  • 21. Data: 2017-01-03 21:34:28
    Temat: Re: [crosspost] Smart TV, a może inne rozwiązanie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 20:14, SERG pisze:
    > Im więcej czytam o rozszerzeniu TV o funkcjonalność Smart poprzez R Pi
    > tym bardziej mi się to podoba. Ot chociażby to, że jest to dodatkowe
    > małe pudełeczko, które ładnie można schować.

    Dla osób które lubią chować coraz to kolejne pudełeczka, to tak...
    Mi się już pokończyły porty w routerze, więc kolejne pudełeczko
    wygenerowało by następne pudełeczko do schowania (switch gigabitowy) z
    kolejnym zasilaniem, kabelkiem...

    > Sęk w tym, że teoria jak wiadomo czasami się różni od praktyki, a nie
    > znam żadnego praktyka co by się samemu organoleptycznie przekonać:)

    No ja tu nie pomogę, też nikt nie ma R Pi. Bo po co dublować DLNA.

    o... ale jest może nadzieja. U rodziców jest w sypialni TV bez smarta. W
    salonie TV Smarta ma.
    Sprawa prosta - kupujemy smartboxa do sypialni.
    Ale nie mają serwera dyskowego z DLNA, tylko dysk jest wpięty pod TV w
    salonie.

    I teraz widział bym sens dla kolejnego pudełeczka - ale czy R Pi
    potrafiłby po podłączeniu dysku po USB, robić jednocześnie za serwer
    DLNA oraz odtwarzacz do tego jednego TV w sypialni?

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2017-01-03 21:47:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ejże. Ja mam UE48JU6410S połaczonym po dlna pod linuksem (minidlna). Na

    To ten minidlna widocznie nie wypuszcza Ci napisów.
    Napisałem że na H6400 nie mam problemów tak w skrócie, ale nie mam też
    problemów na starszych modelach Samsunga F6400 oraz C650.
    Serwer to Twonky Media Serwer w Zyxelu NSA310S.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2017-01-03 21:59:55
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-01-03 o 18:03, SERG pisze:

    > Jednak gdy emocje trochę opadły zaczęłam się zastanawiać czy zamiast
    > Smart TV nie lepiej zanabyć zwykły TV (oszczędzając przy okazji trochę
    > $), a do funkcji Smart wykorzystać Raspberry Pi 3.

    Ja mam Philipsa PFH6550 ze smartem.

    Plusy:
    dobry pilot po bluetooth z klawiaturą alfanumeryczną
    dobrze działający Youtube
    Obsługa Miracast
    Znakomity obraz (matryca natywna 100Hz)

    Minusy:
    Istniejąca przeglądarka internetowa praktycznie bezużyteczna
    Pierwsze wersje firmwareu były dość niestabilne. Teraz jest Ok

    Neutralne:
    Możliwość zainstalowania aplikacji Kodi
    Android (czyli coś co będzie jeszcze jakiś czas rozwijane)

    Do przeglądaniu Internetu taki TV się nie nadaje, zresztą trudno chyba w
    tym obszarze mieć coś wygodniejszego do PC. Natomiast do oglądania YT i
    filmów z PC jak najbardziej jest Ok.
    Myślę że dziś trudno kupić telewizor bez Smart TV zatem nie brałbym tego
    parametru zupełnie pod uwagę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2017-01-03 22:04:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2017 o 20:14, SERG pisze:
> [...]
    > Sęk w tym, że teoria jak wiadomo czasami się różni od praktyki, a nie
    > znam żadnego praktyka co by się samemu organoleptycznie przekonać:)
    pisałeś o tym że TV ma odtwarzać z netu. co? YT - będzie bez problemów.
    Ale telewizje? o ile wiem tam jest dystrybucja linuksa dość mocno
    związana z xmbc. Zanim wdepniesz w rasberry, zapytaj czy współpracuje z
    iplą, tvnplayerem, videostarem, silverightem i innymi cudactwami które
    będziesz chciał oglądać. Do tego są odpowiednie programy na windowsa
    albo androida. NA linuksa? - wcale albo protezy. JA za jakiś czas mogę
    Ci napisać jak sie sprawuje smart tv na androidzie.
    ToMasz

  • 25. Data: 2017-01-03 22:31:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Dla samsungów 32-48" różnica pomiędzy TV ze SMART-em a takim bez wynosi
    > 250-400zł.

    Ale ja nic nie pisałem o samsungu.
    Pisałem o zakupie z głową.

  • 26. Data: 2017-01-03 22:35:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-01-2017 o 21:59, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    >
    > Do przeglądaniu Internetu taki TV się nie nadaje, zresztą trudno chyba w
    > tym obszarze mieć coś wygodniejszego do PC.

    Jeśli masz androida, to nie jesteś skazany na wybraną przeglądarkę,
    instalujesz inną i jedziesz ze stronami.
    Jak miałem Philipsa (PUS7600) to używałem takiej, która miała kursor - z
    myszką i klawiaturą działało to prawie równie dobrze jak na kompie.
    Prawie - bo wolniej, sprzęt jednak ma inne możliwości.

    Za to Kodi nie działało praktycznie wcale, więc nie upierałbym się że to
    jakiś plus.

  • 27. Data: 2017-01-03 22:42:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 22:31:09 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Pisałem o zakupie z głową.

    Zakup z głową wymaga Samsunga z uwagi na typ matrycy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2017-01-03 22:45:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    net...
    > Sterowniki Nvidia do mojej karty mają awersję do
    > współpracy z TV. Albo obraz się mieści w ekranie, albo ma rozdziałkę HD.
    > Jednocześnie się nie da :)

    Wyłącz overscan

  • 29. Data: 2017-01-03 22:48:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "SERG" napisał w wiadomości grup
    > Im więcej czytam o rozszerzeniu TV o funkcjonalność Smart poprzez R Pi tym
    > bardziej mi się to podoba. Ot chociażby to, że jest to dodatkowe małe
    > pudełeczko, które ładnie można schować.

    Tylko się tak nie zachwycaj RP. Mam odroid i po kupnie po miesiącu przestało
    działać gniazdo zasilania. Teraz zasilam przez USB, ale nie wiem ile będzie
    pracować.

  • 30. Data: 2017-01-03 23:00:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2017 22:45:46 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Wyłącz overscan

    A puść farbę co to? Hmmm... może przegapiłem pewną opcję w settings
    strownika NVida. Popatrzę jutro i coś powiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.