  • 21. Data: 2014-07-19 01:41:07
    Temat: Re: czas zmienić profesję
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie tylko - drugi wniosek to taki ze na wysokich szczeblach sa sami
    > niekompetentni :-)

    To jest *pierwszy* wniosek, z niego wynika reszta, jak choćby wzrost
    zatrudnienia. Teraz doszedł problem kolejny -- dla optymalizacji
    kosztów dział HR wybiera do pracy takich kandydatów, którzy już po
    kilku drobnych awansach osiągają swój próg niekompetencji i stają
    się nieproduktywni.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2014-07-19 10:40:07
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    Gdyby potrzeba było dokładniejszego
    > przypomnienia, mogę wysłać PDF w ramach tzw. użytku dozwolonego.

    Dziękuję, już sam znalazłem.

  • 23. Data: 2014-07-19 10:49:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, July 18, 2014, 10:33:34 PM, you wrote:

    [...]

    > więc organizacja sie rozrasta). Gdyby potrzeba było dokładniejszego
    > przypomnienia, mogę wysłać PDF w ramach tzw. użytku dozwolonego.

    Poproszę. Znasz adres? Może być służbowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-07-19 10:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 23:15:57 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > C.N. Parkinson pisał to ponad pół wieku temu, wtedy dyrektorzy
    > i prezesi nie zarabiali jeszcze po kilka milionów. Operować
    > takimi sumami w tabelkach, a wiedzieć co to jest za kwota, to
    > całkiem co innego. Oni nie wiedzieli.

    A jednak mysle ze wiedzieli. Zarzad sie pieniedzmi zajmuje, ma jakies
    pojecie ile jest zachodu z uzyskaniem, ile trzeba odsetek splacac, ile
    to lat obrotu zakladu itp.

    > Tak jak nie wiedzieli co
    > to jest reaktor (czterech z jedenastu nie wiedziało, w tym
    > przewodniczący), dodatkowo trzech nie wiedziało do czego służy.

    A to to norma przy nowych technologiach.
    Nic nie wiadomo, a decyzje trzeba podjac. Kto dobre podejmuje, chocby
    nieswiadomie, temu firma nie bankrutuje.
    No i potrafia ocenic ryzyko ... finansowe.

    > Proszę mi wierzyć, rady miejskie i rady nadzorcze działają według
    > tych samych prawideł. Próbowałem jednego i drugiego.

    Dokladnie, tylko tam nie dziwi ze wybrani ludzie nie maja pojecia :-)

    J.

  • 25. Data: 2014-07-19 16:04:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Wszystko to pięknie, tylko z artykułu wynika, że zajmował się tymi
    piaskowymi zamkami z powodu braku pracy w zawodzie.

    We wniosku to można sobie napisać dowolną rzecz.
    Można np. planować "budowanie turystyki kosmicznej w oparciu o własny
    port kosmiczny". Tyle, że ważne jest, czy to jest tylko papierowa wizja,
    czy się już cokolwiek w tej dziedzinie robi.

    Sam swego czasu wziąłem dotację (20 tys) z urzędu pracy.
    Ale już wcześniej miałem jakieś doświadczenie w tej dziedzinie, i jakieś
    tam niewielkie - ale jednak - osiągnięcia.
    Więc to co pisałem we wniosku było generalnie prawdą - chyba się
    specjalnie nie rozminąłem z tym co faktycznie dziś robię.
    I w końcu żyję już z tego parę lat, płacąc spore (kuśwa, jutro 20-ty)
    podatki, i powoli zatrudniając ludzi.

    Czyli innymi słowy - "wizja" pana inżyniera od piasku to jedno, a jego
    faktyczne dokonania - to drugie. Zresztą, co do tej wizji, to
    realistyczny wydaje mi się ostatni punku - czyli to "wykonawstwo
    dekoracji wnętrz itp).
    Bo na renowacji obiektów muzealnych chyba biznesu się nie zrobi.

    Tak czy owak - mocno dyskusyjna decyzja z tą dotacją.