  • 11. Data: 2017-01-03 19:59:37
    Temat: Re: [crosspost] Smart TV, a może inne rozwiązanie?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 19:00:17 +0100, SERG napisał(a):

    > włączam i działa

    Akurat. SMART też ma swoje opóźnienia których nie przeskoczysz. Są one
    porównywalne co do wielkości (choć nie do rodzaju) do opóźnień
    generowanych przez wariant z lapiem/kompem współpracującym z TV po HDMI
    pod warunkiem że:
    -użyjemy kompa szybko wykonującego BIOS.
    -użyjemy dysku SSD II/III do systemu.
    -użyjemy szybko ładującego się systemu z lekkim środowiskiem.
    Można zejść poniżej 15-20 sek z odpaleniem całości, wytrzymasz :) A
    dalej to już czysty zysk na czsie :) oraz niczym niezakłócona
    przyjemność pracy na swojej własnej przeglądarce, z doskonale znanymi
    funkcjami, swobodnym dostępem do najrozmaitszych własnych zasobów i
    ogólnie poruszaniem się po znanym i dopasowanym środowisku.
    Są wady, a jakże. Sterowniki Nvidia do mojej karty mają awersję do
    współpracy z TV. Albo obraz się mieści w ekranie, albo ma rozdziałkę HD.
    Jednocześnie się nie da :) Praca na dwóch ekranach jest do kitu ponieważ
    nie są one równoprawne. Masz do wyboru albo wyświetlać to samo albo
    zmieniać priorytet ekranów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-01-03 20:03:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 19:06:13 +0100, Cavallino napisał(a):

    > to dopłata do
    > funkcji smart będzie mniejsza niż cena tego komputerka.

    Dla samsungów 32-48" różnica pomiędzy TV ze SMART-em a takim bez wynosi
    250-400zł. Dla TV kupowanych z drugiej ręki! Dwa razy tyle dla nówek.
    Nie tak mało, zwłaszcza za bezużyteczną funkcję :) Jedyne co komp ma
    mieć to wifi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2017-01-03 20:05:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 19:10:14 +0100, SERG napisał(a):

    > Obawiam się powtórki - porzucenia systemu.

    Samsung obraził się na MS (albo odwrotnie:) i wykosił Skype z SMARTA :)
    Więc można się spodziewać rzeczy niespodziewanych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2017-01-03 20:07:12
    Od: SERG <m...@p...fm>

    > Samsung obraził się na MS (albo odwrotnie:) i wykosił Skype z SMARTA :)
    > Więc można się spodziewać rzeczy niespodziewanych.

    Utwierdza mnie to w opinii, że od systemów autorskich Samsunga lepiej
    trzymać się z dala.

  • 15. Data: 2017-01-03 20:14:25
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Im więcej czytam o rozszerzeniu TV o funkcjonalność Smart poprzez R Pi
    tym bardziej mi się to podoba. Ot chociażby to, że jest to dodatkowe
    małe pudełeczko, które ładnie można schować.
    Sęk w tym, że teoria jak wiadomo czasami się różni od praktyki, a nie
    znam żadnego praktyka co by się samemu organoleptycznie przekonać:)

  • 16. Data: 2017-01-03 21:12:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 18:44, Cavallino pisze:

    > Zależy gdzie.
    > W LG działa to lepiej niż w kompie.
    > Możesz wybrać jaki plik używasz, jaką ma mieć stronę kodową, zmienić
    > synchronizację względem obrazu, kolor i wielkość liter, chyba nawet
    > czcionkę.
    > I to wszystko we wbudowanym odtwarzaczu.
    > Fakt - nie sprawdzałem jak to wygląda przez wifi, ale nie używam tego
    > patentu, wolę zrzucić na hdd, którego tv nie zawłaszczył i mogę go
    > współdzielić.

    Mam Samsunga serii H6400 i DLNA także działa super. Za źródło robi tani
    dysk sieciowy Zyxela i problemów nie mam ani z filmami ani z napisami.
    Dźwięk z TV leci do amplitunera kina domowego. Kino po DLNA sobie muzykę
    z kolei ciągnie, plus radia internetowe.
    Nie wyobrażam sobie kolejnego pudełka z kolejnym pilotem do odtwarzania
    filmów.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2017-01-03 21:16:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 19:01, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mam klawiaturę do Samsunga i wylądowała w szufladzie wyciagana z raz w roku.
    > Ale to trochę pewnie zależy, czy miałbyś ją na biurku czy w łóżku, w łóżku zawsze
    jedna ręka zajęta ;-))

    ja trillery oglądam więc obie wolne
    ;)

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2017-01-03 21:25:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Samsung obraził się na MS (albo odwrotnie:) i wykosił Skype z SMARTA :)

    Odwrotnie, MS kupił Skype, po czym stwierdził że nie będzie go wspierać.
    Wszak konkurencja messengera czy czegoś tam.
    Pozostał chyba tylko u tych co mają wyłączone aktualizacje (w Samsungu
    chyba się nie da wyłączyć aktualizacji aplikacji).

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2017-01-03 21:26:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 21:12:37 +0100, Irokez napisał(a):

    > problemów nie mam ani z filmami ani z napisami.

    Ejże. Ja mam UE48JU6410S połaczonym po dlna pod linuksem (minidlna). Na
    dysku kompa mam mnóstwo filmów z napisami w dodatkowych plikach w
    standardzie .txt czy .srt i niestety, żadnych napisów nie udało mi się
    uzyskać podczas odtwarzania przez dlna. Dlatego uważam że to rozwiązanie
    ma ograniczoną stosowalność a w praktyce nadaje się wyłącznie do
    obejrzenia zdjęć z wakacji, zmagazynowanych na dysku kompa. I to z
    pewnymi ograniczeniami wynikającymi z opóźnień w przesyle i w obróbce
    zdjęć przez procesor kompa oraz dziwnej polityce przeglądarki zdjęć w TV
    przy której nigdy nie wiesz czy sam zmieniłeś zdjęcie na następne czy
    zrobiła to za ciebie przeglądarka :)
    IMO jedyna sensowna obecnie opcja korzystania z netu czy zasobów kompa
    to kabel HDMI.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2017-01-03 21:33:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 20:14:25 +0100, SERG napisał(a):

    > że jest to dodatkowe
    > małe pudełeczko, które ładnie można schować.

    Taak... ale wolne, niestety. Kup z drugiej ręki lapek z współczesnym
    prockiem (np. i5) ale rozbitą matrycą i wykończoną baterią a nawet
    rozpieprzoną klawiaturą, powieś za TV, podłącz po HDMI i masz co
    potrzebujesz. Oczywiście zainstaluj lekkiego linuksa. A do obsługi kup
    sobie klawiaturę bezprzewodową z touchpadem. Włączaj lapka jednocześnie
    z TV, chyba nie sprawi ci to specjalnego kłopotu. W razie czego zapytaj
    na p.m.e :)
    --
    Jacek
    I hate haters.