  • 11. Data: 2019-10-09 19:37:32
    Temat: Re: bf214
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 18:57:46 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:
    > Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Gdzie te 100MHz bardzo potrzebne :)
    Widzialem go tez w glowicy tv na zakresie VHF

    > Hm, co uzywali w glowicach TV ? Tam juz grube setki MHz byly.

    To raczej w latach 90 tych; I i II program TV wcześniej to byly czestotliwosci
    rzedu 40 MHz (nie pamietam dokładnie), UHF raczej nie byl uzywany w transmisji
    naziemnej.
    Byly tez radzieckie germanowe tranzystory, chyba mesa wlasnie na pasmo UHF, ale w PL
    chyba nie uzywano za komuny UHF (chociaz glowice mialy taki zakres). A nawet jak
    uzywano
    to bylo raczej 100-200 MHz a nie 700 MHz.

    > Jedna koncowka to byla obudowa, a druga kolektor.
    >
    > Wiec w srodku musial byc krzem do innego kawalka metalu niz obudowa
    > przymocowany.

    W sumie racja. Ciekawe ze mesfety, chociazby mgf1302 ekranu na grubych
    GHz nie potrzebowaly, a taki badziew jak bf214 potrzebowal.

    > No tak sie to robilo, nie podoba mi sie, ale widac dzialalo.
    > Tylko MESA polega na wytrawieniu zbednych obszarow ...

    A po co jest to trawienie w mesie?

    Zdaje sie domieszkowano naraz n i p ale jedne dyfundowaly szybciej i tworzyły baze.
    W takim ukladzie grubosc i rozciaglosc tej bazy byla kiepsko kontrolowalna.

  • 12. Data: 2019-10-09 20:06:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 09-Oct-19 18:52, yorgus wrote:

    > Jak cieli te zrobione transystory na kawalki i montowali do obudoów?

    Piłami tarczowymi ;-)

    O takimi mniej więcej:
    https://www.disco.co.jp/eg/products/dicer/index.html

    Nawet kiedyś brałem udział w reanimacji takiego sprzętu (nowa
    elektronika i software).

    Piotrek

  • 13. Data: 2019-10-09 20:22:42
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Hm, co uzywali w glowicach TV ? Tam juz grube setki MHz byly.

    W głowicach serii 40.25.01.65.0x (m.in. Neptun 501, Jowisz oraz
    czarno-białe) były:
    - VHF: BF200 I BF214
    - UHF: BF180 I BF181.

  • 14. Data: 2019-10-09 22:49:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yorgus,

    Wednesday, October 9, 2019, 7:37:32 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    PL
    > chyba nie uzywano za komuny UHF (chociaz glowice mialy taki zakres). A nawet jak

    100-200 MHz to VHF a nie UHF. Ok. 200 MHz to 10 kanał OIRT.

    > a nie 700 MHz.

    Mało wiesz - II program TVP ze Ślęzy nadawany na 25 kanale - Ok. 500
    MHz. Czesi nadawali na 36 kanale.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-10-09 23:33:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    >
    > 100-200 MHz to VHF a nie UHF. Ok. 200 MHz to 10 kanał OIRT.

    > Mało wiesz - II program TVP ze Ślęzy nadawany na 25 kanale - Ok. 500

    W czasach 12-kanałowego VHF w Warszawie jedynka była na kanale 2
    (wizja 59,25, fonia 65,75, dzięki czemu fonię odbierały radia UKF) a
    dwójka na 11 (215,25/221,75).

    Kanału 1 (49,75/56,25) chyba (z naciskiem na chyba) nie używano a kanały
    13-20 w ogóle nie istniały. :)

    MJ

  • 16. Data: 2019-10-09 23:45:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > a dwójka na 11 (215,25/221,75).
    >
    > Kanału 1 (49,75/56,25) chyba (z naciskiem na chyba) nie używano

    Wydawało mi się, że w Łodzi, ale jednak nie, w Bydgoszczy:

    http://mmdz.pl/wp-content/uploads/2018/02/instrukcja
    -obs%C5%82ugi-odbiornika-telewizyjnego-Szecherezada-
    IV.pdf

    Jarek

    --
    Do Bydgoszczy będę jeździł, a tu nie będę kupował!

  • 17. Data: 2019-10-10 09:14:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 23:33:02 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > W czasach 12-kanałowego VHF w Warszawie jedynka była na kanale 2
    > (wizja 59,25, fonia 65,75, dzięki czemu fonię odbierały radia UKF) a
    > dwójka na 11 (215,25/221,75).

    We wroclawiu dwojka byla na 2, na jedynka na 12.

    > Kanału 1 (49,75/56,25) chyba (z naciskiem na chyba) nie używano a kanały
    > 13-20 w ogóle nie istniały. :)

    hm, moj czarno-bialy odbiornik z dziecinstwa, lata 70/80, wysokie
    napiecie jeszcze na lampach, a mial juz programator i jesli mnie
    skleroza nie myli - trzy zakresy do 60 kanalu.

    J.

  • 18. Data: 2019-10-10 09:27:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > hm, moj czarno-bialy odbiornik z dziecinstwa, lata 70/80, wysokie
    > napiecie jeszcze na lampach, a mial juz programator i jesli mnie
    > skleroza nie myli - trzy zakresy do 60 kanalu.

    Te zakresy to były 2-5, 6-12 i 21-60. Podział wynika stąd, że między
    kanałem 5 i 6 jest dziura na ponad 70 MHz. No i wtedy faktycznie nie
    było już kanału pierwszego, częstotliwość została zabrana na inne
    potrzeby. A przed 12-kanałowymi przełącznikami obrotowymi były też
    telewizory fabrycznie nastrojone do odbioru tylko *jednego* kanału.
    Wisła produkowana była w wersjach odbieających kanał 1, 2 lub 3.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2019-10-10 09:33:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 20:06:33 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > https://www.disco.co.jp/eg/products/dicer/index.html
    >
    > Nawet kiedyś brałem udział w reanimacji takiego sprzętu (nowa

    To nie jest do ciecia preta na plasterki ?

    Bo po dyfuzji to jakos jak szklarze - rysa diamentem, lekko przegiac i
    samo peka.
    Przeginalo sie chyba gumowym walkiem - czy nie bylo to w czolowce
    sondy ?

    Czyzby juz nastaly czasy Zrob to sam
    https://www.youtube.com/watch?v=iToyUbUzoQ4

    Tak sobie mysle ... zamiast celowac diamencikiem, to bym wytrawil taki
    rowek.

    O,
    https://youtu.be/6eWwPNspDy0?t=173

    czesc 1
    https://www.youtube.com/watch?v=L0kyJEMfOcM

    J.

  • 20. Data: 2019-10-10 09:41:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 09 Oct 2019 17:37:32 GMT, yorgus napisał(a):

    > W sumie racja. Ciekawe ze mesfety, chociazby mgf1302 ekranu na grubych
    > GHz nie potrzebowaly, a taki badziew jak bf214 potrzebowal.

    Moze na GHz niepotrzebne, a moze obudowa inna - ceramiczna ?

    > A po co jest to trawienie w mesie?

    Tak jak pisza - pojemnosci zmniejszaja.
    Tylko mam watpliwosci na ile to istotne ...

    > Zdaje sie domieszkowano naraz n i p ale jedne dyfundowaly szybciej i tworzyły baze.
    > W takim ukladzie grubosc i rozciaglosc tej bazy byla kiepsko kontrolowalna.

    Hm, to moze i faktycznie byl sens brzegi obciac ...

    J.