  • 21. Data: 2019-02-10 23:59:58
    Temat: Re: co kupić albo dla czego nie kupować akurat tego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zdzisław dyrman r...@w...pl ...

    > Nie, chodzi o to że kupując auto za kilkadziesiąt tysięcy nie chce
    > trzymać w rezerwie dziesięciu tysięcy bo mi zaraz zaczną lać
    > wtryskiwacze i szlag trafi dwumasę czy coś takiego
    > Te samochody mają koło 150 czy 200 tyś przejechane więc jeżeli
    > statystycznie te elementy psują się częściej pewnie niebawem czekać
    > mnie będzie naprawa.
    > Wiem, wiem, nikt nie zagwarantuje mi że jak kupię auto bez
    > legendarnie psujących się elementów to nie spieprzy mi się coś
    > innego. Chodziło mi tylko o prawdopodobieństwo.
    > Z drugiej strony jak kupie i się zepsuje to naprawie i będę miał
> [...]
    Dlatego pytam czy nie regeneruja... Bo jezeli tak to taka wymiana to
    jakies 2k a to juz nie tak zle jak na wtryskiwacze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 22. Data: 2019-02-11 07:59:14
    Od: p...@g...com

    --Te samochody mają koło 150 czy 200 tyś przejechane więc jeżeli
    statystycznie te elementy psują się częściej pewnie niebawem czekać mnie
    będzie naprawa.

    to sa elementy eksploatacyjne i tak nalezy je traktowac czyli po prostu pakiet
    startowy :-) prawdziwym mistrzostwem jest jednak sprzedanie auta z silnikiem diesla
    zanim zamieni sie w skarbonke i tu strzelam przy normalnej eksploatacji granica lezy
    przy okolo 300 tkm

  • 23. Data: 2019-02-11 10:56:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 14:55:35 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Ze Skawiny znam, sam się do niego wynieram ze Sportagem.
    jakiś namiar
    może moją mazdę uratuje

  • 24. Data: 2019-02-11 11:04:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 21:20:45 UTC+1 użytkownik zdzisław dyrman napisał:
> [...]
    %5Bfilter_enum_fuel_type%5D%5B0%5D=petrol&search%5Bb
    rand_program_id%5D%5B0%5D=&search%5Bcountry%5D=

    > o kyryje elejson, świat poszedł do przodu a ja nie nadążam
    > dawno temu jak rozglądałem się za samochodem na allegro były też
    > ogłoszenia otomoto, nie zwróciłem uwagi że teraz ich nie ma
    > w takim razie odszczekuje moje narzekania na brak tego lub tamtego

    usiądź w tym aucie i w porównaniu do mondeo
    nie ma co porównywać

  • 25. Data: 2019-02-11 11:16:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2019 22:11:21 UTC+1 użytkownik zdzisław dyrman napisał:
    > W dniu 06.02.2019 o 09:47, Bolko pisze:
    >

    > Dziękuję wszystkim za rady, dzielenie się swoimi doświadczeniami i
    > spostrzeżeniami.
    > (Przepraszam że piszę jako odpowiedź do Bolka ale nie radzę sobie chyba
    > z czytnikiem)
    >
    > Pozostając jednak przy Mondeo stwierdzam że z silnikiem benzynowym jest
    > ich jak na lekarstwo, dużo większy wybór jest wśród tych z silnikiem diesla.
    Bo Mondeo to takie auto dla lepszego handlowca dyrektora.
    Co robi 40 kkm rocznie do tego obsługa longlife (w sensie oleje).

    > I tu zastanawiam się że może nie powinienem się bać diesla z tą moją
    > jazdą po mieście i niezbyt dużymi przebiegami.
    U mnie na osiedlu pojawiły się trzy diesle które zostały kupione żonom.
    Da się?
    Da
    Ale czy ma to sens?

    > A wracając do korozji i konserwacji. Czy po zakupie takiego Forda z 2014
    > lub 2015 roku trzeba zrobić konserwację podwozia?
    > Może zna ktoś fachowca konserwatora z Krakowa? Słyszałem o specach z
    > Dobrego Pasterza, może ktoś ma doświadczenie?
    >
    > Myślałem też o pozostaniu przy produktach koreańskich ale:
    > Sonaty są większe i ciut młodsze niż moja Elantra ale planuję jeździć
    > "nowym" samochodem około 10 lat i chciałem kupić coś 4 czy 5 letniego
    Ja mam ten sam problem.
    Marzy mi się auto które bedzie robić 20 kkm rocznie po Krakowie
    i do którego będę dokładał rocznie 1000 zł na naprawy.
    Wniosek: to musi być prosty samochód.
    I tak od kilku lat jeźdźiłem seatem cordobą.

    W tamtym roku w marcu potrzbowałem kupić autostradowe auto na półroku
    a autostrade. Kasy nie miałem wiec kupiłem mazde 6 z LPG.
    Auto zrobiło 30kkm po autostradzie gdzie naprawdę czasami
    dostawło ostro w cylinder.
    I gdyby nie ta rdza...
    Jak na auto za 10kzł to ja nic więcej nie chce.

  • 26. Data: 2019-02-11 15:09:32
    Temat: Re: co kupi albo dla czego nie kupowa akurat tego
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Rozumiem żal już tyle lat czytamy to miałczenie jak pojawia się temat Renault ale
    obiektywnie znam dwóch użytkowników LIII i zadowoleni (jeden przesiadką że skody
    drugi z forda). To nie jest zły wybór, właśnie dzięki niechlubnej sławie
    poprzedniczki ceny do tego co się otrzymuje bardzo korzystne. Tylko czy jest tam
    rozsądna benzyna nie wiem. Te dwa egzemplarze 2.0 dCi coś koło 150KM

  • 27. Data: 2019-02-11 17:55:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-02-2019 o 15:09, Iglo pisze:
    > Rozumiem żal już tyle lat czytamy to miałczenie jak pojawia się temat Renault

    Bo od tylu lat nic się w Renault nie zmienia, dalej produkują bubla za
    bublem.
    Między dwoma samochodami z grupy Renault, które sprawdziłem, minęło 10
    lat, a problemy takie same, jakość żadna, sprzedałem po równie krótkim
    okresie, żeby się z badziewstwem nie użerać.
    W drugim przypadku było o tyle lepiej, że nic mnie to nie kosztowało, bo
    zabezpieczyłem się długą gwarancją - ale wytrzymać na dłuższą metę się
    nie dało.
    Plus taki, że objeździłem cały park maszynowy dealera jako auta
    zastępcze....

  • 28. Data: 2019-02-11 17:57:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-02-2019 o 11:16, Bolko pisze:

> [...]
    > Marzy mi się auto które bedzie robić 20 kkm rocznie po Krakowie
    > i do którego będę dokładał rocznie 1000 zł na naprawy.

    Musisz kupić nowy, a kasę przeznaczyć na przeglądy.
    Inaczej - nie ma opcji, przynajmniej tak średnio - co zaoszczędziszz w
    ten sposób na jednym starym struclu, stracisz na pięciu kolejnych.
    Nie można mieć zawsze fuksa.

  • 29. Data: 2019-02-11 21:09:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2019 01:56:38 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > jakiś namiar
    > może moją mazdę uratuje

    Jak już trzeba ratować, do podjedź kawałeczek za Skawinę - do p. Kani w
    Radziszowie. Robiłem tam większą rzecz blacharską i jeestem b. zadowolny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2019-02-11 21:37:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-11 17:55, Cavallino wrote:

> [...]
    > nie dało.
    > Plus taki, że objeździłem cały park maszynowy dealera jako auta

    Piszesz o autach dużych, średnich. małych, jeszcze mniejszych? Co prawda
    jakoś nie słyszałem o problemach w żadnym z tych obszarów, ale może
    jednak...