    >ze są różnice w strefach czasowych i ruch do Lizbony jest mały, to część
    >przelewu leci tamtędy, odciążając wiązkę Helsinki-Tallin.

    Ale tu jest Europa i roznice czasowe sa male.
    A czy Lizbona ma lacza do obu stolic ?
    Byc moze - ale chyba nie bezposrednie, tylko przez Danie i Warszawe, i
    kazda z tras moze miec swoje oblozenie.

    >Ale SDH samo w sobie chyba ci nie zrealizuje przelewu z punktu widzenia
    >centrali? Czy SDH jest przezroczyste dla centrali w sensie - oto wiązka
    >WA-KR, padła, ale zaraz się wstała. Czy podniosła się tą samą drogą, czy
    >dzięki właściwościom SDH przezroczyście dla obu central, ale inną trasą?

    Pojecia nie mam, ale w nowoczesnej technologii dziwny bylby tego brak.

    J.

  • 12. Data: 2010-02-27 21:02:39
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]

    Hint: Odległości.

    > Ale tu jest Europa i roznice czasowe sa male.
    > A czy Lizbona ma lacza do obu stolic ?

    No dobra, Madryt, oraz Wiedeń i Bratysława...

    > Byc moze - ale chyba nie bezposrednie, tylko przez Danie i Warszawe, i
    > kazda z tras moze miec swoje oblozenie.

    Jak wspomniałem, nie chodzi mi o to, że Tallin, czy Lizbona, czy np.
    Rovaniemi, bądź Kiruna, ale o odległości. Miasta podałem, jako przykład
    różnicy odległości między sąsiadami, a punktem odległym. Jeśli dało by
    się to zrobić przez łącza międzynarodowe, to o to mi chodzi.

    Jeśli do jakiegoś punktu jest duża wiązka z obu miast, a z powodu
    różnych stref czasowych GNR wypada w innym czasie, niż GNR między
    sąsiadami, to czemu nie przelać ruchu przez odległy punkt? Może to
    taniej wynieść, niż doklepać kolejną wiązkę między sąsiadami.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 13. Data: 2010-02-27 21:33:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010 22:02:39 +0100, Araneus Diadematus wrote:

    >No dobra, Madryt, oraz Wiedeń i Bratysława...

    Tym bardziej - strefa czasowa ta sama, a zaloze sie ze Bratyslawa ma
    lacze do Madrytu wlasnie przez Wieden :-)

    To co mowisz moze miec miejsce w USA - ze np z NY do Miami moze byc
    sens przez Seattle i SF ..

> [...]
    >różnicy odległości między sąsiadami, a punktem odległym. Jeśli dało by
    >się to zrobić przez łącza międzynarodowe, to o to mi chodzi.

    Lacza MN moga sie rzadzic osobnymi prawami. np brak jednego operatora
    ktory by mogl zestawic polaczenie "na okolo" w razie zajetosci kanalu.

    No i znow czasy sie zmienily, byc moze nie ma juz problemu zajetosci
    :-)

    J.