  • 11. Data: 2019-02-06 14:12:29
    Temat: Re: co kupić albo dla czego nie kupować akurat tego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Szczerze to cyfr nie sprawdzałem ale mam 192cm i siedziałem w obu.
    >Dla mnie te samochody dzieli przepaść która jeszcze rośnie
    >jak z tyłu siedzi ktoś wysoki.

    IMO - musza je zaprojektowac tak, aby kierowcy bylo wygodnie.
    A 190cm to sie jeszcze w Europie zdarza.

    Tyl to inna bajka ... moze projektowane na dwojke malych dzieci ? :-)

    W kazdym badz razie przed zakupem trzeba wejsc do auta, ustawic sobie
    fotel ... a potem przejsc do tylu.

    Warto tez usiasc na fotelu pasazera z przodu, usadzic jakos wygodnie
    ... tu tez miewalem zastrzezenia, ale do do szerokosci ..

    J.

  • 12. Data: 2019-02-06 19:21:26
    Od: p...@g...com

    --Ale mondeo to wielkosci insigni

    Więcej miejsca w środku. Bagażnik w kombi też większy. Kasuje też Passata B7 ale może
    SuperB daje radę.

  • 13. Data: 2019-02-06 21:06:33
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 4 Feb 2019 23:07:51 +0100, zdzisław dyrman <r...@w...pl>
    wrote:

    >W ogłoszeniach widzę 1,5 i 2,0 ecoboost. Wiem że są jeszcze 2,5 chociaż
    >Wiki o nim nie wspomina.

    Jak w MK4 były EcoBoosty to już dawno nie było 2.5T. OIDP to ten
    silnik byłtylko w przedlifcie, czyli do końca 2010 roku. A EB
    nastąpiły po 2.5T.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 14. Data: 2019-02-09 22:10:36
    Od: zdzisław dyrman <r...@w...pl>

    W dniu 06.02.2019 o 09:47, Bolko pisze:

    Dziękuję wszystkim za rady, dzielenie się swoimi doświadczeniami i
    spostrzeżeniami.
    (Przepraszam że piszę jako odpowiedź do Bolka ale nie radzę sobie chyba
    z czytnikiem)

    Pozostając jednak przy Mondeo stwierdzam że z silnikiem benzynowym jest
    ich jak na lekarstwo, dużo większy wybór jest wśród tych z silnikiem diesla.
    I tu zastanawiam się że może nie powinienem się bać diesla z tą moją
    jazdą po mieście i niezbyt dużymi przebiegami. Z usterek o których
    słyszałem to wtryski i dwumasa (ale chyba w ecoboostach też jest).
    Te Fordy które oglądałem to roczniki 2014 i 15 z przebiegami od 130 000
    do 170 000.
    A może jestem w mylnym błędzie? Naprostuje mnie ktoś?

    A wracając do korozji i konserwacji. Czy po zakupie takiego Forda z 2014
    lub 2015 roku trzeba zrobić konserwację podwozia?
    Może zna ktoś fachowca konserwatora z Krakowa? Słyszałem o specach z
    Dobrego Pasterza, może ktoś ma doświadczenie?

    Myślałem też o pozostaniu przy produktach koreańskich ale:
    Sonaty są większe i ciut młodsze niż moja Elantra ale planuję jeździć
    "nowym" samochodem około 10 lat i chciałem kupić coś 4 czy 5 letniego
    (nie widzę na allegro Sonat młodszych niż 2010, swego czasu widziałem
    tego trochę, gdzieś poznikały)
    I40 benzynowe to jeszcze rzadsze przypadki niż Mondeo a jak juz jest to
    cena z kosmosu jak na moje skromne mozliwości, podobnie Kia Optima
    Ideałem byłaby Sportage przy pełnej akceptacji współwłaścicielki ale
    kasa, kasa, kasa...

  • 15. Data: 2019-02-10 11:28:32
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > W dniu 06.02.2019 o 09:47, Bolko pisze:

    Sonat młodszych niż 2010, swego czasu widziałem tego trochę, gdzieś
    > poznikały)
    > I40 benzynowe to jeszcze rzadsze przypadki
    Coś źle szukasz, 60szt
    https://www.otomoto.pl/osobowe/od-2010/q-i40/?search
    %5Bfilter_enum_fuel_type%5D%5B0%5D=petrol&search%5Bb
    rand_program_id%5D%5B0%5D=&search%5Bcountry%5D=
    Wojtek

  • 16. Data: 2019-02-10 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zdzisław dyrman r...@w...pl ...

> [...]
    > Optima Ideałem byłaby Sportage przy pełnej akceptacji
    > współwłaścicielki ale kasa, kasa, kasa...

    A jaki jest problem z tymi wtryskami? Nie regeneruja?
    Bo chyba nie chodzi o to ze kupujesz auto za kilkadziesiat tysiecy a
    ewentualna naprawa za kilka tysiecy zniszczy twój budzet?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 17. Data: 2019-02-10 14:55:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Feb 2019 22:10:36 +0100, zdzisław dyrman napisał(a):

    > Może zna ktoś fachowca konserwatora z Krakowa?

    Ze Skawiny znam, sam się do niego wynieram ze Sportagem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2019-02-10 15:00:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Feb 2019 00:47:41 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > A potem wsiadłem do
    > opla insygni
    > opel astra
    > ford focus
    > renault megan
    > renault laguna III
    > seat exeo
    > i paru innych.
    > I okazuje się że w tabelkach są o kilka, kilkanaście cm większe.
    > A jak trzeba wsiąść i jeszcze z tyłu musi usiąść ktoś kto ma teraz 150 cm
    > a za chwile 180 to po prostu masakra.
    >
    > I też chorowałem na Forda Mondeo tylko chciałem benzyne MK4 2.0 pod LPG.

    Ale Mondeo dla kogoś mającego 180 cm z tyłu też jest ciasne. Więcej miejsca
    ma już byle SUV dzięki temu, ze przednie i tylne fotele są na różnych
    poziomach.
    Ja już dawno doszedłem do wniosku, że do wożenia dzieci na dalsze trasy
    tylko i wyłącznie van.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2019-02-10 21:20:42
    Od: zdzisław dyrman <r...@w...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 11:28, wowa pisze:

> [...]
    %5Bfilter_enum_fuel_type%5D%5B0%5D=petrol&search%5Bb
    rand_program_id%5D%5B0%5D=&search%5Bcountry%5D=

    o kyryje elejson, świat poszedł do przodu a ja nie nadążam
    dawno temu jak rozglądałem się za samochodem na allegro były też
    ogłoszenia otomoto, nie zwróciłem uwagi że teraz ich nie ma
    w takim razie odszczekuje moje narzekania na brak tego lub tamtego
    hał hał

    PS. co ja bym zrobił bez grupy :)

  • 20. Data: 2019-02-10 21:29:12
    Od: zdzisław dyrman <r...@w...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 12:00, Budzik pisze:

    > A jaki jest problem z tymi wtryskami? Nie regeneruja?
    > Bo chyba nie chodzi o to ze kupujesz auto za kilkadziesiat tysiecy a
    > ewentualna naprawa za kilka tysiecy zniszczy twój budzet?

    Nie, chodzi o to że kupując auto za kilkadziesiąt tysięcy nie chce
    trzymać w rezerwie dziesięciu tysięcy bo mi zaraz zaczną lać
    wtryskiwacze i szlag trafi dwumasę czy coś takiego
    Te samochody mają koło 150 czy 200 tyś przejechane więc jeżeli
    statystycznie te elementy psują się częściej pewnie niebawem czekać mnie
    będzie naprawa.
    Wiem, wiem, nikt nie zagwarantuje mi że jak kupię auto bez legendarnie
    psujących się elementów to nie spieprzy mi się coś innego. Chodziło mi
    tylko o prawdopodobieństwo.
    Z drugiej strony jak kupie i się zepsuje to naprawie i będę miał spokój :)