  • 21. Data: 2010-10-11 10:47:45
    Temat: Re: ciekawa historia dotycząca cofania liczników
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marynarz" <p...@p...onet.pl> napisał w
    >A mogło by byc tak prosto jak w UK - po wpisaniu vin czy tam
    >jakiegoś numeru rejestracyjnego do internetowej bazy danech do
    >której dostęp ma każdy

    A mozna prosic adres tej bazy w UK ?

    > śmiertelnik wyświetla się cały przebieg auta i napraw na motach.
    > Nikt tutaj nie cofa licznika bo i po co.

    Bo stare samochody kosztuja tyle ze szkoda zachodu ? :-)

    > Nawet jeżeli ktoś by chciał no to o ile mógłby to zrobić od
    > ostatniego badania ...

    Mozna cofac przed kazdym badaniem ..

    J.

  • 22. Data: 2010-10-11 16:30:23
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    BearBag wrote:

    > nie no taki serwer do zbierania podstawowych danych auta to moge
    > postawić sam. Ile może być takich stacji diagnostycznych w PL? Parę
    > tys?

    A ilu będzie odbiorców czytających dane?

    > Nawet by mi to mogli specjalnymi mailami raz dzienie przesyłać,

    I co by te dane zbierało do tego maila?

    > automat by to przepisywał z automatu do bazy danych.
    > Pierwszy lepszy informatyk napisałby taką aplikację w 2h. Koszt
    > utrzymania serwera do komunikacji ze stacjami - powiedzmy 1tyś PLN
    > miesiecznie i to by starczyło.

    ROTFL!

    Niestety wydaje ci się. Ktoś musiałby dla każedej z tych stacji
    prowadzić serwis tego softu. Sama obsługa użytkowników końcowych to
    gruba kasa.

    A teraz co:
    1. z niezawodnością?
    1a. że dane w ogóle dotrą do bazy
    1b. że dotrze i zostanie zapisane(!) poprawnie
    2. z bezpieczeństwem danych?
    2a. że nie wyparują
    2b. że nie zostaną umyślnie zmodyfikowane
    2c. że się nie rozjadą
    3. z przepustowoiścą?
    3a. ruch nadchodzący (popatrz na fiasko systemu informatycznego do
    obsługi wyborów parę lat temu -- tam tylko też nasyłali jednorazowo
    zbiorcze dane (system zdechł z przeciążenia)
    3b. ruch wychodzący

    Kompletnie (o wiele rzędów wielkości) nie doceniasz wielkości problemu.

    > Oni tam jakis internet na stacjach na
    > pewno mają, choćby do kart płatniczych.

    Karty idą przez modem.

    pzdr