  • 11. Data: 2010-10-10 03:50:01
    Temat: Re: ciekawa historia dotycząca cofania liczników
    Od: "Sumienne Prokotologe ! dbam o poziom józnetóó" <h...@w...pl>

    Użytkownik BearBag napisał:
> [...]
    > (bardziej jako odwet niż z chęci wywalczenia kasy). Po ok. roku dostał
    > wyrok. Mały, podobno grzywne kilkaset zł ale nie w tym rzecz. Po kilku
    > miesiącach od wyroku handlarz ten widzi owo auto na popularnym
    > serwisie otomoto. Wszystko pięknie ładnie, stan licznika zaledwie
    > kilka tyś więcej niż sam ustawił. Zawiść polska znana jest w całym
    > świecie więc wysłał znajomego żeby to auto kupił dla niego. Oczywiście
    > przy transakcji ze strony właściciela zero informacji że auto ma w
    > rzeczywistości te 70tys więcej.
    > I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora

    raz tam miałem z twojom matólinom dałem jej pojare a ona nie wywiązała
    się z kontraktu, sprawe bada prokuratura w rypinie

  • 12. Data: 2010-10-10 06:47:19
    Od: Elias <e...@n...pl>

    On 2010-10-08 19:22:05 +0200, BearBag said:

    > Dwulicowość ludzi nie zna granic.

    Jakieś parę lat temu we Wrocławiu zgłosił się na komendę człowiek,
    któremu w okolicach giełdy elektronicznej okradziono auto z kilkunastu
    używanych radioodbiorników samochodowych. Jak się później okazało,
    odbiorniki były kradzione już wcześniej, z czego zgłaszający zdawał
    sobie doskonale sprawę... Typowy przykład mentalności Kalego.

    --
    Elias

  • 13. Data: 2010-10-10 12:45:18
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <[moje_inicjaly]@post.pl> napisał w
    wiadomości news:4caf725f$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "BearBag" napisał:
    >
    > Zasłyszane od znajomego handlarza. (...)
    > I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
> [...]
    Kurcze to prawda że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem.
    Po prostu SZOK

  • 14. Data: 2010-10-10 15:13:36
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "scob" <9...@t...pl> wrote in message

    > kilkaset milionów ;)

    A to ciekawe - bo "NK" to chyba początkowo 8 programistów, o wiele mniejszy
    budzet i nascie milionów użyszkodników.

  • 15. Data: 2010-10-10 15:20:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 10 Oct 2010 14:13:36 +0100, hants <m...@h...pl>
    wrote:

    > A to ciekawe - bo "NK" to chyba początkowo 8 programistów, o wiele mniejszy
    > budzet i nascie milionów użyszkodników.

    Ale:

    1) inne założenia (jak nie wypali sajcik na pececie pod biurkiem
    to trudno, inne podejście do ważności i ochrony danych,
    odtwarzalności, niezawodności i ciągłości pracy, skalowalności
    rozwiązania, co zresztą naszą-klapę użarło w zadek),

    2) inne środowisko, w którym powstawał projekt (powszechnie
    wiadomo, że instytucje państwowe można doić na każdym kroku i z
    każdej strony).

    r.
    _____________

  • 16. Data: 2010-10-10 15:24:31
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > A to ciekawe - bo "NK" to chyba początkowo 8 programistów, o wiele mniejszy
    > budzet i nascie milionów użyszkodników.

    nie no taki serwer do zbierania podstawowych danych auta to moge
    postawić sam. Ile może być takich stacji diagnostycznych w PL? Parę
    tys? Nawet by mi to mogli specjalnymi mailami raz dzienie przesyłać,
    automat by to przepisywał z automatu do bazy danych.
    Pierwszy lepszy informatyk napisałby taką aplikację w 2h. Koszt
    utrzymania serwera do komunikacji ze stacjami - powiedzmy 1tyś PLN
    miesiecznie i to by starczyło. Oni tam jakis internet na stacjach na
    pewno mają, choćby do kart płatniczych.

  • 17. Data: 2010-10-10 15:28:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Oni tam jakis internet na stacjach na pewno mają, choćby do kart
    > płatniczych.

    Przepraszam, jaki internet do kart płatniczych?
    Mówisz o modemie w czytniku, czy Ci się pozajączkowało z supermarketami,
    które faktycznie dokonują autoryzacji w necie (i to też nie wszystkie)?

  • 18. Data: 2010-10-10 15:45:40
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Przepraszam, jaki internet do kart płatniczych?

    Z grubsza chodzi o metodę. Cepik to fajny pomysł, ale wykonanie wyszło jak
    zwykle. Mogło być onlajn, z prostym dostępem, przy uzyciu szeroko dostępnych
    technologii.

  • 19. Data: 2010-10-11 09:01:54
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Przepraszam, jaki internet do kart płatniczych?
    > Mówisz o modemie w czytniku, czy Ci się pozajączkowało z supermarketami,
    > które faktycznie dokonują autoryzacji w necie (i to też nie wszystkie)?

    oczywiście musisz uczepić sie nieistotnej rzeczy. Nawet jeśli znajdzie
    sie gdzies placówka bez neta to może sobie korzystać z najtanszego by
    gsm. Nie wiem ile teraz taki kosztuje ale są już chyba abo po 19zł
    miesięcznie.
    A stacji diagnostycznej bez komputera to ja nie widziałem od wielu lat.

  • 20. Data: 2010-10-11 10:45:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
    >zgłaszając oszustwo... sprawa w toku. Dwulicowość ludzi nie zna

    Jaka dwulicowosc - podstawowa zasady - nie rob drugiemu co tobie
    niemile, jak Kuba Bogu tak ... :-P

    Poza tym w zaleznosci od wersji - podano "przebieg" czy "stan
    licznika" ? bo to spora roznica :-)
    O wyroku na handlarza wlasciciela-sprzedawce powiadomiono ? Bo bez
    prawomocnego wyroku to tylko podejrzenie z tym kreconym licznikiem,
    nie ma o czym gadac :-P

    J.